H Αpple βρίσκεται στη 12η θέση της λίστας με τις πιο δυνατές εταιρείες της Paysa (η Paysa είναι η πρώτη πλατφόρμα στον κόσμο που δίνει τη δυνατότητα σε όλους να μεγιστοποιήσουν το μισθό τους καθ' όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους) και με ένα μέσο μισθό που φτάνει τα 170.000 δολάρια ετησίως δεν είναι περίεργο που οι θέσεις της είναι από τις πιο επιθυμητές στη Silicon Valley. Είτε κάποιος είναι μηχανικός λογισμικού, είτε σχεδιαστής γραφικών ή ερευνητής δεδομένων ή ακόμα κι αν ψάχνει για μια θέση πωλητή σε ένα Apple Store, οι ευκαιρίες να πάρει μέρος στη μεγάλη ομάδα της μπορεί να ακούγονται συναρπαστικές, αλλά η διαδικασία συνέντευξης για μια θέση εργασίας στην Apple, παραμένει μια από τις δύσκολες στον τεχνολογικό τομέα.
Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες εταιρείες τεχνολογίας, η διαδικασία συνέντευξης για τις θέσεις εργασίας της Apple ποικίλλει ανάλογα με το επίπεδο και τον τύπο της θέσης. Οι ανώτεροι μηχανικοί λογισμικού - οι μισθοί των οποίων είναι κατά μέσο όρο 285.000 δολάρια ετησίως – θα πρέπει να περιμένουν διαφορετική αντιμετώπιση από εκείνες που ισχύουν για έναν εισαγωγικό ρόλο πωλητή λιανικής σε Apple Store. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά βήματα που όλοι περνούν κατά τη συνέντευξη. Είτε έχουν υποβάλει αίτηση για κάποια ανοικτή θέση είτε έχουν έρθει σε επαφή με έναν υπεύθυνο προσλήψεων, η διαδικασία συνέντευξης για όλες τις εργασίες στην Apple ξεκινάει με μια τηλεφωνική κλήση 30 λεπτών με κάποιο μέλος της ομάδας απόκτησης ταλέντων. Αυτό, το πρώτο τηλεφώνημα είναι αρκετά απλό και «χαμηλής» πίεσης. Οι υπεύθυνοι προσλήψεων εκπαιδεύονται για να μετρήσουν το ενδιαφέρον για την ευκαιρία και να εξασφαλίσουν ότι οι υποψήφιοι ικανοποιούν (όλες) τις βασικές απαιτήσεις που χρειάζονται για να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα. Σε αυτό το πρώτο βήμα οι υπεύθυνοι εξηγήσουν πώς λειτουργεί η διαδικασία και τι να περιμένουν οι υποψήφιοι στη συνέχεια.
Στη συνέχεια οι υποψήφιοι θα πρέπει να περιμένουν ερωτήσεις σχετικές με το βιογραφικό τους ώστε οι υπεύθυνοι να αξιολογήσουν το περιεχόμενο του, από την προϋπηρεσία μέχρι το μορφωτικό επίπεδο. Σύμφωνα με μαρτυρίες, πιθανότατα, δεν θα τους ζαλίσουν με λεπτομέρειες και δεν θα προσπαθούν να δοκιμάσουν τις τεχνικές τους γνώσεις. Αυτό θα το κάνουν αργότερα. Σε αυτό το πρώτο τηλεφώνημα οι υπεύθυνοι προσλήψεων μπορεί να μη ψάξουν βαθιά στις ικανότητές των υποψηφίων και την εμπειρία τους, αλλά αυτό δεν θα πρέπει να τους εφησυχάζει. Έτσι κι αλλιώς δεν θα υπάρχει δεύτερη ευκαιρία να κάνουν μια πρώτη καλή εντύπωση.
