Iερώνυμος: Δεν τα δίνουμε όλα για μια υπόσχεση, χωρίς να ξέρουμε πού πηγαίνουμε

Iερώνυμος: Δεν τα δίνουμε όλα για μια υπόσχεση, χωρίς να ξέρουμε πού πηγαίνουμε Facebook Twitter
3

Στην πολυαρχιερατική λειτουργία στον Ιερό Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης στην Πρέβεζα χοροστάτησε ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο οποίος αναφέρθηκε και στη σημερινή κατάσταση με ένα παράδειγμα από την Επανάσταση, ενώ σχολιάζοντας τις μεταρρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση είπε: «Δεν τα δίνουμε όλα για μία υπόσχεση, χωρίς να ξέρουμε που πηγαίνουμε».

Ο κ. Ιερώνυμος αναφέρθηκε και σε ένα παράδειγμα από την περίοδο της Επανάστασης, όταν τα δάνεια που ζητούσαν οι επαναστάτες δεν έρχονταν και μάζεψαν από εκκλησίες και μοναστήρια ό,τι χρυσό υπήρχε για να κόψουν νόμισμα. Αιτιολόγησε δε το παράδειγμα, λέγοντας πως και σήμερα είμαστε σε μία δύσκολη κατάσταση.

 «Ο τόπος θαυματούργησε, όταν ήμασταν ενωμένοι και πολεμούσαμε.Tαλαιπωρήθηκε και καταστράφηκε, όταν αφήσαμε τους ξένους να κάνουν αυτοί κουμάντο στον τόπο μας»,τόνισε από την Πρέβεζα, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδας κ. Ιερώνυμος ολοκληρώνοντας το κήρυγμα του προς το εκκλησίασμα στον Ιερό Ναό στην πολυαρχιερατική θεία λειτουργία.

Απαντώντας στην αντιφώνηση του Μητροπολίτη Πρεβέζης Χρυσοστόμου, είπε ότι «όλοι μαζί θα προσπαθήσουμε να ξεφύγουμε από αυτή την όχθη του ποταμού και να πάμε στην απέναντι».

Μηνύματα συνεργασίας και ενότητας

Με παραδείγματα από την περίοδο της Επανάστασης κατά την οποία οι Έλληνες βίωναν δύσκολες καταστάσεις, ο Μακαριότατος έστειλε μηνύματα συνεργασίας στην σημερινή συγκυρία για την χώρα μας.

«Στο χρόνο της επαναστάσεως για την απελευθέρωση ,που ο κόσμος βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση ,που εκεί δεν υπάρχει εξουσία και διακονία ,υπάρχει συνεργασία για το γενικότερο συμφέρον. Ο Ανδρούτσος Ιωσήφ που ήταν στις φυλακές της Τριπόλεως ,μόλις βγήκε από τις φύλακες ,από τους λίγους που έζησαν το 1822 γίνεται υπουργός της Παιδείας και των Θρησκευμάτων. Τότε οι Τούρκοι, που είχαν δεχτεί τα πρώτα κτυπήματα και είχαν φύγει από την Πελοπόννησο, ξαναέρχονται από τον Ελλήσποντο και οι δυνάμεις λίγες στον τόπο μας και χωρίς χρήματα. Που θα βρουν τα χρήματα; Τι κάνουμε εμείς σήμερα; Τρέχουμε για δάνεια ,τρέχουμε για ενίσχυση, τρέχουμε να βρούμε βοήθεια. Και τότε, παντοδύναμη ήταν η Ισπανία και αποφασίζουν λοιπόν να ζητήσουν τάλαρα με δάνειο για να μπορέσουν να απελευθερωθούν.

Αλλά, όσοι ξέρουμε από την ζωή μας και έχουμε εμπειρίες και μας έχει ταλαιπωρήσει, η ζωή με δανεισμούς δεν είναι εύκολα πράγματα αυτά. Διότι ο δανειστής δεν το κάνει για να μας δώσει χαρά, να σε εξυπηρετήσει μόνο. Πρέπει να βγάλει τα δικά του ,πρέπει να βάλει τα συμφέροντα του να τα αυξήσει όσο μπορεί για να σου δώσει το δάνειο.

