Κάμερες στους δρόμους: Ποιες παραβάσεις θα καταγράφουν, πώς θα πληρώνονται οι κλήσεις

Κάμερες στους δρόμους: Ποιες παραβάσεις θα καταγράφουν, πώς θα πληρώνονται οι κλήσεις Facebook Twitter
Φωτ: Eurokinissi
0

Το «Κυβερνητικό Έργο για την Εγκατάσταση Καμερών Τροχαίας, Αστυνόμευσης και Ασφάλειας των Πολιτών» παρουσιάστηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και τον περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά.

Οι νέες κάμερες που θα τοποθετηθούν στα φανάρια θα λειτουργούν όλο το 24ωρο και θα καταγράφουν παραβάσεις όπως:

  • υπέρβαση ορίου ταχύτητας,
  • παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,  
  • χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
  • παράνομη χρήση ΛΕΑ,
  • οδηγήση οχήματος χωρίς ασφάλιση, κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ,
  • παράβαση διάβασης πεζών,
  • μη χρήση κράνους και μη χρήση ζώνης.

Στη συνέχεια οι κλήσεις θα βεβαιώνονται από την τροχαία και θα αποστέλλονται στις θυρίδες των πολιτών στο gov.gr ενώ ψηφιακά θα μπορεί να γίνεται και η πληρωμή αλλά και οι τυχόν ενστάσεις.

Όπως είπε μεταξύ άλλων, ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι «η δράση ψηφιακής διαχείρισης των παραβάσεων σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση καμερών, στοχεύει στην εμπέδωση της αποτρεπτικής επίδρασης των κοινοτικών κανόνων του ΚΟΚ και στην οικοδόμηση μιας ευρύτερης κουλτούρας οδικής ασφάλειας. Όλοι συμμετέχουμε σε μια προσπάθεια και οφείλουμε να επιτελέσουμε το μέρος του έργου και της ευθύνης που μας αναλογεί, προκειμένου να ενισχύσουμε το επίπεδο της ασφάλειας στη χώρα μας. Ίσως το κοινό ευρωπαϊκό όραμα για μηδενικό αριθμό θυμάτων από τα τροχαία μέχρι το 2050, να μοιάζει ουτοπικό, αλλά όσο εργαζόμαστε μεθοδικά και συντονισμένα με αυτό το όραμα, κάθε ζωή θα κερδίζεται είναι ανεκτίμητη».

Από την πλευρά του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «Η λύση είναι η έξυπνη αστυνόμευση, η χρήση της τεχνολογίας, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών μέσων, όπως είναι οι κάμερες κυκλοφορίας και μια σειρά άλλες εφαρμογές, έτσι ώστε όλοι μαζί η ελληνική κοινωνία, η διοίκηση να μπορέσουμε να μειώσουμε κατά το δυνατόν περισσότερο αυτό το τεράστιο ζήτημα της απώλειας ανθρώπινης ζωής και μάλιστα νέων ανθρώπων που θρηνούμε κάθε μέρα στους δρόμους μας».

«Η Περιφέρεια Αττικής συντηρεί συνολικά 1733 χιλιόμετρα οδικού δικτύου»

Ο περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς τόνισε από την πλευρά του «το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, γενικότερα τα ζητήματα που αφορούν στην αστική κινητικότητα αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα για όλους εμάς. Πόσο μάλλον που στην Περιφέρεια Αττικής καλούμεθα να συντηρήσουμε συνολικά 1733 χιλιόμετρα οδικού δικτύου. Επαναλαμβάνω τον αριθμό αυτό 1733 χιλιόμετρα, όση σχεδόν είναι η χιλιομετρική απόσταση από την Αθήνα μέχρι την Οδησσό.

 

Άρα 1733 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, 108 γέφυρες, 49 υπόγειες διαβάσεις όλο το λεκανοπέδιο. Είναι νομίζω αντιληπτό το δύσκολο του εγχειρήματος μας. Ως εκ τούτου, οι νέες έξυπνες κάμερες έρχονται να συνδράμουν. Θα λειτουργούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, ακόμα και υπό χαμηλές συνθήκες φωτισμού. Θα τοποθετηθούν σε 100 κομβικά σημεία σε όλο το λεκανοπέδιο, κατόπιν υπόδειξης των αρμόδιων υπηρεσιών της Τροχαίας Αττικής και φιλοδοξούν να μετριάσουν ή ακόμα καλύτερα να ανατρέψουν την αρνητική πραγματικότητα που βλέπουμε να επικρατεί στους δρόμους.

Με τη λειτουργία τους θα καταγράφονται οι παραβάτες του ερυθρού σηματοδότη σε πρώτη φάση, αποσκοπώντας όχι μόνο στην άμεση καταστολή αυτής της ιδιαίτερα επικίνδυνης παράβασης, αλλά και στην πρόληψη μέσω της αποτροπής.

