Οι No Man’s Land και οι Small Blues Trap έχουν καινούρια άλμπουμ

Οι No Man’s Land και οι Small Blues Trap έχουν καινούρια άλμπουμ Facebook Twitter
0
Οι No Man’s Land και οι Small Blues Trap έχουν καινούρια άλμπουμ Facebook Twitter
No Man's Land - Infinite equinox

Η εποχή ως γνωστόν, και σε σχέση με τη μουσική, προσφέρεται για τα πάντα. Έτσι, όλες οι κατευθύνσεις του ευρύτερου ροκ δηλώνουν παρούσες, καθώς όλα παίζουν και όλα σκορπίζονται ξανά στο τραπέζι. Τα συγκροτήματα μπορούν να διαλέξουν ό,τι γουστάρουν και τους πάει καλύτερα από τα 60 χρόνια τής ροκ ιστορίας (από το rock n’ roll και το rockabilly, μέχρι το beat και το garage, και από το ψυχεδελικό ροκ και το progressive, μέχρι το blues rock, το country rock και το hard rock), ανατέμνοντας πολλές φορές τάσεις και πρακτικές δημιουργώντας τα δικά τους νεότερα υβρίδια (stoner, americana και τόσα άλλα).

Τα ελληνικά συγκροτήματα, φυσικά, δεν διαφέρουν ως προς αυτό. Κινούμενα στις ίδιες πάνω-κάτω γραμμές, μας δείχνουν το πόσο, πραγματικά και πρακτικά, μετράνε. Και αν μιλάμε, όπως εδώ, για τους καταξιωμένους No Man’s Land και βεβαίως για τους νεότερους, αλλά επίσης ξεχωριστούς Small Blues Trap, τότε κάθε καινούρια πρόταση, κάθε καινούρια δική τους πρόταση, δεν μπορεί παρά να αντιμετωπίζεται με το ανάλογο ενδιαφέρον και τη δέουσα προσοχή.

NO MAN’S LAND “Infinite Equinox” plus…

Οι No Man’s Land και οι Small Blues Trap έχουν καινούρια άλμπουμ Facebook Twitter
No Man’s Land

Για τους No Man’s Land οφείλουμε να πούμε πως έχουν στην κατοχή τους ένα από τα καλύτερα LP τής λεγόμενης αναβίωσης, που ηχογραφήθηκαν ποτέ στην Ελλάδα. Ο λόγος για το εξοντωτικό “Zalion” από το 1988, που ακόμη και σήμερα διαλύει τα πάντα στο πέρασμά του.

Όμως και στη δεύτερη live και δισκογραφική ζωή τους, που ξεκίνησε το 2008 και φθάνει μέχρι τις μέρες μας, οι No Man’s Land παραμένουν ένα από τα καλύτερα ελληνικά συγκροτήματα – εξ όσων άντλησαν, τέλος πάντων, από ’κείνο που ονομάστηκε, στα sixties, ψυχεδελικό ροκ. Αυτό μαρτυρούν όχι μόνο τα live, αλλά και οι δίσκοι τους – τα πέντε LP τους δηλαδή, που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια. Για το πέμπτο απ’ αυτά, και έβδομο συνολικό τους, το “Infinite Equinox”, που τυπώθηκε σε 300 κόπιες και σε 180άρι βινύλιο από την Anazitisi Records θα πούμε τώρα κάποια λόγια.

Οι No Man's Land είναι ένα σχήμα ζωντανό και πάντα εν εξελίξει. Το λέω, καθώς ήδη το γκρουπ βρίσκεται σ' ένα επόμενο στάδιο. Αν και δεν έχω μόνο αυτό στο νου μου...

Το άλμπουμ αποτελείται από τρία tracks – δύο στην πρώτη πλευρά κι ένα στη δεύτερη. Οι τίτλοι τους κάπως περίεργοι. Λέμε για το «Ι» που διαρκεί 17:12, το «∞» (4:23) και το «ο» (21:53).

