Βράδυ Σαββάτου με την Έλλη Πασπαλά και τον Vassilikos

Βράδυ Σαββάτου με την Έλλη Πασπαλά και τον Vassilikos Facebook Twitter
0

 

Ταιριάζουν επί σκηνής η Έλλη Πασπαλά και ο Vassilikos! Και δεν είναι μόνο η χατζιδακική συνεργασία τους που μετράει ήδη μία δεκαετία, αρχής γινομένης με τη συμμετοχή των Ε. Πασπαλά - David Lynch στα, κατά Raining Pleasure, ''Reflections''. Περισσότερο είναι που αμφότεροι έχουν γαλουχηθεί με μιαν αγγλοσαξονική - αμερικανική κουλτούρα, γνωρίζουν καλά το ξένο ρεπερτόριο και το υπηρετούν με μια προφορά ζηλευτή από κάθε άλλο Έλληνα συνάδελφο τους. Δηλαδή για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, οι μόνοι τραγουδιστές μας που μπορούν αυτή τη στιγμή να ερμηνεύσουν και όχι απλά να τραγουδήσουν ολόσωστα αγγλόφωνο ρεπερτόριο είναι η Πασπαλά και ο Vassilikos.

Αυτό το γνωρίζουν κι οι ίδιοι, επομένως δεν μου κάνει καμία εντύπωση που το κοινό πρόγραμμα τους στον Σταυρό του Νότου βασίζεται κατά 70% σε αγγλόφωνα τραγούδια: Επιλογές από το ''Vintage'', εκείνο το άλμπουμ του Vassilikos που πολύ μού'χε αρέσει, το ''I'm a fool to want you'' που πρόσφατα ''επανεξέτασε'' και ο Bob Dylan, το ''Moondance'' του Van Morrison, το ''Identical Twins'' από μιαν άλλη συνεργασία της Πασπαλά με τους Raining Pleasure, τα ''A case of you'' και ''Black Crow'' της Joni Mitchell κ.α. Ωστόσο, για να είμαστε και σε όλα ακριβοδίκαιοι, μια και πρόκειται για ένα αμιγώς ''λαϊκό'' πρόγραμμα (δεν ορίζουν μόνο τα μπουζούκια ένα πρόγραμμα ως ''λαϊκό''), νομίζω πως ο κόσμος που γέμισε ασφυκτικά χθες, Σαββάτο βράδυ, τον Σταυρό του Νότου, κρεμιόταν κυριολεκτικά απ' τα χείλη και των δύο καλλιτεχνών σαν έλεγαν ελληνικά τραγούδια! Χαρακτηριστικό είναι πως με το που ακούστηκε η εισαγωγή του κοσμαγάπητου ''Κεμάλ'' του Χατζιδάκι, άρχισαν τα χειροκροτήματα. ''Φάτε γλαρόσουπα...'' έλεγα μέσα μου, ''θα σας αρχίσει ο Vassilikos στα αγγλικά τώρα και δεν πρόκειται να πείτε καληνύχτα στον Κεμάλ''.

Θεωρώ ξεχωριστές στιγμές τη χαμηλότονη ερμηνεία του Vassilikos στο ''Με την πρώτη σταγόνα της βροχής'' των Μ. Χατζιδάκι - Ο. Ελύτη, πάλι από τον ''Μεγάλο Ερωτικό''. Η Πασπαλά τον συνοδεύει στο πιάνο κι από κάτω επικρατεί σιγή. Η ίδια σιγή επανέρχεται λίγο μετά, όταν ο Vassilikos με την ηλεκτρική κιθάρα στα χέρια, παίζει και ερμηνεύει όλο συγκίνηση το ''Ζητάτε να σας πω'' του Αττίκ.

Αφού λοιπόν ακούσαμε και μερικά από τα αγγλόφωνα ''Reflections'', την τιμητική τους είχαν ο Βασίλης Τσιτσάνης με τα ''Λιμάνια'', έτσι όπως τά'χε ηχογραφήσει live στο παρελθόν η Πασπαλά, το ''Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα'', έτσι όπως τό'χε διασκευάσει ο Vassilikos στον πρόσφατο δίσκο του, καθώς και οι Παναγιώτης Καλαντζόπουλος - Ευανθία Ρεμπούτσικα, με τους οποίους η Πασπαλά έχει συνεργαστεί εκτενώς στη δισκογραφία (''Λευκό μου γιασεμί'', ''Ενός λεπτού φιλί'', ''Summertime in Prague'' - νάτο πάλι το αγγλόφωνο το υπέροχο, ''Πως να ξεχάσω'' κλπ.)