Με την εγκατάσταση των έξυπνων 388 καμερών δεν στοχεύουμε στην επιβολή προστίμων αλλά στη δημιουργία ενός ασφαλούς οδικού δικτύου, προλαμβάνοντας επικίνδυνες παραβάσεις που θέτουν καθημερινά σε κίνδυνο οδηγούς επιβάτες και πεζούς, ιδίως εντός του αστικού ιστού.

Κάμερες στους δρόμους: Ποιες παραβάσεις θα καταγράφουν, πώς θα πληρώνονται οι κλήσεις Facebook Twitter
Φωτ: Eurokinissi

Κάμερες τροχαίας: Η προστασία των προσωπικών δεδομένων των οδηγών

Οφείλω να σημειώσω ότι έχουν προβλεφθεί όλα τα πρωτόκολλα προκειμένου να υπάρχει πλήρης προστασία των προσωπικών δεδομένων των οδηγών. Για το λόγο αυτό θα καταγράφεται μονάχα το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Παράλληλα, μειώνουμε στο ελάχιστο τη δυνατότητα ανθρώπινης παρέμβασης, καθώς τα πάντα θα γίνονται ηλεκτρονικά. Σε συνεργασία δηλαδή με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη το σχετικό υλικό των παραβάσεων θα αποστέλλεται αυτομάτως σε κεντρικό σέρβερ διαχείρισης παραβάσεων.

Αποκλειστική πρόσβαση θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, η οποία θα επιβάλει τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες, σύμφωνα πάντα με όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Με τον τρόπο αυτό σπάμε κατεστημένα και νοοτροπίες μιας άλλης εποχής, όπου η αυθαιρεσία στο δρόμο θεωρούνταν δεδομένη».

Κάμερες τροχαίας: Ο διαγωνισμός και η συντήρησή τους

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου ανέφερε «εξίσου σημαντικό είναι και το νέο πληροφοριακό σύστημα πάνω στο οποίο θα γίνεται όλη αυτή η δουλειά. Διότι μέχρι σήμερα, ήταν ένα κατακερματισμένο σύστημα αφορούσε και ενέπιπτε και όλη αυτή η αρμοδιότητα και στους Δήμους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενιαίος σχεδιασμός. Σήμερα έχουμε 12 σταθερές κάμερες ταχύτητας στον ΟΑΣΑ κυρίως έλεγχο της λεωφορειολωρίδας.

Είναι οι 388 κάμερες της Περιφέρειας Αττικής, σύμβαση η οποία ήδη έχει υπογραφεί και 17 σταθερές κάμερες ταχύτητας στην Αττική Οδό, οι οποίες δουλεύουν. Οι μελλοντικές ανάγκες, όπως έχουν καταγραφεί στη μέχρι τώρα συνεργασία που είχαμε, αφορούν σε 39 κάμερες για τον ΟΑΣΑ και άλλες 1316 κάμερες ελέγχου παραβάσεων και ασφάλειας, όπως μας τις έχει δώσει η Τροχαία. Τα 708 από τα σημεία αυτά είναι στην Αττική.

Τι θα κάνουν οι κάμερες για τις οποίες συζητάμε; Αυτά τα οποία λίγο πολύ μπορεί κάποιος να αντιληφθεί. Μιλάμε για όριο ταχύτητας, παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, παραβίαση διάβασης πεζών, μη τήρηση χρήσης κράνους, χρήση κινητού, εξαιρετικά επικίνδυνη παράβαση και αιτία πολλών ατυχημάτων, χρήση ζώνης αλλά και κάτι το οποίο την ώρα αυτή ολοκληρώνεται με την εκκαθάριση των μητρώων των οχημάτων. Δηλαδή αν το αυτοκίνητο το οποίο κυκλοφορεί είναι ασφαλές, έχει περάσει ΚΤΕΟ, είναι ασφαλισμένο ή θα έπρεπε να είναι σε ακινησία και κυκλοφορεί.

 

Η διαγωνιστική διαδικασία για τις κάμερες θα είναι όπως ακριβώς αναφέρθηκε νωρίτερα με παραχώρηση για μία δεκαετία. Στην ουσία ζητάμε από τους αναδόχους να προμηθευτούν τις κάμερες τα τεχνικά χαρακτηριστικά των οποίων θα προδιαγράφονται στα τεύχη τα οποία στα οποία σήμερα επεξεργαζόμαστε, αλλά θα έχουν και τη συντήρηση και λειτουργία. Ο ανάδοχος δεν θα πληρώνεται με τον αριθμό των καμερών που απλά έβαλε, αλλά με τον αριθμό των καμερών οι οποίες δουλεύουν και αυτό γιατί μέχρι σήμερα δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να είναι δουλειά της Τροχαίας το να τρέχει και να συντηρεί κάμερες. Το να τρέχει και να συντηρεί ή να συνδέει στο διαδίκτυο κάμερες για να μπορούν να αποσταλούν τα δεδομένα γρήγορα. Αυτό θα είναι η δουλειά του αναδόχου. Ο διαγωνισμός θα βγει μέχρι το τέλος Γενάρη του 25.