Το «Ι» είναι ένα κομμάτι που συνδυάζει ψυχεδελικά και progressive στοιχεία, με όλα τα όργανα να έχουν κατά τη διαδρομή τούς ρόλους τους. Και οι πέντε μουσικοί (Βασίλης Αθανασιάδης φωνή, κιθάρες, Korg, Κρις “Silver” Τριανταφυλλόπουλος ντραμς, Νικ “Neta” Πεταβρίδης μπάσο, Σταύρος “Manitou” Ελευθερίου κρουστά, Γιώργος “Gkion” Σιργανίδης πλήκτρα, φλάουτο) κάνουν πολύ καλή δουλειά, με το φλάουτο και τα κρουστά να δίνουν στη σύνθεση άλλον αέρα. Υπάρχουν, περαιτέρω, ωραία γεμίσματα από τα πλήκτρα, ενώ η ανάπτυξη των θεμάτων που είναι απλωμένη και κάπως νωχελική δίνει την ευκαιρία στην κιθάρα να δημιουργήσει ωραίες, όσο και στιβαρές trippy καταστάσεις (θυμήθηκα ανά φάσεις κάτι από τον S.T. Mikael της Xotic Mind, αλλά –γιατί όχι;– και από τα πρόσφτα live ντουέτα του Βασίλη Αθανασιάδη με την Άννα Στερεοπούλου). Τέλος, οι στίχοι, που χωρίζονται σε δύο μέρη (“An appearance of life”, “Areola”), βοηθούν κι αυτοί απ’ τη μεριά τους στην οικοδόμηση ενός σωστά οριοθετημένου υπερβατικού-κοσμικού σκηνικού.

Οι No Man’s Land και οι Small Blues Trap έχουν καινούρια άλμπουμ Facebook Twitter
No Man’s Land

Στο «∞», που είναι instrumental, κυριαρχεί ο ακουστικός ήχος. Κιθάρα, κρουστά και φλάουτο δονούνται σε ακόμη πιο ψυχεδελικές κατευθύνσεις με αναφορές στην indo-jazz. Το κομμάτι μπορεί να μοιάζει κάπως σαν εισαγωγή σε κάτι άλλο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι ολοκληρωμένο.

Το άλμπουμ κλείνει με την πλευρά «ο». Solid ηλεκτρική κιθάρα με μιαν αίσθηση Vibravoid στην αρχή, breaks από τα κρουστά, απαγγελία που φέρνει στη μνήμη κάτι από το «666» των Aphrodite’s Child, ωραία ανάπτυξη κι εδώ, ψυχεδελικό επίσης χάος. Οι αλλαγές στο τέμπο, οι διάλογοι κιθάρας-κρουστών, το κάπως ελεύθερο στυλ καθώς κυλάει το κομμάτι, τα ωραία φωνητικά, και άλλα διάφορα μικρά-μικρά (λεπτομέρειες, εννοώ, που δίνουν νόημα στην ουσία) αναγορεύουν την πλευρά «ο» σε κάτι, τέλος πάντων, ξεχωριστό. Σ’ ένα tracks, εννοώ, που θα το γουστάρουν ιδιαιτέρως οι fans τού heavy psych.

Οι No Man’s Land είναι ένα σχήμα ζωντανό και πάντα εν εξελίξει. Το λέω, καθώς ήδη το γκρουπ βρίσκεται σ’ ένα επόμενο στάδιο. Αν και δεν έχω μόνο αυτό στο νου μου…

Εδώ και λίγο καιρό ο Βασίλης Αθανασιάδης (φωνή και κιθάρες στους No Man’s Land) συνεργάζεται σε ντούο με την κιμπορντίστα Άννα Στερεοπούλου (με την ήδη διακριτή προσωπική καριέρα), κάτω από το όνομα The Olive Knights. Το σχήμα αυτό μπορεί να μην έχει αποτυπωθεί ακόμη δισκογραφικά, όμως έχει δώσει live δείχνοντας πόσο μετράει.

