Κρέτσος: Μόνο αν αλλάξουν τα δεδομένα της αγοράς, μπορούμε να μιλάμε για πέμπτη άδεια

Κρέτσος: Μόνο αν αλλάξουν τα δεδομένα της αγοράς, μπορούμε να μιλάμε για πέμπτη άδεια Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου (ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ)
3

Καμία εκτίμηση για τη διάρκεια και το αποτέλεσμα της διαδικασίας δημοπρασίας των τηλεοπτικών αδειών δεν έκανε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, ο οποίος μίλησε το πρωί στον ραδιοσταθμό Real FM. Ο κ. Κρέτσος υπενθύμισε ότι ουδείς γνωρίζει τι διαμείβεται στα γραφεία της ΓΓΕΕ, σημειώνοντας ότι προφανώς για να έχει καταλήξει τόσο χρονοβόρα η διαδικασία, το τίμημα είναι υψηλό.

Ο Λ. Κρέτσος, απαντώντας στις αιτιάσεις ότι η λεγόμενη διαπλοκή δεν καταπολεμάται μόνο με γνώμονα οικονομικά κριτήρια, δήλωσε ότι για να περάσουν όσοι πέρασαν στο τελικό στάδιο της δημοπρασίας, κατέθεσαν πλήθος δικαιολογητικών, μερικά εκ των οποίων για το πρόγραμμά τους, τις υποδομές, τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολούν, κτιριακές υποδομές. «Συνεπώς είναι αυτονόητο», συνέχισε ο κ. Κρέτσος, ότι «δεν μπορείς να εκπέμπεις ένα ποιοτικό πρόγραμμα αν σου λείπουν υποδομές». Για όσα λέγονται για την καταπολέμηση της διαπλοκής, ο κ. Κρέτσος δήλωσε ότι η κυβέρνηση, πριν από το διαγωνισμό των τηλεοπτικών αδειών, έφερε ένα νομοσχέδιο που καταργεί τις επιστροφές από τη διαφήμιση, για να υπάρξουν δυνατότητες για πραγματικά ανεξάρτητα ΜΜΕ.

Ερωτηθείς για το θέμα των αδειών και για το αν θα υπάρξει πέμπτη άδεια δήλωσε ότι η τιμή εκκίνησης της δημοπρασίας δεν προήλθε αυθαίρετα, αλλά βάσει μελέτης η οποία υπογράμμιζε ότι η τιμή βγαίνει με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα της αγοράς. Μόνο αν αλλάξουν αυτά τα δεδομένα της αγοράς, θα μπορέσει να υπάρξει μια πέμπτη άδεια, τόνισε ο γενικός γραμματέας, προκειμένου να έχουμε «πραγματικά βιώσιμα οικονομικά σχήματα τα οποία θα είναι ανεξάρτητα από πιέσεις».

Για το θέμα των θεματικών και περιφερειακών αδειών, ο κ. Κρέτσος σημείωσε ότι η συζήτηση αυτή είναι προς το παρόν άκαιρη. «Το περιφερειακό σύστημα των μίντια», πρόσθεσε ο κ. Κρέτσος, «το οποίο είναι πολύ σημαντικό, υποφέρει από μη πρόσβαση στη διαφήμιση και αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα για την πολυφωνία και τον πλουραλισμό». «Χρειαζόμαστε μία τροποποίηση, έναν νέο χάρτη συχνοτήτων προκειμένου να μπορούμε να καθορίσουμε και ποιος θα είναι ο αριθμός. Αυτός ο διαγωνισμός, ο επόμενος διαγωνισμός, πρέπει να γίνει από το ΕΣΡ, υπογράμμισε ο κ. Κρέτσος, και «πρέπει όλοι να συζητήσουμε για το τι ΕΣΡ εννοούμε και πόσο δυνατό», τασσόμενος υπέρ μιας στελέχωσής του με το κατάλληλο προσωπικό και τις τεχνολογικές υποδομές.

Το ζήτημα είπε κλείνοντας ο κ. Κρέτσος είναι να αποκτήσουμε ανεξάρτητα και βιώσιμα οικονομικά σχήματα, προς το συμφέρον όλων όσων επιδιώκουν υγιή ανταγωνισμό, καλές εργασιακές σχέσεις και εν τέλει να δοθούν δυνατότητες στον οπτικοακουστικό κλάδο, διότι το ζήτημα είναι να μιλήσουμε για τις προοπτικές αυτού του κλάδου. «Δυστυχώς δεν μιλάμε για αυτά γιατί έχουμε πολύ μεγάλο δανεισμό, απώλεια θέσεων εργασίας πράγμα το οποίο παραδέχεται και η ίδια η ΕΙΤΗΣΕΕ» τόνισε, ενώ όσον αφορά την πολυφωνία είπε ότι αυτό που εγγυάται την πολυφωνία δεν είναι ο αριθμός των καναλιών αλλά η διαφάνεια τους σε όλο τον κύκλο των συναλλαγών τους.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

TV & Media / Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

Ο κορυφαίος σκόρερ στην ιστορία του NBA κατηγορείται από τον σεναριογράφο Ρομπ Γκράμποου ότι, μαζί με την εταιρεία παραγωγής του, SpringHill Company, έκλεψε το σενάριό του για την αθλητική ταινία Rez Ball, η οποία κυκλοφόρησε στο Netflix τον Σεπτέμβριο
LIFO NEWSROOM