Έτσι, λοιπόν το δάνειο αργούσε να έρθει. Τα χιλιάδες τάλαρα που περίμεναν δεν έρχονταν. Και υπάρχει μία ωραία επιστολή του Μαυροκορδάτου. Προς τον Ανδρούτσο Ιωσήφ."Μην περιμένετε δανεικά. Βγήκαν οι Τούρκοι και έρχονται. Χρήματα δεν έχουμε. 'Αγγελμα προς όλες τις εκκλησιές και τα μοναστήρια. Να μαζέψετε ό, τι χρυσό υπάρχει, ό,τι αργυρό υπάρχει και να το συγκεντρώσετε, γιατί η πατρίδα κινδυνεύει και όταν ελευθερωθούμε τότε, θα τα επιστρέψουμε".Και λέει ο ιστορικός ,ο Κωνσταντίνος Οικονόμου: "Kαι συνάχθηκαν μέσα σε λίγες ημέρες οκτασίες σαράντα οκάδες άργυρος και χρυσάφι. Και με αυτό, έλυσαν προβλήματα και καταλήγει ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος:"Εκ τούτων νόμισμα έμελλε κόπτειν".Έκοβαν χρήματα για να κινηθούν. Ήταν μία εποχή λοιπόν που ήμασταν ενωμένοι, ήταν δεμένος ο ένας με τον άλλον και αγωνιζόμαστε, παρ’ όλες τις μικρές φατρίες και αντιδράσεις».

Ο κ. Ιερώνυμος αιτιολόγησε το παράδειγμα, λέγοντας πως και σήμερα είμαστε σε μία δύσκολη κατάσταση ,μίλησε για το έργο της Εκκλησίας και για την βοήθεια που παρέχει ο ίδιος ο λαός.«Το ξέρουμε όλοι μας. Όχι από αυτά που διαβάζουμε και αυτά που ακούμε, γιατί αυτά πολλές φορές έχουν εναλλαγές. Από αυτά που ζούμε και στην επαρχία δεν είναι τόσο αισθητό το πρόβλημα. Στην πρωτεύουσα 53 χιλιάδες άνθρωποι, θα έρθουν κάθε μέρα να πάρουν ένα πιάτο φαγητό. Πόσοι είναι άστεγοι. Πόσοι είναι χωρίς ασφάλεια.Πόσα μικρά παιδιά δεν έχουν εμβόλιο. Και γίνεται αγώνας. Αυτή είναι και σήμερα, η Αποστολή της Εκκλησίας. Η Εκκλησία, όχι το οικοδόμημα ή η διοίκηση. Το σώμα της Εκκλησίας που είναι ο λαός. Και όλο το έργο που γίνεται από την μία στην άλλη άκρη της Ελλάδας για να σωθεί ο λαός, είναι η βοήθεια του λαού. Αυτό είναι ένα αγαθό σημείο που θα πρέπει να το ξέρουμε», τόνισε.

Η ανθρωπιά στην Ευρώπη έχει αρχίσει να πεθαίνει

 

 Ο Αρχιεπίσκοπος, ο οποίος συνέχισε το κήρυγμα στηλιτεύοντας τις ευρωπαϊκές πολιτικές που οδηγούν στον θάνατο του ανθρωπισμού.

« Ελάτε όμως που υπάρχουν κάποιοι που είναι "μοντέρνοι". Οι οποίοι έχουν σπουδάσει στη Δύση κάτω από το ευρωπαϊκό πνεύμα. Δεν έχουν ιδέα από Ορθοδοξία. Δεν ξέρουν τίποτα από τις παραδόσεις μας και έρχονται και κάνουν εισηγήσεις και μάλιστα ακριβά πληρώνονται. Έλληνες όχι ξένοι, για μεταρρυθμίσεις λέει, για να μην μείνουμε σκοτεινοί , αμόρφωτοι και στο παρελθόν, αλλά να γίνουμε Ευρωπαίοι.