Εάν κάποιος περάσει με επιτυχία το πρώτο τηλεφώνημα, το επόμενο στάδιο της διαδικασίας είναι μια συνέντευξη μέσω FaceTime με ένα μέλος της ομάδας στην οποία θα συμμετέχει ο υποψήφιος. Εδώ είναι που τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται πιο δύσκολα. Κάθε στάδιο της διαδικασίας συνέντευξης για εργασία στην Apple απαιτεί την πλήρη προσοχή και τη βέλτιστη προσπάθεια, αλλά αυτή η δεύτερη συνέντευξη μπορεί να είναι η πιο σημαντική σε όλη τη διαδικασία. Γιατί; Επειδή ο υποψήφιος θα μιλήσει για πρώτη φορά με κάποιον από την μελλοντική του ομάδα και εδώ οι συνεντεύξεις αξιολογούν εάν η προσωπικότητα κάποιου ταιριάζει καλά με την υπάρχουσα δυναμική της ομάδας. Είναι αρκετά επαγγελματίας; Είναι άνετος στις συνομιλίες; Συνεργάζεται καλά; Εδώ θα φανερωθούν όλα τα σημαντικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του υποψηφίου που η ομάδα θα αποκαλύψει πριν τον φέρει σε μια συνάντηση προσωπικού επιπέδου. Οι ερωτήσεις της συνέντευξης διαφέρουν ανάλογα με τον ρόλο και τη θέση, αλλά οι υποψήφιοι θα πρέπει να περιμένουν κάτι περισσότερο από ερωτήσεις που αφορούν τεχνικά θέματα. Εάν ο υποψήφιος είναι τόσο ταλαντούχος (και τυχερός, ώστε να φτάσει σε αυτό το στάδιο) σημαίνει ότι είναι κοντά και στο στόχο του. Αφού οι μελλοντικοί συνάδελφοι του υποψηφίου συμφωνήσουν ότι είναι ενδεχομένως κατάλληλος για την ομάδα τους η Apple θα τον καλέσει στο Κουπερτίνο με όλα τα έξοδα του ταξιδιού πληρωμένα.
Το τρίτο στάδιο είναι μια δοκιμασία αντοχής. Μαρτυρίες στο διαδίκτυο μιλούν για εξάωρες συνεδρίες, συναντήσεις με διαφορετικά στελέχη, παύση για μεσημεριανό, και μετά ένα μεγάλο τελικό τεστ, το οποίο είναι διαφορετικό ανάλογα με τη θέση για την οποία ενδιαφέρεται κάποιος. Αλλά σε αυτό το σημείο, ένα πράγμα είναι σίγουρο, όμως: ο υποψήφιος είναι πολύ κοντά στην μελλοντική του θέση. Οι συνέντευξεις για μια θέση εργασίας στην Apple μπορεί να είναι έντονες, αγχωτικές, συναισθηματικά φορτισμένες, προκλητικές και για τους πραγματικούς geeks της Apple, μπορεί να είναι ακόμα και διασκεδαστικές. Ο στόχος, φυσικά, παραμένει για όλους ο ίδιος: να αποκτήσουν μια μέρα ένα από αυτά.
Παρακάτω ακολουθούν 30 από τις μη παραδοσιακές ερωτήσεις των συνεντεύξεων της Apple. Kάποιες φαίνονται (και είναι) απλές, άλλες, όμως, είναι «δυνατά» μαθηματικά προβλήματα που σίγουρα δυσκολεύουν ακόμα και τα σαΐνια του διαδικτύου.
• Έχετε διαφωνήσει ποτέ με την απόφαση ενός διευθυντή και πώς προσέγγισατε τη διαφωνία; Δώστε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα και εξηγήστε πώς διορθώσατε αυτή τη διαφωνία, ποιο ήταν το τελικό αποτέλεσμα και πώς θα μπορούσε να σας περιγράψει σήμερα το συγκεκριμένο άτομο. / Υποψήφιος μηχανικός λογισμικού.
• Πείτε μας κάτι που κάνατε στη ζωή σας για το οποίο αισθάνεστε ιδιαίτερα περήφανοι. / Υποψήφιος Διευθυντής τεχνολογίας λογισμικού.
• Περιγράψτε μια συγκινητική εμπειρία σας. / Υποψήφιος πωλητής στο Apple Store.
