Ζεράρ Ντεπαρντιέ: Ο Ολάντ είναι μια καρικατούρα του Μακιαβέλι με ζαρτιέρες, ένα τίποτα

Ζεράρ Ντεπαρντιέ: Ο Ολάντ είναι μια καρικατούρα του Μακιαβέλι με ζαρτιέρες, ένα τίποτα Facebook Twitter
0

Αν και μέχρι πρότινος τηρούσε αποστάσεις ασφαλείας από την πολιτική, τώρα ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ, ο πιο διάσημος γάλλος ηθοποιός ίσως μετά τον Ζαν Γκαμπέν, αποφάσισε να δώσει μία συνέντευξη-ποταμό στην ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera. Στη συνέντευξη αυτή ως συνήθως δεν μασάει τα λόγια του, μιλάει για όλους και για όλα, στηλιτεύει, εξυμνεί, εξομολογείται πολύ προσωπικές του στιγμές και πάνω από όλα, αποδεικνύει για άλλη μία φορά ότι εκτός από εξαιρετικός ηθοποιός, πληθωρικών διαστάσεων, είναι πρωτίστως ένας ελεύθερος άνθρωπος που δεν φοβάται να πει τη γνώμη του, όσο και εάν αυτή πονάει τόσο τον ίδιο, όσο και αυτούς στους οποίους αναφέρεται.

 

Στην συνέντευξη που παραχώρησε στον απεσταλμένο της εφημερίδας στο Παρίσι, ο Ντεπαρντιέ δηλώνει ότι δεν τον ενδιαφέρει η πολιτική, ενώ στην παρατήρηση του δημοσιογράφου ότι είχε στηρίξει στο παρελθόν τον Σαρκοζί, απάντησε ότι δεν τον ψήφισε ποτέ, απλά έτυχε να τον συναντήσει σε μία συγκέντρωση, ανέβηκε στην εξέδρα και αυτοσχεδίασε με δύο κουβέντες. Παραδέχθηκε ότι ο Σαρκοζί έκανε κάποια σωστά πράγματα για τη Γαλλία και παράλληλα κατηγόρησε τον Φιγιόν και το επιτελείο του ότι κατέστρεψαν το έργο του Σαρκοζί. «Οι Ρεπουμπλικανοί είναι διασπασμένοι, ωστόσο εξακολουθώ να εκτιμώ τον Σαρκοζί», είπε.

 

Στην ερώτηση ποιόν θα ψηφίσει, Λεπέν ή Μακρόν; ο γάλλος ηθοποιός είπε ότι μία φορά ψήφισε στη ζωή του, το 1981 τον Μιτεράν τον οποίο χαρακτήρισε εξαιρετικό πολιτικό. «Ο Μιτεράν ήταν αυτό που θα ήθελε να είναι ο Ολάντ: ένας μαθητής του Μακιαβέλι», είπε. Χαρακτήρισε μάλιστα τον Ολάντ μία «καρικατούρα του Μακιαβέλι με ζαρτιέρες. Ένα τίποτα».

 

Για την Λεπέν είπε ότι δεν αποτελεί απειλή, την χαρακτήρισε όμως ανόητη, λέγοντας ότι δεν πρόκειται να σταματήσει το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης με τον άκρατο εθνικισμό. Εξέφρασε όμως την προτίμησή του στην Λεπέν την οποία χαρακτηρίζει «πολιτικό ζώο» σε σχέση με τον Μακρόν για τον οποίο είπε ότι «δεν ξέρει τι του γίνεται». Πρόσθεσε ότι δεν τον καταλαβαίνει, δεν τον αγγίζουν αυτά που λέει, σε αυτόν βλέπει μόνο την επιφάνεια.

 

Ο γάλλος ηθοποιός είπε ότι δεν πιστεύει στην πολιτική, αλλά στον άνθρωπο. Είπε ότι ο ίδιος μεγάλωσε εν μέσω εγκληματιών συνεχίζει όμως, όπως ανέφερε, να πιστεύει στη λύτρωση. «Σήμερα, η Γαλλία είναι μία φοβισμένη χώρα, μουγγή και κουφή, όπως η Γαλλία του 1941 που παραδόθηκε στον Χίτλερ. Βλέπει τον κόσμο μέσω κλειστών παραθυρόφυλλων», επισήμανε.

 

Στην ερώτηση εάν πιστεύει στην Ευρώπη, ο Ντεπαρντιέ είπε ότι η Ευρώπη είναι μία θαυμάσια ουτοπία η οποία αύριο θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα. Εξέφρασε την άποψη ότι χρειαζόμαστε έναν πρόεδρο της Ευρώπης εκλεγμένο από τον λαό.

 

Στην ερώτηση εάν οι Γάλλοι τον συγχώρεσαν που πήρε τη ρωσική υπηκοότητα, απάντησε ότι δεν το γνωρίζει, αν και αυτός πλήρωσε, όπως είπε, 150 εκατ.ευρώ σε φόρους. «Οι Γάλλοι οφείλουν να συγχωρήσουν τους εαυτούς τους γιατί έχουν χάσει πλέον την αίσθηση της περιπέτειας, της ελευθερίας».

