Είναι η Comic Sans η πιο γελοία γραμματοσειρά του κόσμου; (#maybe_not) Facebook Twitter

Είναι η Comic Sans η πιο γελοία γραμματοσειρά του κόσμου; (#maybe_not)

5

«Πριν από είκοσι χρόνια έφτιαξα την καλύτερη γραμματοσειρά του κόσμου» λέει ο Vincent Connare, ο εφευρέτης ενός εκ των πιο συκοφαντημένων τυπογραφικών στοιχείων στη σύγχρονη ιστορία. Ο Αμερικάνος σχεδιαστής γραμματοσειρών και ο άνθρωπος πίσω από την Comic Sans εξηγεί πώς προέκυψε το πνευματικό του δημιούργημα –που έχει λοιδορηθεί βάναυσα τα τελευταία χρόνια. Όλα ξεκίνησαν στη Microsoft το 1993, το διάστημα που η εταιρία ετοιμαζόταν να κυκλοφορήσει το λειτουργικό για τα Windows 95. Εκείνη την περίοδο το software είχε ακόμα κάποιους αστείους χαρακτήρες για βοηθούς που σε καθοδηγούσαν τι να κάνεις. Μια τέτοια εφαρμογή, o Microsoft Bob συνοδευόταν από ένα σκυλάκι cartoon που μιλούσε μέσα από «συννεφάκια». Ο Connare άρχισε να δουλεύει την Comic Sans για να δώσει χαρακτήρα στα γράμματα που θα εμφανίζονταν μέσα στα «συννεφάκια» γιατί όπως λέει «σκέφτηκα ότι οι χαρακτήρες των κόμικς δεν γίνεται να μιλάνε με New Roman».

Όλα αυτά τα χρόνια η comic sans έχει γίνει το αντικείμενο χλευασμού από ένα σωρό κόσμο. Από την Wall Street Journal New μέχρι τη York Times ο πόλεμος ενάντια στην Comic Sans κρατάει χρόνια και φαίνεται να μην τελειώνει ποτέ.

Εμπνευσμένος από τα γράμματα που χρησιμοποιούνταν σε κλασικά κόμικς όπως το Watchmen, ο Connare σχεδίασε τη νέα γραμματοσειρά αρχικά στο χέρι. Το τελικό αποτέλεσμα έπρεπε να είναι «κάτι που να μοιάζει αλλά να μην αντιγράφει τον Dave Gibbons, ο οποίος δούλευε στα Watchmen κόμικς».

«Η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα πνευματικά δικαιώματα στις γραμματοσειρές δεν το επέτρεπε αυτό, για αυτό τα Comic Sans δεν έμοιαζαν ακριβώς όπως οι υπόλοιπες γραμματοσειρές των κόμικς» εξηγεί.  

Μέχρι να ολοκληρωθεί η γραμματοσειρά, το 1994, ήταν πολύ αργά για να συμπεριληφθεί στον Microsoft Bob, αλλά η Comic Sans έγινε μία από τις νέες γραμματοσειρές που πρόσφεραν τα Windows 95 στο σύστημά τους.  

Από τότε τα Comic Sans χρησιμοποιήθηκαν σε τόσο υπερβολικό βαθμό παγκοσμίως, ακόμα και σε σοβαρά έγγραφα, που μετέτρεψαν αυτή την χαρούμενη γραμματοσειρά σε ανέκδοτα και όλα αυτά τα χρόνια έχει γίνει το αντικείμενο χλευασμού από ένα σωρό κόσμο. Από την Wall Street Journal New μέχρι τη York Times ο πόλεμος ενάντια στην Comic Sans κρατάει χρόνια και φαίνεται να μην τελειώνει ποτέ.

 

 
Design
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM