Hellenic Train για την παρ' ολίγον σύγκρουση: Μόνος τρόπος αποφυγής περιστατικών, η αντίδραση των μηχανοδηγών

Hellenic Train για την παρ' ολίγον σύγκρουση: Μόνος τρόπος αποφυγής περιστατικών, η αντίδραση των μηχανοδηγών Facebook Twitter
0

«Ο μοναδικός τρόπος αποφυγής περιστατικών» είναι οι μηχανοδηγοί να κάνουν το καθήκον τους, αναφέρει η Hellenic Train για την παρ' ολίγον σύγκρουση των τρένων του προαστιακού.

Σε ανακοίνωσή της, που εκδόθηκε το βράδυ της Παρασκευής, αρκετές ώρες μετά το περιστατικό, η Hellenic Train αναφέρει: «Οι μηχανοδηγοί έκαναν το καθήκον τους, τηρώντας τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων» δηλώνει σε ανακοίνωσή της η Hellenic Train με αφορμή το γεγονός που έλαβε χώρα σήμερα το πρωί στο ΣΣ Αγ. Αναργύρων μεταξύ των αμαξοστοιχιών 1210, με προορισμό τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος" και την αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο».

Η σύντομη ανακοίνωση της Hellenic Train για την παρ' ολίγον σύγκρουση των τρένων, μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, καταλήγει: «Βρισκόμαστε σε ανοιχτή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους φορείς για την πλήρη διαλεύκανση όλων των πτυχών του συμβάντος».

Υπενθυμίζεται ότι το πρωί της Παρασκευής, αμαξοστοιχία που εκινείτο προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» παραλίγο να συγκρουστεί με άλλη αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Αθήνα και σχεδόν από τυχαία γεγονότα -επειδή ο σταθμάρχης και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας προς αεροδρόμιο άκουσαν ότι δόθηκε εντολή αναχώρησης στην αμαξοστοιχία που ερχόταν από Κιάτο- ακινητοποίησαν τα τρένα 500 μέτρα πριν εισέλθουν σε μονή γραμμή!

Για το περιστατικό, που έχει προκαλέσει τεράστια ανησυχία στο επιβατικό κοινό αλλά και κολοσσιαία ερωτήματα για τον υποτιθέμενο εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, παρενέβη ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αντώνης Ελευθεριάνος. Ο εισαγγελέας έδωσε εντολή για τη διενέργεια ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης με ερευνώμενο αδίκημα αυτό που αφορά επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς (άρθρο 291 ΠΚ)..

ΟΣΕ: Σε αργία ο σταθμάρχης 

Νωρίτερα, ο ΟΣΕ είχε επιβεβαιώσει την παρ' ολίγον τραγωδία με τη σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών που ήταν γεμάτες επιβάτες το πρωί της Παρασκευής. 

«Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210, με προορισμό το Αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο.

Ο Σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.

Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. προτού εισέλθει στην μονή γραμμή.

Στη συνέχεια κατόπιν ενημέρωσης της διοίκησης του ΟΣΕ για το περιστατικό έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:

• Δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.

• Τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του 1307.

• Συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF.

• Ενημερώθηκε η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.

Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Η Διοίκηση του ΟΣΕ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη. Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών» αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ.

Δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα στην περιοχή, καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι

Στην περιοχή όπου παραλίγο σήμερα το πρωί να συγκρουστούν τρένα του προαστιακού δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, ούτε τα φωτοσήματα, καταγγέλλουν εν τω μεταξύ οι εργαζόμενοι της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ).

«Η σύγκρουση αποσοβήθηκε καθώς ο μηχανοδηγός της 1210 αντιλήφθηκε το λάθος στις εντολές που δόθηκαν στα δύο τρένα… αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών που αντιλήφθηκαν αυτό που πήγε να συμβεί» επισημαίνεται σε ανακοίνωσή της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ).

Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι ο μηχανοδηγός που αντιλήφθηκε το λάθος είναι ο πρόεδρος του σωματείου, που πριν λίγους μήνες είχε κατηγορηθεί για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΕΠΕ: 

«Σήμερα το πρωί, 13/9 , οι αμαξοστοιχίες 1210 και 1307 παρ’ ολίγον να συγκρουστούν μετωπικά, μεταξύ Αθήνας και Αγίων Αναργύρων καθώς κινούνταν σε μόνη γραμμή, με αντίθετη κατεύθυνση, κατόπιν εντολών που έλαβαν από τους εκατέρωθεν σταθμούς.

Η σύγκρουση αποσοβήθηκε καθώς ο μηχανοδηγός της 1210 αντιλήφθηκε το λάθος στις εντολές που δόθηκαν στα 2 τρένα όταν ο μηχανοδηγός της 1307 προχώρησε σε εκφώνηση της διέλευσης του από το σταθμό των Αγίων Αναργύρων.

Σήμερα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πραγματικά, και όχι κατ' επίφαση, σοβαρό περιστατικό, που αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών που αντιλήφθηκαν αυτό που πήγε να συμβεί.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ενημερώσουμε ότι ο μηχανοδηγός της 1210, που αντιλήφθηκε το λάθος και απέτρεψε τη σύγκρουση είναι ο πρόεδρος του Σωματείου μας, ο οποίος πριν λίγους μήνες δέχθηκε προσωπική επίθεση, από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με σχετική ανακοίνωση που ανέφερε χαρακτηριστικά, με αφορμή τότε παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: ”το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών”».

Αναμένουμε την ανακοίνωση των ΟΣΕ, Hellenic train και ιδιαίτερα την δήλωση του αρμόδιου υπουργού, υπενθυμίζοντας ότι στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα».

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παρ' ολίγον σύγκρουση τρένων στα Σεπόλια: Επιβεβαιώνει ο ΟΣΕ, σε αργία ο σταθμάρχης

Ελλάδα / Παρ' ολίγον σύγκρουση τρένων στα Σεπόλια: Επιβεβαιώνει ο ΟΣΕ, σε αργία ο σταθμάρχης

Η επίσημη ανακοίνωση του ΟΣΕ - Οι δύο αμαξοστοιχίες ακινητοποιήθηκαν 500 μέτρα πριν μπουν σε μονή γραμμή - Στο παρά ένα αποφεύχθηκε σύγκρουση της αμαξοστοιχίας που εκινείτο προς αεροδρόμιο με άλλη αμαξοστοιχία που ερχόταν Αθήνα από Κιάτο - Η ανακοίνωση του ΟΣΕ
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM
Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Ελλάδα / Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε., με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

«Μέσα από αυτή τη δράση, αναδείξαμε την ομορφιά και τη δύναμη της νοηματικής γλώσσας, δίνοντας στα παιδιά ένα ακόμη εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας», σημειώνει ο εκπαιδευτικός
LIFO NEWSROOM