• Βάζετε ένα ποτήρι νερό σε ένα πικάπ και αρχίζετε αργά να αυξάνετε την ταχύτητα. Τι θα συμβεί πρώτα: θα γλυστρίσει το ποτήρι, θα αναποδογυρίσει ή θα χυθεί το νερό; / Υποψήφιος μηχανολόγος μηχανικός.
• Ποιος είναι ο αγαπημένος σου σούπερ ήρωας και γιατί; / Υποψήφιος ειδικός πωλητής στο Apple Store.
• Εξηγήστε τι είναι RAM είναι σε ένα παιδί ηλικίας πέντε ετών. / Υποψήφιος για την ομάδα της Apple Genius.
• Πώς λειτουργεί μια πτέρυγα ενός αεροπλάνου; / Υποψήφιος επικεφαλής μηχανικός συστημάτων.
• Πείτε μας 5 τρόπους μέτρησης της βενζίνης που έχει ένα αυτοκίνητο. / Υποψήφιος μηχανικός hardware.
• Εάν έχετε 2 αβγά και θέλετε να διαπιστώσετε ποιος είναι ο ψηλότερος όροφος που μπορείτε να ρίξετε ένα αβγό δίχως να σπάσει, πώς θα το κάνατε; Ποια είναι η βέλτιστη λύση; / Υποψήφιος μηχανικός λογισμικού.
• Όταν μπαίνετε σε ένα Apple Store σαν πελάτης, τι παρατηρείτε για το κατάστημα / πώς νιώθετε όταν μπαίνετε μέσα; / Υποψήφιος πωλητής στο Apple Store
• Πώς θα αναλύατε το κόστος ενός στυλό; / Υποψήφιος διευθυντής της παγκόσμιας γραμμής προμηθειών.
• Περιγράψτε ένα ενδιαφέρον πρόβλημα και πώς το λύνετε. / Υποψήφιος μηχανικός λογισμικού.
• Eξηγήστε σε ένα παιδί 8 χρονών τι είναι το μόντεμ/ρούτερ και τι δουλειά κάνει. / Υποψήφιος σύμβουλος στην υπηρεσία Apple at Home.
• Τι είναι πιο σημαντικό: να διορθώσετε το πρόβλημα του πελάτη ή να δημιουργήσετε μια καλή εμπειρία πελατών; / Υποψήφιος σύμβουλος στην υπηρεσία Apple at Home.
• Γιατί η Apple άλλαξε το όνομά της από Apple Computers Incorporated σε Apple Inc.; / Υποψήφιος ειδικός αναλυτής.
• Τι σάς φέρνει εδώ σήμερα; / Υποψήφιος μηχανικός λογισμικού.
• Είστε δημιουργικός; Τι δημιουργικό μπορείτε να σκεφτείτε τώρα; / Υποψήφιος μηχανικός λογισμικού
• Πόσα παιδιά γεννιούνται κάθε μέρα; / Υποψήφιος διευθυντής της παγκόσμιας γραμμής προμηθειών.
• Έχετε 100 νομίσματα απλωμένα σε ένα τραπέζι και το κάθε ένα έχει μια πλευρά κορώνα και μία γράμματα. Τα 10 απο αυτά έχουν την πλευρά της κορώνας και τα 90 των γραμμάτων από πάνω. Δεν μπορείτε να καταλάβετε με την αφή, την όραση ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο ποια πλευρά είναι από πάνω. Χώριστε τα κέρματα σε δύο στοίβες ώστε να υπάρχει ο ίδιος αριθμός με κορώνες σε κάθε στοίβα. / Υποψήφιος μηχανικός λογισμικού.
• Υπάρχουν 3 κουτιά, το ένα περιέχει μόνο μήλα, το άλλο περιέχει μόνο πορτοκάλια και το τρίτο περιέχει και μήλα και πορτοκάλια. Τα κουτιά έχουν όλα λανθασμένες ταμπέλες έτσι ώστε καμία ταμπέλα δεν περιγράφει το πραγματικό περιοχόμενο του κουτιού στο οποίο είναι τοποθετημένη. Ανοίγετε μόνο ένα κουτί και χωρίς να κοιτάξετε μέσα, παίρνετε μόνο ένα φρούτο. Κοιτώντας το φρούτο, πώς μπορείτε να τοποθετήσετε σωστά όλες τις ταμπέλες των κουτιών; / Υποψηφίος μηχανικός λογισμικού.
• Σενάριο: Αντιμετωπίζετε ένα θυμωμένο πελάτη που περιμένει βοήθεια για 20 λεπτά και προκαλεί φασαρία. Ισχυρίζεται ότι απλά θα σηκωθεί να πάει στο «Best Buy» (σ.σ. άλλο πολυκατάστημα με ηλεκτρονικά) ή σε ένα Microsoft Store για να αγοράσει τον υπολογιστή που θέλει. Λύστε το ζήτημα. / Υποψήφιος ειδικός πωλητής σε Apple Store.
• Ένας άντρας έρχεται με τον παλιό υπολογιστή που στην πραγματικότητα είναι σαν τούβλο. Τι κάνετε; / Υποψήφιος για την υπηρεσία Αpple Care at Home.
• Είστε έξυπνος; / Υποψήφιος μηχανικός κατασκευών.
• Ποιες ήταν οι αποτυχίες σας και πώς διδαχτήκατε από αυτές; / Υποψήφιος μηχανικός λογισμικού.
• Γιατί θα πρέπει να σας προσλάβουμε; / Υποψήφιος ανώτερος μηχανικός λογισμικού.
• Δείξτε μας με ένα παιχνίδι ρόλων πώς θα δείχνατε σε έναν πελάτη ότι είστε πρόθυμος να τους βοηθήσετε χρησιμοποιώντας μόνο τη φωνή σας. / Υποψήφιος για την υπηρεσία College at Home.
• Σκεφθείτε μια είδους εφαρμογή σαν το iTunes που κατεβάζει πολλές εικόνες οι οποίες παραμένουν παγιδευμένες με την πάροδο του χρόνου, αλλά δεν χρησιμοποιούνται πια. Ποια στρατηγική θα χρησιμοποιούσατε για να ξεφορτωθείτε τις αχρησιμοποίητες φωτογραφίες; / Υποψήφιος μηχανικός λογισμικού.
• Αν σας δοθεί ένα βάζο που περιέχει «κανονικά» και «χαλκευμένα» νομίσματα και τραβήξετε ένα νόμισμα και το παίξετε «κορώνα-γράμματα» 3 φορές και έστω λάβετε μια ορισμένη ακολουθία από κορώνα και γράμματα, ποιες είναι οι πιθανότητες ότι τράβηξατε «κανονικό» ή » χαλκευμένο» νόμισμα; / Υποψήφιος επικεφαλής αναλυτής.
• Ποια ήταν η καλύτερη ημέρα σας τα τελευταία 4 χρόνια; Ποια ήταν η χειρότερή σας; / Υποψήφιος διευθυντής μηχανικός έργων.
• Γιατί θέλετε να έρθετε στην Apple και τι θα σας λείψει από τη σημερινή δουλειά σας εάν η Apple σάς προλάβει; / Υποψήφιος μηχανικός λογισμικού.
• Πώς θα δοκιμάζατε μια φρυγανιέρα; / Υποψήφιος μηχανικός λογισμικού.
• Εάν πρόκειται να ανεβείτε ένα βουνό μια μέρα και να το κατεβείτε την επόμενη, αναχωρώντας πάντα την ίδια ώρα, θα είστε ποτέ στο ίδιο μέρος την ίδια ώρα της ημέρας; / Υποψήφιος επικεφαλής τεχνικός.
• Είστε ο τύπος ανθρώπου που οι άλλοι έρχονται σε εσάς για τεχνικά θέματα; / Υποψήφιος πωλητής στο Apple Store.
• 62- 63 = 1; Αλλάζοντας μόνο ένα στοιχείο (είτε ψηφίο είτε τελεστή), κάνετε αυτήν τη μαθηματική δήλωση να είναι αληθινή. / Υποψήφιος μηχανικός ανάπτυξης λογισμικού.
• Περιγράψτε μια φορά που πληγώσατε έναν φίλο σας και πώς το χειριστήκατε. / Υποψήφιος τεχνικός ειδικός.
σχόλια