16 πράγματα που θα θέλαμε να εξαφανιστούν μέσα στο 2016 από στο σχεδιασμό των media

16 πράγματα που θα θέλαμε να εξαφανιστούν μέσα στο 2016 από στο σχεδιασμό των media Facebook Twitter
A, βγήκε νέο περιοδικό! Αλλά μοιάζει τόσο εντυπωσιακά με το ... και το ύφος γραφής είναι παρόμοιο με το ... κι έχουν χρησιμοποιήσει ακριβώς τους ίδιους εικονογράφους με ... Και την ίδια δομή, και την ίδια γραμματοσειρά... Τέλεια, τα πιάσαμε τα λεφτά μας!
0

Μοιάζει σχεδόν υποχρεωτικό να ξεκινήσουμε τον Ιανουάριο με ένα άρθρο σχετικά με τις αποφάσεις του Νέου Έτους σε ότι αφορά τα ανεξάρτητα μέσα. Ιδού μια λίστα με 16 πράγματα που θα ήταν ιδανικό να πάψουν να υφίστανται το 2016, μια λίστα με γκρίνιες, παράπονα και παραξενιές (ίσως) σχετικά με τον τύπο. Ευτυχώς η σύνταξη της ήταν εύκολη, κανείς δεν θέλει να φαντάζεται τι θα περιλαμβάνει το "55 Πράγματα Που Θα Θέλαμε Να Βλέπουμε Σπανιότερα Στον Σχεδιασμό Εντύπων + Περιοδικών Το 2055." Αν φυσικά τα έντυπα εξακολουθούν να υπάρχουν ως τότε (ΠΛΑΚΑ ΚΑΝΩ!)

(Πάντως, τα ίδια πάνω-κάτω ισχύουν και για τα χιλιάδες σάιτς που αναφύονται καθημερινά σα λερναία ύδρα.)

1. Προφανείς αντιγραφές ήδη υπάρχοντων περιοδικών. 

Υπέροχα βγήκε νέο περιοδικό! Αλλά μοιάζει εντυπωσιακά με το ... και το ύφος γραφής είναι παρόμοιο με το ... κι έχουν χρησιμοποιήσει ακριβώς τους ίδιους εικονογράφους με ... Α, μάλιστα, εδώ ήρθαμε!

2. Κομμάτια 4.000 λέξεων που θα έπρεπε να είναι  το πολύ μέχρι 1.500 λέξεις.
Η αποτυχία της σωστής επιμέλειας ενός άρθρου όχι μόνο κακομαθαίνει τους συντάκτες και κατ' επέκταση κάνει την ζωή δύσκολη στους καλούς επιμελητές, αλλά αποτελεί και ασέβεια προς τους αναγνώστες. 

Η απόδοση επαίνου όπου πρέπει, είναι σωστή, αλλά η έλλειψη έντιμης κριτικής στον κλάδο του περιοδικού τύπου έχει αρχίσει να δημιουργεί ένα βόλεμα που στην πραγματικότητα είναι εξαιρετικά βλαβερό.

3. Στερεοτυπικές ερωτήσεις σε συνεντεύξεις όπως το "Από πού αντλείς την έμπνευση σου;"  
Πραγματικό στοιχειό. Θα επιμείνουμε ότι η ερώτηση αυτή ούτε μία φορά δεν είχε ως αποτέλεσμα μια διαφωτιστική απάντηση. 

4. Τα αλαζονικά editorial που παρουσιάζουν την έκδοση περιοδικών σαν ανθρωπιστικό έργο. 
Το να εκδίδεις ένα περιοδικό μπορεί να είναι κάτι δύσκολο, αλλά ας μην χάνουμε το μέτρο. Κάποια editorial μοιάζουν με επιστολή ιεραπόστολου στην οικογένεια του, γεμάτα διδαχές και δακρύβρεχτες ιστορίες αυτοθυσίας.

5. Οι συζητήσεις σχετικά με το αν το έντυπο είναι νεκρό...

Όχι, δεν είναι.

6. ..εξίσου ενοχλητικός είναι κι ο στρουθοκαμηλισμός σχετικά με το αν κάποια προϊόντα τύπου βρίσκονται σε δεινή θέση. 
Ναι, ισχύει, και οφείλουμε να καταλάβουμε το γιατί.  

7. Οι "συνήθεις ύποπτοι" περιζήτητοι εικονογράφοι και φωτογράφοι στους οποίους ανατίθενται ΟΛΕΣ οι δουλειές. 
Διαφαίνεται μια αυξανόμενη τάση να ανατίθενται στους ίδιους πάνω κάτω ανθρώπους όλα τα project. Θα ήταν ωραίο να δείξουμε εμπιστοσύνη και σε φρέσκα ονόματα.  

