Ο Σταύρος Νταβαρινός ξέρει τα πάντα για το ski bike

Ο Σταύρος Νταβαρινός ξέρει τα πάντα για το ski bike Facebook Twitter
Τo ski bike είναι είναι ένα «ποδήλατο» που, αντί για ρόδες, έχει πέδιλα του ski και είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορεί να κατεβαίνει μια χιονισμένη πλαγιά.
1

Τι είναι το ski bike;
To ski bike είναι είναι ένα «ποδήλατο» που, αντί για ρόδες, έχει πέδιλα του ski και είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορεί να κατεβαίνει μια χιονισμένη πλαγιά. Σήμερα συναντάμε πολλούς τύπους skibike στην αγορά παγκοσμίως. Υπάρχουν αυτά που εξ αρχής έχουν σχεδιαστεί γι' αυτήν τη χρήση και υπάρχουν και αυτά στα οποία έχει γίνει μετατροπή ενός κανονικού ποδηλάτου σε skibike με κάποιο kit μετατροπής, είτε έτοιμο αγορασμένο, είτε ιδιοκατασκευή.


Η ιδέα του ski bike είναι πολύ παλιά. Στο Διαδίκτυο βρίσκεις αναφορές σύμφωνα με τις οποίες χρησιμοποιήθηκε ως μέσο μετακίνησης στις Άλπεις γύρω στο 1850, ενώ η πρώτη πατέντα κατοχυρώθηκε το 1892.

Πού ξεκίνησε η ιδέα και πότε;
Η ιδέα του ski bike είναι πολύ παλιά. Στο Διαδίκτυο βρίσκεις αναφορές σύμφωνα με τις οποίες χρησιμοποιήθηκε ως μέσο μετακίνησης στις Άλπεις γύρω στο 1850, ενώ η πρώτη πατέντα κατοχυρώθηκε το 1892. Κατασκευάστηκαν διάφορα μοντέλα στην πορεία. Για πρώτη φορά εμφανίζεται στην ταινία Ski-Birds της MGM το 1939. Το 1949 ο Αυστριακός Engelbert Brenter κατοχυρώνει την πατέντα για το «sit-ski». Η ανάπτυξη συνεχίστηκε κατά τις δεκαετίες του '50, του '60 και του '70, με τον πρώτο αγώνα να διοργανώνεται στο Obertauern της Αυστρίας το 1954, ενώ το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα πραγματοποιήθηκε το 1967. Στην Αμερική αναπτύχθηκε τις δεκαετίες του '60 και του '70, με τον πρώτο αγώνα να γίνεται στο Mount Rose της Νεβάδα το 1971 – έκτοτε η ανάπτυξη συνεχίζεται. Λέγεται ότι χρησιμοποιήθηκε πρώτα από τους εργαζομένους στα χιονοδρομικά κέντρα, καθότι το κόστος των σκι, τόσο του εξοπλισμού όσο και της εκμάθησης, ήταν αρκετά υψηλό εκείνα τα χρόνια.

Εδώ στην Ελλάδα ήρθε σχετικά πρόσφατα, με το άθλημα να μετρά λίγα μόλις χρόνια. Προσωπικά, το ξεκίνησα φέτος, αφού έφτιαξα το ski bike μου, ενώ η παρέα με την οποία το ξεκινήσαμε κάνει τα δύο τελευταία χρόνια. Το δικό μου το έφτιαξα αξιοποιώντας τα διάφορα εξαρτήματα που μου είχαν μείνει από αλλαγές που είχα κάνει στα ποδήλατά μου. Αρχικά, ήθελα να στήσω ένα ποδήλατο dirt ( για άλματα κ.λπ.), γι' αυτό και είχα μαζέψει τα ανταλλακτικά. Στη συνέχεια, αφού προχώρησα την ιδέα του ski bike, το έστησα έτσι και αυτήν τη στιγμή έχω ουσιαστικά 2 σε 1, καθώς με το τέλος της χειμερινής σεζόν τού βάζω τις ρόδες, τα φρένα και τη μετάδοση (πεταλιέρα, σασμάν κ.λπ.) κι έχω ένα κανονικό ποδήλατο.

Πόσοι ασχολούνται στην Ελλάδα με αυτό;
Δύσκολο να σου πω, γιατί ο αριθμός συνεχώς μεγαλώνει. Εγώ γνωρίζω καμιά εικοσαριά άτομα, αλλά είναι σαφώς πολλοί περισσότεροι. Η ιδέα έχει μπει σε πολλούς, ο κόσμος το βλέπει και το μαθαίνει, οπότε εξαπλώνεται, με ιδιαίτερη απήχηση στους αθλητές του mountain bike, και ιδιαίτερα όσους κάνουν downhill (κατάβαση), μιας και είναι πιο εξοικειωμένοι με την ιδέα τού να κατεβαίνουν μια πλαγιά με ταχύτητα σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

Ο Σταύρος Νταβαρινός ξέρει τα πάντα για το ski bike Facebook Twitter
Υπάρχουν αυτά που εξ αρχής έχουν σχεδιαστεί γι' αυτήν τη χρήση και υπάρχουν και αυτά στα οποία έχει γίνει μετατροπή ενός κανονικού ποδηλάτου σε skibike με κάποιο kit μετατροπής, είτε έτοιμο αγορασμένο, είτε ιδιοκατασκευή.