Επειδή είδα δύο φορές, τον Ιούνιο, τους Olive Knights έρχομαι να πω πως παίζουν εξαιρετικά, κοντά σ’ ένα ρέον και κάπως πειραματικό krautrock στυλ, φέρνοντας στη μνήμη μεγάλες στιγμές τού (γερμανικού) παρελθόντος. Και τα δύο live τους ήταν εξαιρετικά και όχι πανομοιότυπα – καθότι μεγάλο μέρος τής μουσικής τους παράγεται εκείνη τη στιγμή, μπροστά στα μάτια και τ’ αυτιά μας, χωρίς εμφανή και, κυρίως, χωρίς λεπτολογικό προγραμματισμό.

Μάλιστα, το δεύτερο απ’ αυτά ηχογραφήθηκε και μοιράστηκε, σε CD-R, στους παρευρισκομένους (“Live Recording / Kyklopas / June 24th 2016), κάτι που τέλος πάντων μπορεί να προμηνύει και το επισημότερο.

Επιπλέον, η Άννα Στερεοπούλου είναι κανονικό μέλος των No Man’s Land πια, κι έτσι κάπως, από την επόμενη σεζόν, αναμένονται νέα live και νέες ηχογραφήσεις…

Δισκογραφία

1. Zalion [Pegasus, 1988]

2. The Reality Trip [Brummel, 1990]

3. Home in the Sky [Anazitisi 2008]

4. No Man’s Land [Anazitisi 2008]

5. The Drowning Desert [Anazitisi, 2010]

6. Unprotected [Anazitisi, 2012]

7. Infinite Equinox [Anazitisi, 2016]

SMALL BLUES TRAP “Time Tricks”
Οι No Man’s Land και οι Small Blues Trap έχουν καινούρια άλμπουμ Facebook Twitter
Small Blues Trap

Κάποτε, σ’ έναν παλιότερο δίσκο των Small Blues Trap, το “Red Snakes & Cave Bats” [Shelter Home Studio] του 2010, ο Ηλίας Ζάικος –η ψυχή των blues στην Ελλάδα εδώ και 30+ χρόνια μαζί με το συγκρότημά του Blues Wire– έγραφε:

Ο Ζάικος γράφει από καρδιάς και πιάνει την ουσία, το είναι, αυτού τού ξεχωριστού γκρουπ, που τα δίνει όλα, πάντα με σημείο αναφοράς το blues, τόσο στα live, όσο και στη δισκογραφία.

«Οι Small Blues Trap αγαπούν τα μπλουζ. Αναντίρρητα. Μαζί όμως αγαπούν και τους ήχους του κόσμου και της καρδιάς, την αχλύ των βάλτων της Λουιζιάνα, τα ξεκούρδιστα πιάνα, τις ασπρόμαυρες ταινίες, τη μυρωδιά του Αιγαίου, τις βροχερές νύχτες στους αυτοκινητόδρομους, τις μεταλλικές κιθάρες, τα φορεμένα ρούχα και τα ροζιασμένα χέρια. Και πάνω απ’ όλα αγαπούν να σκέφτονται, να προβληματίζονται και να δημιουργούν. Παιδιά σαν τους Small Blues Trap, ζώντας στην ελληνική επαρχία, παλεύοντας με θεούς και δαίμονες, είναι οι αληθινοί ήρωες της προσπάθειας για κάτι καλύτερο στη μουσική μας πραγματικότητα. Από τη Μαλεσίνα, το Μαρτίνο και τη Λιβαδειά υψώνουν τη φωνή τους ν’ ακουστεί ανάμεσα στις θορυβώδεις, χυδαίες τηλεοράσεις και την ηχορύπανση των δούλων της σκυλάδικης νοοτροπίας στις μεγαλουπόλεις. Φωνή καθάρια, με άποψη. Δική τους».