Κι ενώ, ας πούμε, το ντουέτο στα ''Λιανοτράγουδα'' από τον ''Μεγάλο Ερωτικό'' του Χατζιδάκι, μου άρεσε από ερμηνευτικής άποψης, δεν θα έλεγα το ίδιο για την ενορχήστρωση του, εφόσον - κατά την ταπεινή μου γνώμη - δεν κόλλαγε καθόλου αισθητικά το πιάνο, παιγμένο σαν τσέμπαλο από τον Τάκη Φαραζή, με το σαξόφωνο του David Lynch. Ένα ηχητικό ανακάτεμα μέσα σε αδικαιολόγητα υψηλά ντεσιμπέλ! Διότι άλλο είναι ν' ακούς τον Vassilikos να τα σπάει ως τραγουδιστής και ως ντράμερ στο ''You are my destiny'' και άλλο τα ''Λιανοτράγουδα'' ως τραγούδι αυτό καθ'αυτό που απαιτεί μία αυστηρή προσήλωση από το κοινό. Να το πω αλλιώς, πιστεύω πως ο Χατζιδάκις μπαίνει σε ένα μύλο ποπ ή τζαζ ή ροκ συνθέσεων και πάει να γίνει κάτι που δεν του ταιριάζει πάντα.

Αντίθετα, θεωρώ ξεχωριστές στιγμές τη χαμηλότονη ερμηνεία του Vassilikos στο ''Με την πρώτη σταγόνα της βροχής'' των Μ. Χατζιδάκι - Ο. Ελύτη, πάλι από τον ''Μεγάλο Ερωτικό''. Η Πασπαλά τον συνοδεύει στο πιάνο κι από κάτω επικρατεί σιγή. Η ίδια σιγή επανέρχεται λίγο μετά, όταν ο Vassilikos με την ηλεκτρική κιθάρα στα χέρια, παίζει και ερμηνεύει όλο συγκίνηση το ''Ζητάτε να σας πω'' του Αττίκ. Μα ναι, εδώ έχουμε ένα σπουδαίο τραγούδι 85 ετών και ένα σπουδαίο ερμηνευτή σε μία εξίσου σπουδαία ερμηνεία!

 

Θα ήταν παράλειψη στο σημείο αυτό να μην εξάρω τη ''fusion'' υφή του προγράμματος. Με τους τέσσερις μουσικούς συχνά να εναλλάσσονται στα πόστα τους (από τα ντραμς, π.χ., περνάνε και η Πασπαλά και ο Vassilikos και ο Lynch) και με την ηλεκτρική κιθάρα να ψυχεδελοροκάρει εν είδει τζαμαρίσματος, πολλά από τα κομμάτια αποδίδονται με μία αυτοσχεδιαστική διάθεση που σπάει τη συμβατική φόρμα τους και δίνει τη δυνατότητα ενός διαλόγου μεταξύ των καλλιτεχνών. Είναι όμορφο να έχεις απέναντι σου μουσικούς που παίζουν με τέτοιο κέφι σαν μία πρόβα ανοιχτή για το κοινό.

Ωραιότερο, όμως, το κλείσιμο της βραδιάς: Ένα αγαπημένο τραγούδι από τα 60s, το ''I got you babe'' με τους Vassilikos - Πασπαλά σε ρόλους Sonny & Cher αντίστοιχα. Εκτέλεση άψογη, διονυσιακή και μια επιλογή αρκετά πρωτότυπη ακόμη και για μια συναυλία βασισμένη, όπως είπαμε, σε αγγλόφωνες συνθέσεις.

* Οι παραστάσεις των Έλλης Πασπαλά - Vassilikos με τίτλο ''Play it again'' στον Σταυρό του Νότου ολοκληρώνονται το επόμενο Σάββατο 14/3. Την Παρασκευή 20/3 η παράσταση θα μεταφερθεί στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