Το Suzuki e Vitara ανοίγει την πόρτα της ηλεκτροκίνησης

Το Suzuki e Vitara ανοίγει την πόρτα της ηλεκτροκίνησης

Το e Vitara αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Suzuki και θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη από το καλοκαίρι του 2025.

 

Η Suzuki παρουσίασε με κάθε επισημότητα το ηλεκτρικό e Vitara στο Μιλάνο. Το νέο μοντέλο αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό όχημα (BEV) της ιαπωνικής φίρμας, η παραγωγή του θα ξεκινήσει την άνοιξη του 2025 στη Suzuki Motor Gujarat, στην Ινδία, ενώ θα είναι διαθέσιμο προς πώληση σε αγορές όπως η Ευρώπη, η Ινδία και η Ιαπωνία, από το καλοκαίρι του 2025.

 

Το e Vitara βασίζεται στο πρωτότυπο μοντέλο «eVX», το οποίο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Ινδίας τον Ιανουάριο του 2023, καθώς και στο «Japan Mobility Show» τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Επί της ουσίας, πρόκειται για το πρώτο μοντέλο BEV της Suzuki, σε μαζική παραγωγή.

 

Το Suzuki e Vitara ανοίγει την πόρτα της ηλεκτροκίνησης

 

Με το θέμα «Emotional Versatile Cruiser», το e Vitara διαθέτει δυναμική εμφάνιση, σύστημα κίνησης BEV που προσφέρει ευέλικτη και εξαιρετική οδηγική εμπειρία, ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης «ALLGRIP-e» για εκτός δρόμου μονοπάτια, καθώς και τη νέα πλατφόρμα «HEARTECT-e» ειδικά για BEV.

 

Αναλυτικά τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου Suzuki e Vitara:

 

Σχεδίαση

Το θέμα σχεδίασης είναι το «High-Tech & Adventure», το οποίο ενσωματώνει την αίσθηση ενός BEV και τον χαρακτήρα ενός SUV. Το αμάξωμα διαθέτει τροχούς με μεγάλη διάμετρο και μακρύ μεταξόνιο, ενώ στο εσωτερικό είναι τοποθετημένη μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Όλα τα στοιχεία πλαισιώνονται από πλήρες επίπεδο εξοπλισμού.

 

Το Suzuki e Vitara ανοίγει την πόρτα της ηλεκτροκίνησης

 

Ηλεκτρικό σύστημα κίνησης

Το σύστημα BEV αποτελείται από το υψηλής απόδοσης eAxle , το οποίο ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP). Επιτυγχάνει σβέλτες επιταχύνσεις, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, από χαμηλές σε υψηλές ταχύτητες.

 

Ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης

Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης «ALLGRIP-e» αξιοποιεί την τεχνογνωσία της Suzuki στον εν λόγω τομέα, με δύο ανεξάρτητα eAxles εμπρός και πίσω. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία «Trail» για ομαλή έξοδο από δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).

 

Το Suzuki e Vitara ανοίγει την πόρτα της ηλεκτροκίνησης

 

Νέα πλατφόρμα ειδικά για BEV

Η πλατφόρμα περιλαμβάνει το νέο «HEARTECT-e» αποκλειστικά για BEV, με ελαφριά δομή, προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, καθώς και ευρύχωρο εσωτερικό. Η δομή του δαπέδου έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη κάτω από αυτό, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας.

 

Εκδόσεις και προδιαγραφές

Το νέο e Vitara έχει μήκος 4,275 μέτρα, μεταξόνιο στα 2,7 μέτρα και απόσταση αμαξώματος από το έδαφος στα 180 χιλιοστά. Η έκδοση με την μπαταρία χωρητικότητας 49 kWh εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 106 kW. Επιπλέον, διαθέσιμες θα είναι δύο ακόμα εκδόσεις, με μπαταρία χωρητικότητας 61 kWh. Σε ότι αφορά την έκδοση 2WD, αποδίδει 128 kW και 189 Nm ροπής, ενώ οι αντίστοιχες τιμές για την τετρακίνητη 4WD ανέρχονται σε 135 kW (128 kW + 48 kW) και 300 Nm ροπής.

 

Το Suzuki e Vitara ανοίγει την πόρτα της ηλεκτροκίνησης
Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Scroll to top icon