Στο «κόκκινο» και πάλι το όζον στην Αθήνα

Στο «κόκκινο» και πάλι το όζον στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
0

Ξεπέρασε και πάλι τα όρια το όζον στην Αθήνα, με υψηλές τιμές να καταγράφονται σε διάφορους σταθμούς μέτρησης του Δικτύου Παρακολούθησης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης της Αθήνας.


Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σημειώθηκε:

  • υπέρβαση του ορίου συναγερμού με μέγιστη Ωριαία Τιμή Ο3 263 μg/m3 στις 15:00 στον Σταθμό Μέτρησης Θρακομακεδόνων
  • υπέρβαση του ορίου ενημέρωσης (180 μg/m3) για το όζον σε τρεις ακόμη σταθμούς μέτρησης. Συγκεκριμένα μέχρι τις 15:00 σημειώθηκε μέγιστη Ωριαία Τιμή Ο3 190 μg/m3 στον Σταθμό Μέτρησης Περιστερίου, Ωριαία Τιμή Ο3 167 μg/m3 (με μέγιστη Ωριαία Τιμή Ο3 191 μg/m3 νωρίτερα) στον Σταθμό Μέτρησης Νέας Σμύρνης, Ωριαία Τιμή Ο3 178 μg/m3 (με μέγιστη Ωριαία Τιμή Ο3 189 μg/m3 νωρίτερα) στον Σταθμό Μέτρησης Λιοσίων. Στους δύο τελευταίους σταθμούς παρατηρείται προς το παρόν αποκλιμάκωση.

Αναμένεται μείωση των τιμών όζοντος μετά τη δύση του ηλίου.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες για την προφύλαξη του πληθυσμού: «Άτομα με αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις και γενικότερα άτομα ευαίσθητα στην ατμοσφαιρική ρύπανση συνιστάται να παραμένουν σε εσωτερικούς χώρους και να αποφεύγουν την κυκλοφορία στο εξωτερικό περιβάλλον. Επίσης συνιστάται στα παραπάνω άτομα, καθώς και τα παιδιά να αποφεύγουν την έντονη σωματική άσκηση, η οποία μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό της αναπνευστικής οδού και να οδηγήσει σε αναπνευστικά προβλήματα».


Συστάσεις για τη μείωση της συσσώρευσης ρύπων


Επειδή, με βάση την πρόβλεψη της ΕΜΥ, θα επικρατήσουν δυσμενείς για τη ρύπανση μετεωρολογικές συνθήκες και υψηλές θερμοκρασίες για σήμερα το απόγευμα, για αύριο και μεθαύριο, με αποτέλεσμα να ευνοείται η συσσώρευση ρύπων, από το ΥΠΑΠΕΝ συστήνονται προς τους πολίτες τα παρακάτω:

  • Η μείωση της χρήσης των Ι.Χ. αυτοκινήτων και η χρησιμοποίηση των Μ.Μ.Μ.
  • Η αποφυγή της διακίνησης υγρών καυσίμων και ιδιαίτερα βενζινών εκτός των περιπτώσεων εφοδιασμού αεροδρομίων και λιμανιών.
  • Ο ανεφοδιασμός καυσίμων των οχημάτων να γίνεται μετά τη δύση του ήλιου.
  • Η κατά το δυνατόν αποφυγή λειτουργίας μονάδων και επιχειρήσεων που εκπέμπουν οργανικούς πτητικούς υδρογονάνθρακες (στεγνοκαθαριστήρια, επιμεταλλωτήρια, βαφεία, κ.λ.π.) καθώς και χρήσης χρωμάτων, κυρίως τις μεσημβρινές και πρώτες απογευματινές ώρες.
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στην Κιβωτό, δύο χρόνια μετά το σκάνδαλο 

Ρεπορτάζ / Μέσα στην Κιβωτό, δύο χρόνια μετά το σκάνδαλο 

Πώς κυλά σήμερα η ζωή στον εθελοντικό οργανισμό; Οι οικονομικές ατασθαλίες, ο κίνδυνος για «λουκέτο», οι αλλαγές στους χώρους, τα ίχνη του πατέρα Αντωνίου, οι αντιδράσεις των παιδιών και ο στόχος της αποϊδρυματοποίησης. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