Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα

Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
1

 Όπως αισθάνεται η Αλίκη όταν βυθίζεται στη σουρεαλιστική Χώρα των Θαυμάτων από την τρύπα του κουνελιού, έτσι ακριβώς πρέπει να νιώθει και ο ανυποψίαστος επισκέπτης, όταν ένα νωχελικό ιταλικό απόγευμα βρεθεί στη βίλα των δύο σχεδιαστών. Αυτό τουλάχιστον συνέβη στον Hamish Bowles,τον επικεφαλής των ευρωπαϊκών Vogue, όταν επισκέφτηκε για πρώτη φορά τη βίλα των Domenico Dolce και Stefano Gabbana στο Portofino. Η απάντηση στο γιατί, βρίσκεται κρυμμένη στην λίγο από 70s disco ατμόσφαιρα σε συνδυασμό με τα στοιχεία από την Dallas (της γνωστής σαπουνόπερας) αισθητική. Η βίλα που είχε παρουσιαστεί στις σελίδες της Vogue το 2005 και παρουσιάστηκε και πάλι με αφορμή το φετινό σόου για την "άνοιξη 2017" συλλογή τους, είναι χωρίς καθόλου να εκπλήσσει, η επιτομή της μαξιμαλιστικής αισθητικής. Η πλούσια σε όγκο βλάστηση, τα άφθονα επιχρυσωμένα στοιχεία και ο ιταλικός σχεδιασμός φαίνεται ήταν από τότε οι προάγγελοι των αισθητικών κανόνων που θα εδραίωνε η εταιρεία μέσα στα επόμενα χρόνια. 

Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
 

 

Η αγορά ενός σπιτιού στο Portofino δεν ήταν μέσα στα σχέδια των Dolce και Gabbana. Είχαν μόλις ολοκληρώσει το σπίτι τους κοντά στο Monte Carlo, όταν η τότε ιδιοκτήτρια της βίλας επέμενε πως αυτοί ήταν οι δύο μοναδικοί άνθρωποι που θα έπρεπε να ζήσουν εκεί μετά από την ίδια. Και βέβαια οι δύο άντρες βλέποντας τις πολλαπλές κατοικίες στην έκταση της γης δεν δίστασαν να συμφωνήσουν. 

Είναι κάπως σοκαριστικό το γεγονός πως αυτός που ανέλαβε την ανακαίνιση των κατοικιών (οι οποίες ήταν σύμφωνα με τον Gabbana εγκαταλειμμένες) ήταν ο David Chipperfield, Βρετανός αρχιτέκτονας και διάσημος για τη μινιμαλιστική του προσέγγιση. Η δουλειά του Chipperfield πάντως παρείχε τον τέλειο καμβά για να αναδειχτεί το συνολικό βάρος της πολυτελούς διακόσμησης. Και ενώ και οι δύο σχεδιαστές είναι ξεκάθαρα εστέτ, «ο Dolce έχει μια εμμονή», σύμφωνα με τον Gabbana. «Θέλει να ανακαινίζει τα σπίτια κάθε 6 μήνες ακριβώς όπως κάνει και με τις collection!». Πάντως η γιν- γιανγκ δυναμική του ντουέτου δεν είναι σίγουρα πρόβλημα. Όπως ισχυρίζεται ο Gabbana, «κοιτάζουμε το ίδιο πράγμα από δύο διαφορετικές οπτικές, αλλά καταλήγουμε στο ίδιο. Ο Dolce αγαπά το λευκό του Lucio Fontana, ενώ εγώ αγαπώ το κόκκινό του», λέει αναφερόμενος στη δουλειά του Ιταλού καλλιτέχνη της Arte Povera. «Αλλά παρ' όλα αυτά παραμένει Fontana».

Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Design
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