Οι πρώτες κριτικές για τον Ρομέο του Ορλάντο Μπλουμ
"Δεν ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά", λένε για την Σεξπιρική του απόδοση
Ο Ρομέο φοράει τζιν, t-shirt μια μαύρη μπλούζα με κουκούλα και Ντόκτορ Μάρτενς αρβυλάκια. Εισβάλλει στη σκηνή με τη μηχανή του.
Η Ιουλιέτα είναι ντυμένη με ένα απλό λευκό φόρεμα και ξυπόλητη. Είναι οι δύο πρωταγωνιστές της πιο θρυλικής ερωτικής ιστορίας του Σεξπιρικού λόγου. Δεν ερωτοτροπούν στην Βερόνα αλλά στην σκηνή του θεάτρου "Richard Rodgers" του Μπρόντγουεϊ. Εκείνος είναι ο Ορλάντο Μπλουμ κι εκείνη η μαυρούλα, 26χρονη ηθοποιός Κοντόλα Ράσαντ.
Στις 19 Σεπτεμβρίου έκαναν πρεμιέρα. Κι όπως ήταν λογικό οι πρώτες κριτικές γέμισαν ήδη τις βρετανικές και αμερικανικές εφημερίδες.
Δύο ώρες και είκοσι λεπτά μένουν στη σκηνή. Εφτασε ο χρόνος για να πείσουν τους κριτικούς;
Την σκηνοθεσία και παραγωγή υπογράφει ο βραβευμένος με 5 Tony Ντέιβιντ Λεβό γνωστός για την αδυναμία που είχε ανέκαθεν στη δύναμη της ομορφιάς. Ο ίδιος σκηνοθέτης φιλοδοξεί μάλιστα σύντομα να μεταφέρει σανίδι και την υπερπαραγωγή του "Αρχοντα των δακτυλιδιών" (η διάρκειά της δεν έχει ακόμα γίνει γνωστή).
Στον "Ρομέο και τη Ιουλιέτα" του πάντως φαίνεται να έχει επηρεαστεί από την κινηματογραφική απόδοση του Μπλουμ στους "Πειρατές της Καραϊβικής" αφού ο ροκ ήρωας μπαίνει στην σκηνή καβάλα στην μηχανή του.
Αγνωστη στο θεατρόφιλο κοινό της Ελλάδας αλλά πολύ ανερχόμενη στις θεατρικές σκηνές της Αμερικής η Ράσαντ ήταν επίσης υποψήφια για Βραβείο Tony.
"Ο κος Μπλουμ, στην πρώτη του πρωταγωνιστική ερμηνεία στο Μπρόντγουεϊ και η ταλαντούχα κα Ράσαντ αποπνέουν μια πολύ λεπτή και ίσως αταίριαστη με τον κόσμο μας καθαρότητα που κάνει την αγάπη και τους χαρακτήρες τους να μοιάζουν ιεροί", έγραψαν οι New York Times στη κριτική τους με τίτλο "Τόσο γλυκιά θλίψη". "Ωστόσο, και παρόλο που η παραγωγή διαθέτει εκπληκτικές στιγμές φλόγας (αποτέλεσμα της εκλεκτική σκηνοθεσίας), τίποτα το φλογερό από αυτά που πρέπει να προκαλέσει αυτό το κείμενο δεν προκύπτει. Η "κομμένη" εκδοχή των δυομιση ωρών έχει ένα λαμπερό και χάρμα οφθαλμών πρώτο μέρος το οποίο τελειώνει λίγο μετά από μια πραγματικά φωτεινή σκηνή του μπαλκονιού. Ωστόσο, τα τραγικά γεγονότα που ακολουθούν στο δεύτερο μέρος της παράστασης έχουν μια τόσο άστοχη θαμπάδα που όταν ο ήρωας και η ηρωίδα στο τέλος αυτοτιμωρούνται και εγκαταλείπουν τον κόσμο, δεν λείπουν από κανέναν".
Πολύ πιο αιχμηρή η Wall Street Journal σημείωσε: «Ο κ.Μπλουμ είναι μια δεκαετία μεγαλύτερος από την 26χρονη Κοντόλα Ράσαντ. Στη σκηνή ειναι φανερή κάθε μέρα αυτής της διαφοράς". Και συμπληρώνει: "Το Μπρόντγουεϊ δεν είναι το κατάλληλο μέρος για να επιχειρήσει κανείς το ντεμπούτο του ως κλασικός ηθοποιός. Ο κ. Μπλουμ οδηγεί την παράσταση σε ένα συναισθηματικά μονότονο δρόμο. Περισσότερο δίνει την εντύπωση ότι συμπιέζει τις εκφράσεις του παρά αφήνεται".
"Πολλές αναβιώσεις του κλασικού αυτού ρόλου δεν έχουμε συχνά σε επαγγελματικές σκηνές, οπότε είναι σχεδόν ασφαλές να πούμε ότι Μπλουμ θα είναι η πιο συναρπαστική εκδοχή του νεαρού ειδώλου των τελευταίων ετών», έγραψε ο Ντέιβιντ Κόουτ στο Time Out.
Η New York Post ισχυρίστηκε ότι ο Μπλουμ "στερείται σκηνικής παρουσίας", προσθέτοντας: "Η σκηνή στην οποία ο Ρομέο αγωνίζεται να μην τον εγκαταλείψει η αγαπημένη του είναι βασανιστικά βαρετή".
Παρά τα θερμά στιγμιότυπα μακριά από τη σκηνή το Hollywood Reporter σημειίωσε "την έλλειψη σπινθήρα μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών».
Eνώ, η New York Daily News είναι το ίδιο ενθουσιώδης: "Είναι μια χαρά. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο".
*****