Ο Ζάικος γράφει από καρδιάς και πιάνει την ουσία, το είναι, αυτού τού ξεχωριστού γκρουπ, που τα δίνει όλα, πάντα με σημείο αναφοράς το blues, τόσο στα live, όσο και στη δισκογραφία.

Έτσι και στο “Time Tricks” [Anazitisi, 2016] οι Small Blues Trap, δηλαδή ο Παύλος Καραπιπέρης φωνή, φυσαρμόνικα, κιθάρες, κρουστά, ο Λευτέρης Μπέσιος μπάσο και ο Παναγιώτης Δάρας κιθάρες, βιολί, κρουστά, πράττουν εκείνο που ξέρουν καλύτερα απ’ όλα.

Όντας στηριγμένοι στα blues να πηγαίνουν παραπέρα, να βαδίζουν σε νέες ατραπούς, έχοντας ως «φώτα πορείας» όχι μόνο τους κλασικούς πατέρες του είδους (ακουστικούς και ηλεκτρικούς), αλλά και διάφορους άλλους μέσα στα χρόνια δημιουργούς, που έδωσαν στα blues μιαν άλλη χροιά, μπολιάζοντάς τα με περισσότερα ιδιωματικά στοιχεία. Δύο απ’ αυτούς τους «άλλους δημιουργούς», που στοιχειώνουν και τις συνθέσεις των Small Blues Trap, είναι ο Tom Waits και ο Captain Beefheart.

Οι No Man’s Land και οι Small Blues Trap έχουν καινούρια άλμπουμ Facebook Twitter
Small Blues Trap

Στέρεο blues-rock λοιπόν, αλλά, είπαμε, όχι σαν εκείνο που αναμένει ν’ ακούσει ο καθείς, βουτηγμένο σε μια σκοτεινή, ας την πούμε έτσι, ατμόσφαιρα. Στίχοι με άλλα λόγια που διακρίνονται για τις αναφορές τους σε ορισμένα στοιχειά της blues τραγουδοποιίας (όπως τα τυχερά παιγνίδια), στην έλλειψη ουσιαστικής επαφής στη σύγχρονη μεγαλούπολη, στην ανάγκη για υπέρβαση των καθημερινών δυσκολιών, όπως και σε μιαν… αποκέντρωση, θα έλεγα, σωμάτων τε και ψυχών.

Όλα αυτά ντύνονται με ωραίες μουσικές, μέσα στις οποίες μπορείς ν’ ανακαλύψεις δυνατά περάσματα (π.χ. ο συνδυασμός resonator κιθάρας και βιολιού στο “A strange shade of red”), ικανά να διαμορφώσουν άψογα τραγούδια, όπως το “Time tricks”, το “I wish I could fly” ή το “I’m leaving this town”.

Το “Time tricks” θα ολοκληρωθεί με το τριμερές… φασματικό instrumental “Resurrected Jesse James returns back home - From the land of the dead - To take care of unpaid matters”, που είναι ένας blues-rock κόσμος από μόνο του. Πολύ ωραίο κλείσιμο από ένα συγκρότημα, που ξέρει να δημιουργεί στο διάβα του τις ατμόσφαιρες που ποθεί.

Δισκογραφία

1. Small Blues Trap [Shelter Home Studio, 2004]

2. Our Trap [Shelter Home Studio, 2005]

3. Crossroad Ritual [Shelter Home Studio, 2006]

4. Various: Magic Bus Sessions [Δίκτυο, 2008]

5. Red Snakes & Cave Bats [Shelter Home Studio, 2010]

6. The Longest Road I Know (featuring Georgia Sylleou) [Shelter Home Studio / Anazitisi, 2013]

7. Time Tricks [Anazitisi, 2016]

Επαφή: www.anazitisirecords.com

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