Πάμε και στο πληροφοριακό σύστημα το οποίο είναι εξίσου σημαντικό. Εδώ τι θέλουμε να κάνουμε; Θέλουμε να γίνει κατανοητό ότι πλέον όλο αυτό το σύστημα μπαίνει για να λειτουργήσει, να λειτουργήσει άμεσα και ο πολίτης να γνωρίζει αν έχει κάνει κάποια παραβίαση κάποιου όρου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ή όχι. Ο σκοπός μας είναι λοιπόν με την δημιουργία, με την εφαρμογή του συστήματος την ώρα που κάνεις κάποια παράβαση, παραδείγματος χάριν περνάς με κόκκινο να σου έρχεται sms στο κινητό που είναι δηλωμένο στο μητρώο επικοινωνίας, το οποίο θα λέει ότι ελέγχεσαι για την τάδε παράβαση. Γιατί ελέγχεται; Διότι οι παραβάσεις θα πρέπει να βεβαιώνονται από αστυνομικά όργανα. Την ώρα λοιπόν που αυτό συμβαίνει στο πληροφοριακό σύστημα θα γίνεται μία εγγραφή με όλο το ανάλογο υλικό, φωτογραφίες και βίντεο».

Κάμερες στους δρόμους: Ποιες παραβάσεις θα καταγράφουν, πώς θα πληρώνονται οι κλήσεις Facebook Twitter
Φωτ: Eurokinissi

Η κλήση στο wallet

Ακόμα ο κ. Παπαστεργίου είπε ότι «η κλήση θα πηγαίνει στη θυρίδα του πολίτη. Μάλιστα μέχρι τέλος του χρόνου στο wallet θα μπει σε εμφανές σημείο και η θυρίδα μας. Αυτή την οποία έχουμε ούτως ή άλλως και υπάρχει ήδη νομοθετημένη. Ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να δει στοιχεία της παράβασης που έχει κάνει. Μπορεί να αμφισβητήσει ότι δεν ήταν αυτός ή δεν θεωρεί ότι δεν πέρασε με κόκκινο, να κάνει ηλεκτρονικά την ένσταση.

Άρα και εδώ ερχόμαστε να απαλλάξουμε την αστυνομία, την τροχαία από όλο αυτό τον φόρτο του να υπάρχουν άνθρωποι και τους πολίτες βέβαια, οι οποίοι περιμένουν στους διαδρόμους για να δούνε τους αξιωματικούς και να θέσουν τις ενστάσεις τους. Και βέβαια να μπορούν αν θέλουν να κάνουν και μία επαφή με τον αξιωματικό ή με υπεύθυνο άνθρωπο της Τροχαίας. Και αυτό μέσω τηλεδιάσκεψης προκειμένου να μην μετακινηθεί.

Σκεφτείτε ότι θα μπορούσαν να με είχαν γράψει στην Αλεξανδρούπολη ενώ δεν ζω εκεί πέρα, αντί πλέον να πρέπει να πάω εκεί πέρα αυτό να μπορώ να το κάνω με ένα ηλεκτρονικό σύστημα. Αν ο οικείος δήμος έχει σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών, μπορεί να πληρώσει κάποιος ηλεκτρονικά. Αν δεν έχει, πρέπει να πάει με κλασικούς άλλους τρόπους. Παράλληλες ενέργειες οι οποίες προβλέπονται είναι η αυτόματη ενημέρωση του συστήματος, των πόντων, του point system».

Αυτή εδώ είναι όλη η ροή, δηλαδή συλλέγουμε τα συμβάντα, τα μεταφέρουμε στο κεντρικό πληροφοριακό σύστημα, αξιολογείται από την Τροχαία αν είναι παράβαση ή όχι. Εκδίδεται η αστυνομική απόφαση, στέλνεται η κλήση ψηφιακά ή και σε ένα χαρτί αν κάποιος δεν έχει προφανώς δηλωμένα στοιχεία στον τόπο κατοικίας του. Ένσταση, εφόσον αυτή δεν γίνει αποδεκτή, διαδικασία πληρωμής και ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας».


 

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρ' ολίγον σύγκρουση τρένων στον Κορινό Πιερίας: Τι λέει η αναφορά του μηχανοδηγού για το πράσινο φανάρι

Ελλάδα / Παρ' ολίγον σύγκρουση τρένων στον Κορινό Πιερίας: Η αναφορά του μηχανοδηγού για το πράσινο φανάρι που έπρεπε να είναι κόκκινο

«Δικαιολογώ τον φόβο τους ύστερα από όσα έχουν γίνει στα Τέμπη. Στη θέση τους αν ήμουνα, προφανώς θα φοβόμουνα» είπε για τους μηχανοδηγούς ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης
LIFO NEWSROOM