Ποιες ευρωπαϊκές χώρες είναι αυτές που τις ζηλεύουμε σήμερα για την ανθρωπιά τους;

Αυτοί που βομβάρδισαν αυτούς τους ανθρώπους. Ποιος τους βομβάρδισε αυτούς του ανθρώπους; Έφυγαν μόνοι τους από τα σπίτια τους και τα εγκατέλειψαν; Γιατί; Και βρεθήκαν μέσα στο Αιγαίο και άλλες περιοχές. Εμείς τους βομβαρδίσαμε; Εμείς τους βγάλαμε από τα σπίτια τους και όταν ήρθαν για βοήθεια σε εμάς τους Ευρωπαίους, του βάλαμε τα σύρματα, Δεν τους δεχόμαστε. Και έτσι μέσα στο σχέδιο που υπήρχε και υπάρχει ,όλοι αυτοί οι ταλαίπωροι άνθρωποι θα ταλαιπωρήσουν κι εμάς. Ποιο ευρωπαϊκό πνεύμα; Δεν υπάρχει πλέον ανθρωπισμός και ανθρωπιά. Μόνο η φωτογραφία των δύο γυναικών που στέκονται στην παραλία της Λέσβου, ηλικιωμένες και έχουν το μικρό παιδάκι και το ταΐζουν με το μπιμπερό στην Ελλάδα ,και μόνο αυτή η προσφορά των Ελλήνων ,αυτό μαρτυρεί, ότι η ανθρωπιά σε αυτό τον τόπο ζει και εκεί έχει αρχίσει να πεθαίνει».

Οι μεταρρυθμίσεις και ο διαχωρισμός Εκκλησίας και Κράτους

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος αναφέρθηκε στις μεταρρυθμίσεις με την σημείωση, πως κάποιες «θέλουν ξεσκόνισμα» και «μερικές από αυτές χρειάζονται και πρέπει να γίνουν, αλλά θα περάσουν από το κόσκινο. Δεν τα δίνουμε όλα για μία υπόσχεση, χωρίς να ξέρουμε που πηγαίνουμε».

Με την αναφορά του στον Μεγάλο Κωνσταντίνο και στη σχέση του με τον Απόστολο Παύλο, ο Μακαριότατος όπως είπε, θέλησε να θίξει το πρόβλημα διαχωρισμού της Εκκλησίας από το Κράτος.

«Ο Μέγας Κωνσταντίνος λοιπόν, που αντέγραψε τον Παύλο ,ο Χριστός που μας είπε, ότι η διακονία μας είναι να βοηθούμε τον άλλο τον άνθρωπο, ότι εξουσία θα υπάρχει πάντοτε και πρέπει να συνεργαζόμαστε με αγαθό τρόπο, για να βοηθήσουμε αυτόν τον λαό. Διότι ποιος είναι ο σκοπός της κυβερνήσεως της εξουσίας; Ο άνθρωπος. Να τον βοηθήσουμε. Η Εκκλησία έχει τον άνθρωπο. Αφού σκοπός είναι ό ίδιος δεν προϋποθέτει ότι πρέπει να βρούμε τον τρόπο να συνεργαστούμε;».

Ο Μακαριότατος πρόσθεσε πως η Εκκλησία ως «νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου,όπως κάποιοι θέλουν, θα είναι ένας ποδοσφαιρικός σύλλογος» και απευθυνόμενος στο εκκλησίασμα είπε, «φανταστείτε εδώ στην Πρέβεζα, να έχετε τέτοιες ομάδες μαχόμενες η μία με την άλλη να δείτε τότε ποιο θα είναι το πρόβλημα και που θα είναι η κατάσταση».

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασιλιάς Κάρολος: Για πρώτη φορά στο τραπέζι των Χριστουγέννων με τους «κοινούς θνητούς» συγγενείς της Καμίλα

Διεθνή / Βασιλιάς Κάρολος: Για πρώτη φορά στο τραπέζι των Χριστουγέννων με τους «κοινούς θνητούς» συγγενείς της Καμίλα

Φέτος θα πραγματοποιηθεί η μεγαλύτερη χριστουγεννιάτικη συνάθροιση στο βασιλικό κτήμα Σάντριγχαμ - Ο λόγος που το παλάτι ζήτησε ιδιωτικά από τον πρίγκιπα Άντριου να μην παραστεί
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Νετανιάχου: Θα μείνουμε στο συριακό όρος Ερμών μέχρι να βρεθεί «άλλη διευθέτηση»

Διεθνή / Νετανιάχου: Θα μείνουμε στο συριακό όρος Ερμών μέχρι να βρεθεί «άλλη διευθέτηση»

Στεκόμενος στην κορυφή του όρους Ερμών, ο Μπενιαμίν Νετανιάχου επανέλαβε ότι το Ισραήλ θα παραμείνει στην κορυφή του «μέχρι να βρεθεί μια άλλη διευθέτηση που να εγγυάται την ασφάλεια του Ισραήλ»
LIFO NEWSROOM