Ποια είναι τα μειονεκτήματα-πλεονεκτήματα σε σχέση με το σκι ή το snowboard;
Θα ξεκινήσω με τα πλεονεκτήματα, που είναι πιο πολλά για μένα:
1. Είναι πιο εύκολο να μάθεις. Χρειάζεσαι λιγότερη ώρα για να βρεις τον τρόπο οδήγησης.
2. Μπορούν να το κάνουν όλοι, γιατί όλοι ξέρουν ποδήλατο.
3. Δεν προϋποθέτει γνώσεις ski ή snowboard.
4. Δεν απαιτείται ιδιαίτερος εξοπλισμός. Όλοι έχουν ένα ποδήλατο, που μπορεί να μετατραπεί σε ski bike, ακόμα κι εκείνοι που το 'χουν στην αποθήκη και δεν το χρησιμοποιούν. Σαφώς, ένα ποδήλατο κατάβασης σε βοηθά περισσότερο, αλλά μετατροπή μπορεί να γίνει σε οποιοδήποτε ποδήλατο.
5. Ακόμα κι ένα καλό και πλήρες kit μετατροπής είναι πιο οικονομικό από το να αγοράσεις ένα πλήρες σετ ski ή snowboard.
6. Βοηθάει πολύ, ως προπόνηση, κάποιον που κάνει ποδήλατο και mountain bike.
7. Η μέση, τα γόνατα κ.λπ. υφίστανται λιγότερη καταπόνηση.
8. Δεν έχει όριο ηλικίας.

Τα αρνητικά:
1. Δυσκολεύεσαι αρκετά στο εκτός πίστας, εκεί όπου το χιόνι είναι βαθύ και αφράτο.
2. Δεν υπάρχουν προς το παρόν διαθέσιμα ski bikes προς ενοικίαση στα μαγαζιά με είδη χιονοδρομίας.
3. Επειδή είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο στην Ελλάδα, θέλει λίγο ψάξιμο όσον αφορά κατασκευαστές ski bike ή kit μετατροπής.

Περισσότερο μου αρέσει η ταχύτητα, η αίσθηση που σου δίνει όταν γλιστράει στο χιόνι.

Πώς το ανεβάζεις στους αναβατήρες;
Στους αναβατήρες δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Στους εναέριους (καρεκλάκια) απλώς το 'χεις μπροστά σου, κάθεσαι, το κρατάς, κατεβάζεις την ασφάλεια κι έφυγες, Στους συρόμενους (πιατάκι, άγκυρα) είναι ακόμα πιο απλό. Κάνεις ακριβώς ό,τι και ένας skier: βάζεις το πιατάκι ανάμεσα στα πόδια, ανεβαίνεις στο ski bike και σε τραβάει. Κι επειδή κάνω χρόνια και snowboard, μπορώ να σου πω ότι προσωπικά ανεβαίνω πιο ξεκούραστα με το ski bike παρά με το snowboard.

Τι σου αρέσει περισσότερο σε αυτό;
Η ταχύτητα, η αίσθηση που σου δίνει όταν γλιστράει στο χιόνι. Μου αρέσει ότι με βοηθάει ως προπόνηση στο ποδήλατο, γιατί μαθαίνεις να χειρίζεσαι το ποδήλατο σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (σαθρό έδαφος, λάσπη). Γενικά, μου αρέσει που είναι κάτι το διαφορετικό.

Ο Σταύρος Νταβαρινός ξέρει τα πάντα για το ski bike Facebook Twitter
Εδώ στην Ελλάδα ήρθε σχετικά πρόσφατα, με το άθλημα να μετρά λίγα μόλις χρόνια.
Ο Σταύρος Νταβαρινός ξέρει τα πάντα για το ski bike Facebook Twitter
Δεν απαιτείται ιδιαίτερος εξοπλισμός. Όλοι έχουν ένα ποδήλατο, που μπορεί να μετατραπεί σε ski bike, ακόμα κι εκείνοι που το 'χουν στην αποθήκη και δεν το χρησιμοποιούν.
Ο Σταύρος Νταβαρινός ξέρει τα πάντα για το ski bike Facebook Twitter
Επειδή είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο στην Ελλάδα, θέλει λίγο ψάξιμο όσον αφορά κατασκευαστές ski bike ή kit μετατροπής.
Ελλάδα
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΛΑΣ για μποτιλιάρισμα στην Αράχωβα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «κόλλησαν» στα χιόνια

Ελλάδα / ΕΛΑΣ για μποτιλιάρισμα στην Αράχωβα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «κόλλησαν» στα χιόνια

Σε ανακοίνωσή της, η Ελληνική Αστυνομία αναφέρει ότι τα προβλήματα επιδεινώθηκαν από τεχνικές βλάβες σε πολλά ηλεκτρικά οχήματα, που ακινητοποιήθηκαν κατά την επιστροφή τους από το χιονοδρομικό κέντρο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Παρότι στη θεωρία μπορεί να φαίνονται σωστά, στην πραγματικοτητα όταν βρίσκεσαι στο βουνό,πρέπει να είσαι σε θέση να γνωρίζεις το άθλημα σου τόσο ώστε να είναι και όλοι όσοι είναι γύρω σου ασφαλης Να μην προκαλείς ατυχήματα και να έχεις σωστά τοποθετημένο εξοπλισμό...Απολαύστε τούς γνώστες....https://youtu.be/SL70mAigUac