8. Να παρέχεται στους συνεντευξιαζόμενους δικαίωμα έγκρισης του τελικού κειμένου. 
Το 2015 άκουσα κάποιες ανησυχητικές ιστορίες όπου αυτό αποτέλεσε πρακτική και σε έντυπα με μεγάλη ιστορία. Ναι, η πρόσβαση σε κάποιους ανθρώπους είναι δύσκολη αλλά αν το τελικό κείμενο είναι μια λοβοτομημένη κονσέρβα της ομάδας δημοσίων σχέσεων του εν λόγω προσώπου τότε μάλλον η συνέντευξη δεν αξίζει ούτε το χαρτί στο οποίο θα τυπωθεί. 

  

9. Εταιρικά περιοδικά τα οποία δεν μπορούν να αποφασίσουν τι ακριβώς θέλουν να είναι. 
Εργαλείο δημοσίων σχέσεων ή πραγματικό έντυπο; Οι εταιρικοί κατάλογοι που παρουσιάζονται ως περιοδικά δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα. 

10. Υπέροχο design εντύπου από το New York Times Magazine.

Με μια in-house δημιουργική ομάδα που περιλαμβάνει τους Gail Bichler, Matt Willey, Kathy Ryan και Jason Sfetko, είναι απλά άδικο για όλους τους άλλους. 

11. Γενικό αληλλογλείψιμο από 'δω κι από 'κει.
Η απόδοση επαίνου όπου πρέπει, είναι σωστή (όπως μόλις κάναμε πιο πάνω) αλλά η έλλειψη έντιμης κριτικής στον κλάδο του περιοδικού τύπου έχει αρχίσει να δημιουργεί ένα βόλεμα που στην πραγματικότητα είναι εξαιρετικά βλαβερό. 

 

12. Διαφημιστικά κομμάτια με μια υποψία προσχήματος δημοσιογραφίας. 
Οι αναγνώστες είναι αρκετά έξυπνοι ώστε να αντιλαμβάνονται ότι το έντυπο κοστίζει. Το να προσπαθείς να χώσεις πληρωμένο περιεχόμενο σε οποιαδήποτε μορφή (μια "συμπτωματική" κάλυψη του προϊόντος διαφημιζόμενου ή μια φωτογραφία γεμάτη με προϊόν) είναι αρκετά προσβλητική. 

13. Η χρήση των ίδιων γραμματοσειρών. 
Η φετιχιστική χρήση γραμματοσειρών πηγαίνει κάπως κυκλικά: μια γραμματοσειρά ξεκινά ως τάση, είναι πανταχού παρούσα και στο τέλος προξενεί αποστροφή. Δεν λέμε ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται τρελές γραμματοσειρές έτσι, για την φάση. Απλά φαίνεται πως όλοι επιλέγουν τις πιο ασφαλείς επιλογές κι αυτό καταλήγει κάπως βαρετό.  

14. Η ακαμψία
Είναι τόσο αναζωογονητικό να αλλάζει ένα περιοδικό το οποίο γνωρίζεις καλά, νιώθεις αυτό το ρίγος προσμονής όταν ανακαλύπτεις ότι τα πράγματα δεν είναι όπως πριν. Πολλοί τίτλοι, μοιάζουν κολλημένοι σε μία ρουτίνα, κάνοντας αέναα τα ίδια και τα ίδια. 

15. Το σνομπιλίκι απέναντι στους mainstream εκδότες.
Οι μεγάλοι τίτλοι σίγουρα το χρειάζονται πού και πού ένα χεράκι, αλλά κάποιες φορές η στάση απέναντι στους μεγάλους παίκτες μοιάζει σκόπιμα διεστραμμένη. Φυσικά και θέλουμε να υμνούμε τους τίτλους που απευθύνονται σε συγκεκριμένο, μικρό κοινό, αλλά το να αγνοείς τα μεγάλα έντυπα που απευθύνονται σε μαζικό κοινό είναι αφ' ενός ντροπιαστική χιπστεριά, και αφ' ετέρου μπορούν να σε διδάξουν πολλά αν ξέρεις πού να κοιτάξεις. 

16. Αποτυχία στο να φέρουν πραγματικά την ταμπέλα του "ανεξάρτητου" εντύπου.
Λέγεται πλέον ευρέως πως τα ανεξάρτητα έντυπα είναι τα νέα mainstream μέσα, αυτοαναιρούνται από τον διαρκή δημιουργικό συντηρητισμό τους. Ανεξαρτησία σημαίνει ελευθερία, κι αν τα indie έντυπα δεν την απολαμβάνουν τότε είναι όλο λάθος. 

________

Με στοιχεία από το aiga.org

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.
Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