Αφιέρωμα στον Βλάση Κανιάρη από τον σύλλογο αποφοίτων της Βαρβακείου Σχολής

Ο σύλλογος αποφοίτων της Βαρβακείου διοργανώνει αφιέρωμα στον σημαντικό ζωγράφο και εικαστικό.

LIFOTEAM 31.3.2017 | 17:16

 

Ένα αφιέρωμα με τίτλο: «Βλάσης Κανιάρης: σχεδιάζοντας το πορτραίτο του καλλιτέχνη και του ανθρώπου» διοργανώνει ο Σύλλογος Αποφοίτων της Βαρβακείου Σχολής, την Παρασκευή 7 Απριλίου στο Μουσείο της Ακρόπολης, στις 18:45. Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ανοιχτή για το κοινό.

 

Πρόκειται για ένα αφιέρωμα στον πρωτοπόρο εικαστικό του διεθνούς καλλιτεχνικού γίγνεσθαι και απόφοιτο της Βαρβακείου, Βλάση Κανιάρη, που επιχειρεί μια προσέγγιση στην ανήσυχη προσωπικότητά του και το έργο του. Η αφήγηση συμπληρώνεται με προβολή συνεντεύξεων, στις οποίες η γυναίκα του, Μαρία, τα παιδιά του, καθώς και φίλοι, που  διάνυσαν  περιόδους με σημαντικούς κοινούς σταθμούς, εκφράζουν μνήμες και  απόψεις. Ομιλητές της εκδήλώσης θα είναι Αιμιλία Βλαχογιάννη (επιμελήτρια του αφιερώματος) και ο Μάνος Στεφανίδης.

 

Αφιέρωμα στον Βλάση Κανιάρη από τον σύλλογο αποφοίτων της Βαρβακείου Σχολής

 

Ο Κανιάρης, γεννήθηκε το 1928 στην Αθήνα, φοίτησε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, ενώ το 1975 εκλέχθηκε καθηγητής στην έδρα ζωγραφικής της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.

 

Από το 1947 συνδέονταν φιλικά και επαγγελματικά με τον Γιάννη Τσαρούχη και το 1953 υπό την επίβλεψή του πραγματοποίησε τα σκηνικά για την ταινία "Στέλλα" του Μιχάλη Κακογιάννη.

 

Το 1953 παντρεύεται τη σύντροφο τη ζωής του Μαρία Λίνα.

 

Το 1956, όταν ολοκλήρωσε τις σπουδές του εγκαθίσταται στη Ρώμη όπου και έζησε έως το 1960. Εκεί παρακολούθησε μαθήματα στη Σχολή Καλών Τεχνών. Στο διάστημα αυτό σχεδιάζει αφηρημένα έργα και στη συνέχεια εκθέτει τόσο στη Ρώμη όσο και στην Αθήνα με τα έργα του να εκτίθενται μαζί με αυτά άλλων καταξιωμένων καλλιτεχνών διεθνούς φήμης.

 

Το 1960 εγκαθίσταται στο Παρίσι και "προσχωρεί' στο κίνημα των "Νέων Ρεαλιστών" τα έργα του εκτίθενται σε πολλές γκαλερί του Παρισιού και γίνεται αποδεκτός και από την εκεί καλλιτεχνική κοινότητα.

 

Το 1969 επιστρέφει για μικρό χρονικό διάστημα στην Αθήνα. Εκθέτει έργα από γύψο με θέμα την λογοκρισία και την έλλειψη ελευθεριών που χαρακτήριζε την εποχή. Μέλος της "Δημοκρατικής Άμυνας" δεν είχε άλλη επιλογή από το να εγκαταλείψει τη χώρα για άλλη μια φορά.

 

Έκτοτε ο Κανιάρης, ο οποίος έχει κερδίσει το σεβασμό της διεθνούς καλλιτεχνικής κοινότητας, εξέθετε τα έργα του σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις αποσπώντας επαίνους και το θαυμασμό.

 

 


  

 

 

Οδηγός Τέχνες & Πολιτισμός