Τέχνη προσβάσιμη σε όλους

Τέχνη προσβάσιμη σε όλους Facebook Twitter
Το project «Gradient: From Gray to Color Scale» αποτελεί μία μεγάλη εικαστική παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε στο δημόσιο χώρο της πόλης των Ιωαννίνων.
0

Η νικήτρια ομάδα στην κατηγορία «Τέχνες και Δημιουργικότητα» του προγράμματος «Launching People» της Samsung είδε το όνειρό της να γίνεται πραγματικότητα.Το «Gradient: From Gray to Color Scale» συγκέντρωσε περισσότερους από 30 εικαστικούς και street art καλλιτέχνες από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό στα Ιωάννινα, με στόχο να δώσει χρώμα στην πόλη.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Launching People της Samsung και τους νικητές των τεσσάρων κατηγοριών μπορείτε να ανατρέξετε στο www.launchingpeople.gr.

Τέχνη προσβάσιμη σε όλους Facebook Twitter
Gradient, Χρήστος Βαγιάτας, Door

Πότε δημιουργήθηκε η ομάδα σας και ποιος είναι ο σκοπός της;
H Multi-art Projects είναι αστική, μη κερδοσκοπική εταιρία διοργάνωσης και προβολής καλλιτεχνικών εκδηλώσεων που ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2012 στα Ιωάννινα. Κύριος στόχος της εταιρίας είναι η επανοικειοποίηση του δημόσιου χώρου και η αξιοποίηση των άδειων κτηρίων της πόλης των Ιωαννίνων, καθώς και η προώθηση των παραστατικών και εικαστικών τεχνών μέσω της δημιουργίας ζωντανών πυρήνων ανταλλαγής ιδεών και δημιουργικής έκφρασης.

Τέχνη προσβάσιμη σε όλους Facebook Twitter
Gradient, Γιώργος Κεβρεκίδης, Love Birds Swing


Πείτε μας δυο λόγια για το project «Gradient: From Gray to Color Scale». Πώς πιστεύετε ότι συμβάλατε στην αλλαγή της εικόνας της πόλης των Ιωαννίνων;
Το project «Gradient: From Gray to Color Scale» αποτελεί μία μεγάλη εικαστική παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε στο δημόσιο χώρο της πόλης των Ιωαννίνων από τις 3 έως τις 11 Ιουλίου 2014, έπειτα από τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό "Launching People" της Samsung. Στην εκδήλωση φιλοξενήθηκαν περισσότεροι από τριάντα εικαστικοί και street art καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό που μετέτρεψαν την πόλη σε ανοιχτό εργαστήρι. Γλυπτά κόσμησαν υπαίθριους χώρους της πόλης, έργα τοποθετήθηκαν σε βιτρίνες ανοίκιαστων μαγαζιών, με open air performances και προβολές να λαμβάνουν επίσης χώρα σε συνεργασία με φεστιβάλ και φορείς σε υποβαθμισμένες γειτονιές και περιοχές φυσικού κάλλους.

Ένας ακόμη από τους βασικούς στόχους της διοργάνωσης ήταν η μονιμότητα των έργων έτσι ώστε να συμβάλλει ουσιαστικά στην αλλαγή της εικόνας της πόλης. Αυτό το πέτυχε με τη δημιουργία 21 εμβληματικών τοιχογραφιών (murals) και graffities που έδωσαν χρώμα σε τυφλές όψεις κτηρίων και σε ρολλά καταστημάτων, κερδίζοντας τις εντυπώσεις των περαστικών και των διερχόμενων που δεν σταμάτησαν να τα απαθανατίζουν με τις φωτογραφικές τους μηχανές.

Τέχνη προσβάσιμη σε όλους Facebook Twitter
Gradient, Γιώργος Κεβρεκίδης, Vergina


Πώς μπορεί να γίνει η Τέχνη προσβάσιμη σε όλους;
Όταν η τέχνη απομακρύνεται από τους καθιερωμένους χώρους παρουσίασής της και τοποθετείται στο κέντρο της πόλης, στο δημόσιο χώρο, μπορεί να προσελκύσει ένα ευρύτερο κοινό που δεν είναι απαραίτητα μυημένο στην εκάστοτε μορφή τέχνης που παρουσιάζεται. Η δημόσια τέχνη δεν απευθύνεται σε θεατές – μεμονωμένους φιλότεχνους, αλλά στους πολίτες της εκάστοτε πόλης, αναβαθμίζοντας την καθημερινότητά τους και εμπλουτίζοντας την αισθητική τους εμπειρία.


