Μια διπλή έκθεση για τους καλλιτέχνες Wols και Eileen Quinlan

Αντιστοιχίες μεταξύ του έργου των δύο στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

LIFOTEAM 26.2.2016 | 13:22

Μια διπλή έκθεση για τους καλλιτέχνες Wols και Eileen Quinlan
Eileen Quinlan, Sister, 2013, ασημοτυπία, 63.5 x 50.8 cm, ευγενική παραχώρηση /courtesy of the artist & Miguel Abreu Gallery, New York

 

Από τις 17 Μαρτίου το ινστιτούτο σύγχρονης τέχνης Radio Athènes παρουσιάζει την έκθεση «Always starts with an encounter: Wols/ Eileen Quinlan» που θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

 

Η ιδέα να παρουσιαστεί σε μια κοινή έκθεση το φωτογραφικό έργο του Wols και το έργο της σύγχρονης καλλιτέχνιδος Eileen Quinlan (* 1972), αναπτύσσεται τα τελευταία δύο χρόνια.

 

Ο Wols, ένας από τους πρωτοπόρους της art informel και η Eileen Quinlan σίγουρα ξεκινούν από διαφορετικές αφετηρίες και μάλλον καταλήγουν σε διαφορετικά συμπεράσματα. Όμως, η φωτογραφική φαντασία και των δύο φαίνεται να περιστρέφεται γύρω από τις αισθησιακές (υλικές) ιδιαιτερότητες του μέσου και συνακόλουθες φαντασιώσεις του πραγματικού/ βιωμένου.

 

Μια διπλή έκθεση για τους καλλιτέχνες Wols και Eileen Quinlan
Wols, Untitled (Still life / Sculpture of Wols) 1938-39, ασημοτυπία, 210 x 146 mm, ευγενική παραχώρηση/ courtesy of Kupferstich-Kabinett, Staatliche Kunstsammlungen Dresden

 

Ο Wols δημιούργησε ένα εντυπωσιακό σώμα δουλειάς: ζωγραφικά έργα, σχέδια, υδατογραφίες, φωτογραφίες, χαρακτικά που ρέουν ελεύθερα μεταξύ αναπαράστασης και αφαίρεσης. Καινοτόμος, μυστηριώδης, αδιαφορώντας για τη μόδα της εποχής, ο Wols απέκτησε την φήμη του απογόνου του Σουρεαλισμού και προγόνου της art informel. Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές μουσειακές συλλογές ανά τον κόσμο (Tate Gallery / Λονδίνο, The Menil Collection / Χιούστον, The Museum of Modern Art / Νέα Υόρκη, Ludwig Museum / Κολωνία, μεταξύ άλλων).

 

Η Eileen Quinlan ζει και εργάζεται στο Μπρούκλιν. Αποσυναρμολογεί τα επίπεδα του φωτογραφικού μέσου (φως, αντικείμενο, οπτική, χημεία, bytes, την υλικότητα της εικόνας) ανακαλύπτοντας νέους τρόπους έκφρασης. Η Quinlan χρησιμοποιεί φωτογραφικό φιλμ αποφεύγοντας το Photoshop για λόγους περισσότερο πρακτικούς παρά νοσταλγικούς. Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις διεθνώς, όπως στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, το Ινστιτούτο Σύγχρονης Τέχνης στη Βοστώνη, LACMA του Λος Άντζελες.

 

Η διπλή έκθεση των δύο καλλιτεχνών που τους χωρίζει τόσο ο χρόνος και διαφορετικές ιστορικές συνθήκες όσο και διακριτές φωτογραφικές τεχνικές, λειτουργεί ως ένα πεδίο στο οποίο δημιουργούνται παραλληλισμοί (το παιχνίδι των μεταθέσεων) και ανοίγονται ερωτήματα (η φωτογραφία ως υλικό αντικείμενο).

 

Η έκθεση επιχειρεί να διερευνήσει τρόπους οπτικότητας και να δημιουργήσει αντιστοιχίες μεταξύ του έργου του Wols και της Quinlan που υπερβαίνουν τις καθιερωμένες (ιεραρχικές) συμβάσεις της ιστορίας της τέχνης, τόσο από την άποψη της χρονικής ιστορικής ταξινόμησης, όσο και σε σχέση με τον τρόπο που συζητείται το φωτογραφικό μέσο.

 

Μια διπλή έκθεση για τους καλλιτέχνες Wols και Eileen Quinlan
Eileen Quinlan, Agro, 2015, Έγχρωμη ψηφιακή εκτύπωση αναρτημένη σε Dibond, 152.4 x 121.9 cm, ευγενική παραχώρηση /courtesy of the artist & Miguel Abreu Gallery, New York

 

Παράλληλο πρόγραμμα

Η έκθεση θα πλαισιωθεί από μια σειρά ομιλιών σχετικά (αλλά όχι αποκλειστικά) με το έργο των δύο καλλιτεχνών. Η ιδέα του άμορφου (informel) αναδιαρθρώνεται σε ένα σύγχρονο πλαίσιο: Τί είναι μια φωτογραφία; Πώς συνδέεται με την ιδέα του αντιτύπου και της αφαίρεσης; Είναι μια μυθοπλασία; Είναι μοναδική; Είναι ένα απεριόριστο άνοιγμα στον κόσμο που έρχεται σχεδόν αποκλειστικά μέσω φωτός και σκιών στο χρόνο;

 

Olivier Berggruen, ομιλία 'Wols και Σουρεαλιστική Φωτογραφία' & Eileen Quinlan, Artist's talk

(συντονισμός Έλενα Παπαδοπούλου)
18 Μαρτίου / auditorium του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης 7 μ.μ.
Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά
Γενική είσοδος: 5€ 

Φίλοι ΜΚΤ: ελεύθερη είσοδος

 

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΡΟΓΓΥΛΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ 'Contemporary photography'
Απρίλιος, βιβλιοθήκη του Goethe Institut (περισσότερες πληροφορίες σύντομα)

 

Έλενα Παπαδοπούλου walkthrough της έκθεσης
24 Απριλίου, Μέγαρο Σταθάτου, 12:00 μεσημέρι

Είσοδος με το εισιτήριο της έκθεσης και με δελτία προτεραιότητας

 

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Μέγαρο Σταθάτου
Βασ. Σοφίας & Ηροδότου 1
www.cycladic.gr

Εισιτήριο: 3.5 €
Φίλοι του Μουσείου, ελεύθερη είσοδος

 

Ημέρες και Ώρες Λειτουργίας:
Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο: 10.00-17.00
Πέμπτη:10.00-20.00
Κυριακή: 11.00-17.00
Τρίτη κλειστά