Η Google ενημέρωσε μέσα από το blog του στη μηχανή αναζήτησης, ότι θα λάβει μέτρα κατά των παραπλανητικών τίτλων και εικόνων (clickbait) στο YouTube.
«Σχεδιάζουμε να αυξήσουμε την επιβολή κανόνων κατά βίντεο όπου ο τίτλος ή η μικρογραφία υπόσχονται στους θεατές κάτι που το βίντεο δεν προσφέρει. Αυτή η προσπάθεια είναι ιδιαίτερα σημαντική για βίντεο που καλύπτουν θέματα όπως επείγουσες ειδήσεις ή τρέχοντα γεγονότα, διασφαλίζοντας ότι οι θεατές δεν παραπλανώνται για το περιεχόμενο που παρακολουθούν στο YouTube. Θα ξεκινήσουμε την εφαρμογή αυτής της πολιτικής σταδιακά, πρώτα στην Ινδία, μέσα στους επόμενους μήνες» γράφει μέρος της ανακοίνωσης.
Τι είναι η καταχρηστική χρήση παραπλανητικού clickbait;
Κατάχρηση του παραπλανητικού clickbait συμβαίνει όταν ο τίτλος ή η μικρογραφία ενός βίντεο προαναγγέλλουν ισχυρισμούς που δεν σχετίζονται με το περιεχόμενο του βίντεο. Συχνά οι θεατές αισθάνονται εξαπατημένοι, απογοητευμένοι ή ακόμη και παραπλανημένοι, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις, που αναζητούν σημαντικές ή επίκαιρες πληροφορίες στο YouTube και λαμβάνουν άσχετο περιεχόμενο.
Τα παραδείγματα που δίνει η Google:
- Ένας τίτλος βίντεο που λέει «Ο πρόεδρος παραιτήθηκε!», ενώ το βίντεο δεν αναφέρεται καθόλου σε παραίτηση του προέδρου.
Μια μικρογραφία που γράφει «Οι κορυφαίες πολιτικές ειδήσεις», ενώ το βίντεο δεν περιλαμβάνει καμία ειδησεογραφική κάλυψη.
Με πληροφορίες από blog.google