Αφού έκανε λαμπρή καριέρα στο μπάσκετ, ο Δημήτρης Παπανικολάου ανακάλυψε ότι δεν είναι σαν τα «άλλα παιδιά». Την προσωπική του διαφορετικότητα την γνώρισε όταν διαγνώστηκε η κόρη του με αυτισμό. Και αποφάσισε να διεκδικήσει να μην αφήσει το «στίγμα» να ορίσει αρνητικά τις ζωές τους, αλλά να του βάλει θετικό πρόσημο.  

 

Ο δρόμος που ακολούθησε ήταν ο ίδιος που ακολούθησε και ως πρωταθλητής. Μπήκε στο γήπεδο –της κοινωνίας αυτή την φορά– και τα δίνει όλα σκοράροντας ενάντια στα ταμπού και παίρνοντας νίκες που αλλάζουν τις συνθήκες ζωής για τους ανθρώπους με νευροαναπτυξιακές διαταραχές.   

 

Οι νευροαναπτυξιακές διαταραχές είναι μια ομάδα συμπτωμάτων που καλύπτονται με έναν γενικό όρο την «Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος» (ΔΑΦ). 

 

Ένα άτομο με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος αντιμετωπίζει στη διάρκεια της ζωής του, δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση, στις κινητικές δεξιότητες και στους γενικούς κανόνες κοινωνικοποίησης και μάθησης. 

 

Στο σημερινό ηχητικό podcast ο Άρης Δημοκιδης μιλάει μαζί του για τη ζωή, την καριέρα του και την ακτιβιστική του δράση. Μέσα από τις συνεντεύξεις και την έρευνα αποκαλύπτει τον φωτεινό τρόπο σκέψης και την καθαρή ματιά του Δημήτρη Παπανικολάου, σε έναν κόσμο που δεν έχει να επιδείξει πολλές επιδραστικές προσωπικότητες που να μας κάνουν καλύτερους. Επίσης ακούμε χρήσιμες πληροφορίες για τον αυτισμό που αποτελεί γκρίζα ζώνη ακόμη και σήμερα, που συμβάλλουν στη γνώση και μειώνουν την απόγνωση.  

 

Μιλούν:  

Ιωάννης Βοσκόπουλος, BSc (Hons) Psychology PgDip Social and Organisational Psychology Neuroaffirming Therapist 

Παναγιώτης Γιαννάκης 

Γεωργία Παυλοπούλου, καθηγήτρια του UCL, δημιουργός του βιβλίου “Improving Mental Health Therapies for Autistic children and young people 

Καλλιόπη Χαραλάμπους, ιδρύτρια και διευθύντρια του Παιδικού και Εφηβικού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας.( ATHICFF) 

 

Συνεργάτις περιεχομένου: Ελένη Καλέση 

 

*Μουσική επένδυση: Pan Pan / New*Deal / Teo x3 / Petros Satrazanis / Epidemic Sound 

 

**Τα αποσπάσματα απ' την ΕΡΤ προέρχονται απ' το Αρχείο της ΕΡΤ, το οποίο ευχαριστούμε θερμά για την άδεια χρήσης.