Το Facebook ανακοίνωσε πως σχεδιάζει να διαβιβάσει σήμερα στους ερευνητές του Κογκρέσου των ΗΠΑ αποδεικτικά στοιχεία για 3.000 διαφημίσεις που σχετίζονται με τη Ρωσία, ύστερα από εβδομάδες πιέσεων από το Κογκρέσο για να αποκαλύψει λεπτομέρειες σχετικά με το διαφημιστικό του σύστημα. Οι εν λόγω διαφημίσεις - που διεξήχθησαν από τον Ιούνιο του 2015 έως τον Μάιο του 2017 - λέγεται ότι πληρώθηκαν από άτομα στη Ρωσία πίσω από μια "Υπηρεσία Έρευνας στο Διαδίκτυο" με προφανή πρόθεση να τροφοδοτήσουν πολιτικές διαμάχες και να επιδεινώσουν την διχασμό, ιδίως κατά τη διάρκεια των προεδρικών εκλογών του 2016. Τον προηγούμενο μήνα, ανταποκρινόμενος σε εκκλήσεις μελών του Κογκρέσου, ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, δεσμεύτηκε να παραδώσει τις διαφημίσεις αυτές στους ερευνητές του Κογκρέσου που ασχολούνται με το θέμα της φερόμενης ρωσικής εμπλοκής στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές, ωστόσο δεν είχε διευκρινίσει πότε θα γινόταν αυτό. Ωστόσο, το Facebook ανακοίνωσε χτες ότι οι διαφημίσεις θα παραδίδονταν τη Δευτέρα. Σημειώνεται πως η εταιρεία έχει δώσει ήδη πληροφορίες σχετικά με σχετιζόμενες με τη Ρωσία διαφημίσεις στον ειδικό σύμβουλο Ρόμπερτ Μίλερ, όπως είχε αποκαλυφθεί τον προηγούμενο μήνα.
Το Facebook, ωστόσο, δεν σχεδιάζει να δείξει αυτές τις διαφημίσεις στο κοινό, ούτε να μοιράσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις λεπτομέρειες των διαφημίσεων ή σχετικά με τα δημογραφικά στοιχεία όσων τις διάβασαν. Σύμφωνα με το CNN, πηγές εξοικειωμένες με το θέμα ισχυρίζονται ότι κάποιες έκαναν λόγο για μουσουλμανική υποστήριξη προς τη Χίλαρι Κλίντον, άλλες αναφέρονταν στις διαμαρτυρίες του κινήματος Black Lives Matter και των θανάτων από πυρά αστυνομικών στις πόλεις της Βαλτιμόρης και του Φέργκιουσον. Σε ένα ζωντανό βίντεο στο Facebook, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ δήλωσε: «Πρόκειται για μια νέα πρόκληση για τις κοινότητες του διαδικτύου να αντιμετωπίζουν τα έθνη-κράτη που προσπαθούν να ανατρέψουν τις εκλογές, αλλά αν αυτό είναι που πρέπει να κάνουμε, τότε δεσμευόμαστε να ανταπεξέλθουμε στις περιστάσεις και να συνεργαστούμε στις έρευνες». Σε αυτήν την περίπτωση, ωστόσο, φαίνεται ότι το Facebook θέλει να πιέσει κι αυτό με τη σειρά του το Κογκρέσο - το βάρος σε αυτή την περίπτωση θα είναι στο Κογκρέσο, όχι στο Facebook, για το αν θα αποκαλύψει αυτές τις διαφημίσεις στο κοινό.
σχόλια