Υπάρχει θέση και ρόλος για την Τέχνη σε εποχές κρίσης όπως αυτή;
Σε περιόδους κρίσης η τέχνη ξαναγεννιέται βρίσκοντας νέους τρόπους επικοινωνίας. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα πρωτοποριακά κινήματα συμπίπτουν χρονικά με περιόδους μεγάλων οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών ανακατατάξεων, καθώς η ανάγκη για έκφραση των κοινωνικών προβληματισμών εντείνει την ανάγκη για δημιουργία. Στο ίδιο μήκος κύματος, η δημόσια τέχνη συντελεί στον επαναπροσδιορισμό του δημόσιου χώρου που απαξιώνεται και υποβαθμίζεται εν μέσω της οικονομικής κρίσης, στοχεύοντας στην ανάδειξή και στην απενεργοποίηση του.

Τέχνη προσβάσιμη σε όλους Facebook Twitter
Gradient, Μαρία Σιούτη, Κότα

Γιατί αποφασίσατε να πάρετε μέρος στο διαγωνισμό του Launching People και πώς νιώθετε τώρα που καταφέρατε μέσω της πρωτοβουλίας της Samsung να υλοποιήσετε την ιδέα σας;
Τα τρία τελευταία χρόνια η ομάδα μας διοργανώνει το Φεστιβάλ Θεάτρου Δρόμου Ιωαννίνων. Όταν το πρωτοξεκινούσαμε, επιθυμούσαμε να εντάξουμε στο πρόγραμμα του την street art και τις εικαστικές τέχνες, αλλά ήταν πολύ δύσκολο να στηρίξουμε οικονομικά τόσες δραστηριότητες και να το αναπτύξουμε τόσο πολύ. Έτσι υποβάλαμε την ιδέα μας για το project «Gradient: From Gray to Color Scale» στο διαγωνισμό της Samsung Electronics Hellas «Launching People» στην κατηγορία «Τέχνες και Δημιουργικότητα». Το γεγονός ότι η πρότασή μας αναδείχθηκε πρώτη ανάμεσα σε 70 συμμετοχές και κατάφερε να υλοποιηθεί μας χαροποίησε πάρα πολύ, καθώς εκπληρώθηκε ένα όνειρο που είχε μείνει για αρκετό καιρό στο συρτάρι.

Τέχνη προσβάσιμη σε όλους Facebook Twitter
Wild Drawing
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσα χρήματα χρειάζονται για να ζήσεις όπως πραγματικά θέλεις στην Αθήνα;

Living / Πόσα χρήματα χρειάζονται για να ζήσεις όπως πραγματικά θέλεις στην Αθήνα;

Πώς να ζήσεις σε μια πόλη όπου ο μισθός είναι τσιμεντένιος, ενώ οι τιμές εκτοξεύονται διαρκώς: τέσσερα νεαρά κορίτσια μας στέλνουν τα μηνιαία έξοδά τους και κοστολογούν ένα ιδανικό για εκείνες Σαββατοκύριακο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η εμμονή με την πρωτεΐνη: Τάση στη διατροφή ή υπερβολή;

Radio Lifo / Η εμμονή με την πρωτεΐνη: Τάση στη διατροφή ή υπερβολή;

Στην αρχή ήταν οι μπάρες πρωτεΐνης, μετά ήρθαν τα ροφήματα κι έπειτα, σιγά–σιγά, η μανία με την πρωτεΐνη εξαπλώθηκε σε ένα σωρό προϊόντα. Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο Μελίνα Καριπίδου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η ψυχεδελική θεραπεία;

Living / Πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η ψυχεδελική θεραπεία;

Πολλές από τις μελέτες που υποστηρίζουν τις θεραπευτικές δυνάμεις των ψυχδελικών ουσιών όπως το MDMA συχνά αμαυρώνονται από τη νοοτροπία οπαδού ή γκουρού που διακρίνει κάποιους από τους ερευνητές, με αποτέλεσμα να μη δηλώνονται πλήρως οι ανεπιθύμητες παρενέργειες.
THE LIFO TEAM
Η εκδίκηση του γραφείου

Living / Η εκδίκηση του γραφείου

Πολλά διευθυντικά στελέχη αμφισβητούν έντονα πλέον την τηλεργασία και πιστεύουν ότι το να βρίσκονται οι εργαζόμενοι κάθε μέρα στο γραφείο είναι καλό για την επιχείρηση – και το να βρίσκονται στο γραφείο όσο περισσότερες ώρες γίνεται, είναι ακόμη καλύτερο.
THE LIFO TEAM