H σημαντική κριτικός μόδας Suzy Menkes έγραψε διθυράμβους γι' αυτόν στην αγγλική «Vogue»: «Φορέματα σχεδιασμένα με εξαιρετική δεξιοτεχνία. Οι ελληνικές πτυχώσεις μετατράπηκαν σε ρούχα του 21ου αιώνα με την προσθήκη έντονων χρωμάτων». H Vogue έκλεισε την ανταπόκρισή της αναφέροντας πως τα μοντέλα με τα ντραπέ φορέματα θα μπορούσαν να είναι η σύγχρονη απόδοση της Κλυταιμνήστρας σε μια οπερετική σκηνή. Τα μοντέλα του Άγγελου Μπράτη, του οποίου την κολεξιόν φιλοξένησε ο Giorgio Armani, είχαν μόλις ολοκληρώσει το opening του Milan Fashion Week και από εκείνη κιόλας τη στιγμή ολόκληρος ο διεθνής Τύπος επιδόθηκε σε ένα μπαράζ κολακευτικών άρθρων για τον Έλληνα σχεδιαστή.
Ο Άγγελος Μπράτης γεννήθηκε στην Αθήνα πριν από 36 χρόνια. Σήμερα ζει στο Μιλάνο, όπου σχεδιάζει τις συλλογές του κι εργάζεται ως σύμβουλος σε διακεκριμένους οίκους μόδας. Το 2011 ήταν ο νικητής του «Who Is On Next?», ενός πρότζεκτ που διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Altaroma και την ιταλική «Vogue». O διεθνής Τύπος έχει παρακολουθήσει στενά την καριέρα του ήδη από το ξεκίνημά του και τον Ιανουάριο του 2013 το περιοδικό «Wallpaper» τον κατέταξε στις λίστες με τα ελπιδοφόρα ταλέντα του μέλλοντος. H φετινή συλλογή του, εμπνευσμένη από τον λιτό, αρχιτεκτονικό μοντερνισμό και τα τελευταία ερωτικά έργα του ζωγράφου Γιάννη Μόραλη, επιβεβαίωσε όλες τις ευοίωνες προβλέψεις. Ο Άγγελος Μπράτης μοιράστηκε με το LIFO.gr την φετινή εμπειρία του fashion week και τις αδημοσίευτες backstage φωτογραφίες από την επιτυχημένη κολεξιόν του.
Το μεγαλύτερο κομπλιμέντο που έχω ακούσει μου το είπε τις προάλλες μυστικά η Suzy Menkes, αλλά το κρατάω για μένα.
Περίμενες τη φετινή μεγάλη επιτυχία της παρουσίασης και της κολεξιόν, και αν ναι, πού νομίζεις ότι οφείλεται;
Δεν μπορούσα να φανταστώ την επιτυχία που θα είχε η κολεξιόν, άλλα δούλεψα με όλο μου το πάθος κατά την προετοιμασία της. Ήξερα πως το ενδιαφέρον του διεθνούς Τύπου θα ήταν στραμμένο επάνω μου λόγω του Armani και θέλησα να κάνω μια κολεξιόν που να περιέχει όλους τους κώδικες που χαρακτηρίζουν τη δουλειά μου. Τελικά, το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο, αν και πιστεύω ότι πρόκειται περισσότερο για την αίσθηση που σου αφήνει ένα καλό show – δεν εξηγείται με τη λογική.
Ποια ήταν τα συναισθήματά σου πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη μεγάλη στιγμή;
Αρχικά, ήμουν πολύ αγχωμένος, αλλά είχα στο πλευρό μου καλούς φίλους και συνεργάτες, με τους οποίους μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος και την ίδια εμμονή στη λεπτομέρεια, οπότε ένιωθα προστατευμένος κατά έναν τρόπο. Το show διαρκεί πολύ λίγο και αυτοί που με ξέρουν λένε ότι είμαι πάντα πολύ συγκεντρωμένος και ήρεμος. Μετά, ανακούφιση, και άλλες, πολλές συνεντεύξεις...
Από πού άντλησες έμπνευση γι' αυτή την κολεξιόν και πού βρίσκεις σημεία αναφοράς όταν δημιουργείς;
Και σε υπόγειο να με κλείσεις, πάλι θα έχω έμπνευση, αν χρειάζεται. Δουλεύω πάντα μόνος μου και από ένστικτο, ποτέ δεν έχω εικόνες μπροστά μου. Για τη συγκεκριμένη συλλογή μελέτησα το έργο του Γιάννη Μόραλη που πάντοτε θαύμαζα και με τον οποίο ανακάλυψα ότι έχουμε πολλά κοινά στοιχεία: από την καταγωγή μέχρι τον τρόπο σκέψης –σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ τον εαυτό μου καλλιτέχνη–, που μέσω της αφαίρεσης έβρισκε μοναδικές λύσεις και καινούργιες ισορροπίες.
Δεν θεωρώ τον εαυτό μου καταξιωμένο σχεδιαστή, τουλάχιστον στο επίπεδο των σχεδιαστών που θέλω να ανήκω – το Έλληνας είναι περιττό, η μόδα δεν έχει εθνικότητα.
Φιλοδοξίες, όνειρα, σχέδια... Ποια θα ήταν η ιδανική εξέλιξη για σένα και ποιο το επόμενο βήμα;
Δεν μου αρέσει να κάνω μακρόπνοα σχέδια. Τώρα προσπαθούμε να χτίσουμε ένα μικρό network από διεθνείς boutique και το επόμενο βήμα είναι η πρώτη flagship boutique ANGELOS BRATIS.
Είσαι ένας καταξιωμένος Έλληνας δημιουργός. Τελικά, στον χώρο σας, τι νομίζεις πως οδηγεί στην επιτυχία; Πώς θα σχολίαζες τη μόδα στο πλαίσιο της ελληνικής πραγματικότητας;
Ευχαριστώ για το κομπλιμέντο, αλλά δεν θεωρώ τον εαυτό μου καταξιωμένο σχεδιαστή, τουλάχιστον στο επίπεδο των σχεδιαστών που θέλω να ανήκω – το Έλληνας είναι περιττό, η μόδα δεν έχει εθνικότητα. Στην επιτυχία οδηγεί η πολλή δουλειά και το προσωπικό στυλ κάθε σχεδιαστή, που εξελίσσεται μέσα στον χρόνο. Έπειτα, οι σωστές διασυνδέσεις τη σωστή στιγμή, γι' αυτό και είναι αδύνατον να δημιουργείς μόδα από την Ελλάδα.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο κομπλιμέντο που έχεις ακούσει για τη δουλειά σου; Ποια στιγμή είναι αυτή που ξεχωρίζει και αποτελεί από μόνης της ηθική ικανοποίηση για τη δουλειά σου;
Το μεγαλύτερο κομπλιμέντο που έχω ακούσει μου το είπε τις προάλλες μυστικά η Suzy Menkes, αλλά το κρατάω για μένα.
*Όλα τα κοσμήματα είναι σχεδιασμένα απο την Maria Mastori
σχόλια