 

Κληθείς να σχολιάσει τις αρχές της γαλλικής επανάστασης: ελευθερία, ισότητα, αδελφοσύνη, ο Ντεπαρντιέ εκτιμά ότι δεν υπάρχει πια ελευθερία, η ισότητα είναι πλέον ένα όνειρο και η αδελφοσύνη παραμένει σε περιορισμένο βαθμό. Ο ίδιος είπε ότι δεν πιστεύει πια στην επανάσταση γιατί είναι "στρωμένη με πτώματα". Χαρακτήρισε τραγωδία την εκτέλεση του βασιλιά Λουδοβίκου και εγκληματίες τους Ροβεσπιέρο και Σεν Ζιστ. «Εμείς οι Γάλλοι θα πρέπει πλέον να είμαστε λιγότερο αλαζόνες, έχουμε διαπράξει εγκλήματα ακόμα και στην Αλγερία», είπε. Όταν ο δημοσιογράφος τού υπενθύμισε ότι «για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας» έκανε λόγο και ο Μακρόν, χαριτολογώντας ο γάλλος ηθοποιός τού είπε να μην προσπαθεί να τον κάνει να μιλήσει καλά για τον Μακρόν.

 

Για το θέμα των προσφύγων είπε ότι "μπορούμε να μάθουμε πολλά από αυτούς", ενώ αναφερόμενος στον πρώην επικεφαλής του ΔΝΤ Στρος Καν εξέφρασε την άποψη ότι θα γινόταν ένας καλός πρόεδρος, τον σταμάτησε όμως, όπως είπε, ο πουριτανισμός των Αμερικανών. «Οι Αμερικανοί κάνουν συνέχεια λόγο για αρετή και μετά ψηφίζουν Τραμπ, ο οποίος τις πρώτες εκατό μέρες της προεδρίας του δεν έκανε τίποτα», είπε χαρακτηριστικά.

 

Χαρακτήρισε τον Ζιπέ «άνθρωπο από δεύτερο χέρι», τον Σιράκ συμπαθητικό, άνθρωπο του λαού, για τον Μελανσόν είπε ότι διέπεται από ιδέες που δεν έχουν να κάνουν με τον σημερινό κόσμο, ενώ επέκρινε τον γνωστό φιλόσοφο Μπερνάρ Ανρί-Λεβί γιατί καταφέρεται εναντίον όλων, στο παρελθόν εναντίον του Καντάφι και του Σαντάμ Χουσέιν και τώρα εναντίον του Πούτιν. Για τον πρόεδρο της Ρωσίας συγκεκριμένα, είπε ότι η σχέση τους είναι περισσότερο πνευματική, και ότι και οι δυο τους γεννήθηκαν και μεγάλωσαν κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες.

 

Ο Ντεπαρντιέ παραδέχθηκε ότι όταν ήταν μικρός έκλεβε και ότι είχε συλληφθεί για αυτό. Ομολόγησε ότι οι αστυνομικοί ήταν πολύ καλοπροαίρετοι μαζί του, ενώ αποκάλυψε ότι στις μεγάλες πορείες του Μάη του ΄68 εκείνος βρισκόταν στο Παρίσι, όχι για να διαμαρτυρηθεί αλλά για να κλέψει, όπως είπε, ρολόγια και κοσμήματα από τους διαδηλωτές... «Ήταν όλοι τους παιδιά πλουσίων, ο πατέρας μου πωλούσε την εφημερίδα του γαλλικού ΚΚ- L’Humanité-, αλλά δεν ήξερε να διαβάζει: ήταν αναλφάβητος», είπε με αφοπλιστική ειλικρίνεια.

 

Αναφερόμενος στις γυναίκες και στις κινηματογραφικές του παρτενέρ, είπε ότι "οι γυναίκες είναι πολύ καλύτερες ως άνθρωποι από τους άντρες, πιο άγριες, αλλά όχι αρπακτικά". Πρόσθεσε ότι είναι στενός φίλος με την Φανί Αρντάν και με την Μπάρμπαρα, τον μύθο του γαλλικού μουσικού στερεώματος.

 

Για τον πρώην πρωθυπουργό της Ιταλίας, ο Ντεπαρντιέ είπε ότι το λάθος του Ρέντζι με το δημοψήφισμα απέδειξε ότι δεν είναι ιδιαίτερα έξυπνος πολιτικός. Παραδέχθηκε ότι υπάρχουν κάποια θετικά σημεία στην παγκοσμιοποίηση ωστόσο, όπως είπε, ο πολιτισμός σήμερα βρίσκεται στα χέρια των Αμερικανών και η Γαλλία κινδυνεύει να γίνει μία Ντίσνεϊλαντ όπου θα συνωστίζονται οι τουρίστες για μία selfie.

 

Κλείνοντας την συνέντευξη στην ερώτηση του δημοσιογράφου ποιος θα εκλεγεί την Κυριακή στις προεδρικές εκλογές στη Γαλλία απάντησε ότι δεν ξέρει, «όλα είναι πιθανά».

 

Πηγή: Corriere della Sera/απε/μπε

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Πολιτισμός / «Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Ο Παντελής Κυραμαργιός, μέσω του τραγουδιού «Τα Μαύρα Ρούχα», ευαισθητοποιεί για την έμφυλη βία, τονίζοντας τη μνήμη, τη συλλογική δράση και τη δύναμη της μουσικής ως όχημα αλλαγής
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, που θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 18 Δεκεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, περιλαμβάνει τρεις ταινίες από διαφορετικές χώρες που εξερευνούν queer θεματικές.
LIFO NEWSROOM
Το «γυναικείο ιδεώδες»: Πώς ένα γυμνό του Ραφαήλ αποκαλύπτει τον ρόλο της γυναίκας στην Αναγέννηση

Πολιτισμός / Γιατί στην Αναγέννηση ζωγράφιζαν κυρίως το γυμνό ανδρικό σώμα και πώς ο Ραφαήλ άλλαξε τα πάντα

Μία νέα έκθεση, με έργα του Ραφαήλ και του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μεταξύ άλλων, εξερευνά τις ιδέες της Αναγέννησης για το γυμνό σώμα, τη σεμνότητα, την ντροπή, αλλά και τα κοινωνικά πρότυπα για τα δύο φύλα
LIFO NEWSROOM
ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM