Η Google έχει λάβει 2.4 εκατομμύρια αιτήματα κατάργησης διευθύνσεων URL σύμφωνα με τους νόμους της ΕΕ σχετικά με το «δικαίωμα στη λήθη».
Μετά από τρία χρόνια, η ευρωπαϊκή απόφαση με ένα όνομα που ακούγεται σαν να προέρχεται από κάποιο βιβλίο επιστημονικής φαντασίας, αποκαλύπτει τα πράγματα που οι περισσότεροι θέλουν να κρύψουν για τον εαυτό τους online.
Η Google δημοσίευσε μια νέα έκθεση διαφάνειας με τίτλο «Τρία χρόνια του δικαιώματος στη λήθη». Το έγγραφο των 17 σελίδων αναλύει τις αιτήσεις που έχουν υποβάλει οι Ευρωπαίοι πολίτες για την κατάργηση των διευθύνσεων URL σύμφωνα με το νόμο περί προστασίας της ιδιωτικής ζωής «Δικαίωμα στη λήθη».
Τα νέα δεδομένα προέρχονται από την κίνηση της Google χρονολογούνται από τον Ιανουάριο του 2016 (όταν οι αναθεωρητές της Google άρχισαν με μη αυτόματο τρόπο να αξιολογούν τις υποβολές διευθύνσεων URL).
Επιπλέον, τα νέα δεδομένα θα παρουσιάσουν επίσης: κατανομή ιδιωτών και μη ιδιωτών, όπως κυβερνητικοί υπάλληλοι ή εταιρείες που υποβάλλουν αιτήματα · το περιεχόμενο της αίτησης · το περιεχόμενο του ιστότοπου και το ποσοστό διαγραφής περιεχομένου. Από τους λόγους πίσω από τα αιτήματα, η «επαγγελματική πληροφόρηση» κατατάσσεται στην κορυφή του καταλόγου σχεδόν στο ένα τέταρτο (24%), ακολουθούμενη από την «αυτοεξυπηρέτηση» στο 10% και την εγκληματικότητα και επαγγελματική κακομεταχείριση κατά 8% και 7% αντίστοιχα. Η Google περιγράφει επίσης παραδείγματα αιτημάτων που έλαβε, το πλαίσιο για τον οποίο υποβλήθηκε το αίτημα και το αποτέλεσμα που προέκυψε.
Με περισσότερα από 2,4 εκατομμύρια αιτήματα διαγραφής, στη νέα έκθεσή της, η Google είναι σε θέση να αναλύσει τόσο το "πώς" όσο και το "γιατί" οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το "δικαίωμά" τους να ξεχαστούν - και δείχνει ότι αυτή η δυνατότητα είναι κάτι που ένα μεγάλο μέρος των ανθρώπων πραγματικά αναζητά και θέλει.
Επίσης, η φύση των αιτήσεων και των αιτούντων και ο ρυθμός με τον οποίο η Google τις αποδέχεται ή τις αρνείται, μπορεί να ρίξει φως στο πόσο καλά η Google εκτελεί την οδηγία για το ιδιωτικό απόρρητο και το δημόσιο συμφέρον.
«Η μεγαλύτερη ανησυχία μου ήταν ότι οι διαδικασίες μας κάνουν το καλύτερο που μπορούμε για να σεβόμαστε τα άτομα, καθώς και να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο που θα είχε αυτό στη ροή των πληροφοριών», δήλωσε ο Michee Smith, επικεφαλής προϊόντων της Έκθεσης Διαφάνειας της Google. «Νομίζω ότι οι αριθμοί μας δείχνουν αυτό. Και αυτό με κάνει να νιώθω πραγματικά περήφανος.»
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο καθιέρωσε τον νόμο «δικαίωμα στη λήθη» τον Μάιο του 2014, ο οποίος επιτρέπει στους Ευρωπαίους να ζητούν από τις μηχανές αναζήτησης όπως η Google να διαγράφουν πληροφορίες σχετικά με τον εαυτό τους από τα αποτελέσματα. Στη συνέχεια, η μηχανή αναζήτησης θα πρέπει να ελέγξει αν αυτές οι πληροφορίες είναι "ανακριβείς, ανεπαρκείς, άσχετες ή υπερβολικές" και αν το δημόσιο συμφέρον παραμένει.
σχόλια