Σπύρος Μουρίκης-Ντιάνα Βρανούση Τρίτη 21 Ιανουαρίου

Mε επίκεντρο τη γαλλική αισθαντικότητα στο Μέγαρο

Α.Μ. 17.1.2014 | 22:09

 

 

 Τις διαφανείς αποχρώσεις της γαλλικής αισθαντικότητας στο ευρωπαϊκό μουσικό τοπίο του 19ου και του 20ού αιώνα θα αναδείξουν ο κλαρινετίστας Σπύρος Μουρίκης και η πιανίστα Ντιάνα Βρανούση στη συναυλία τους, την Τρίτη 21 Ιανουαρίου (ώρα 20:30), στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος. Η κοινή εμφάνιση των δύο διακεκριμένων σολίστ, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Σειράς «Μουσική Δωματίου», περιλαμβάνει μικρά κομψοτεχνήματα των Σούμαν, Σωσσόν, Πουλένκ, Μομπού, Φρανσαί, Βέινερ, Στραβίνσκυ και Σαιν-Σανς. Προλογίζει ο πιανίστας Τίτος Γουβέλης.

Η περιήγηση του Σπύρου Μουρίκη και της Ντιάνας Βρανούση σε μουσικές μικρογραφίες με γαλλικές επιρροές θα αρχίσει με μια σύνθεση του Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856), ενός εκ των ακρογωνιαίων λίθων του ευρωπαϊκού Ρομαντισμού: τις Τρεις ρομάντσες για κλαρινέτο και πιάνο, έργο 94 [3 Romanzen]. Ο Γερμανός βιρτουόζος του πιάνου, που υπέφερε από χρόνια ψυχική νόσο και εγκατέλειψε τις νομικές σπουδές του για να αφοσιωθεί στη μουσική, αλλά είδε τα όνειρά του για καριέρα κοντσερτίστα να καταρρέουν μετά τον τραυματισμό του δεξιού χεριού του, συνέθεσε το έργο, τον Δεκέμβριο του 1849, αρχικά για όμποε και πιάνο, αποφεύγοντας ωστόσο τις δεξιοτεχνικές ακροβασίες στα σολιστικά μέρη. Παρόλ' αυτά, οι συγκεκριμένες ρομάντσες, η λεπτεπίλεπτη μελωδικότητα των οποίων παραπέμπει στα γερμανικά Lieder, αποτελούν, σύμφωνα με τους μελετητές, ένα από τα σπουδαιότερα έργα μουσικής δωματίου της Ρομαντικής Εποχής. Πρωτοεκδόθηκαν το 1851. Συχνά το μέρος για όμποε ερμηνεύεται από κλαρινέτο, βιολί ή τσέλο.