Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος

Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
0
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter

 Από την εφεύρεσή της οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την φωτογραφία για να καταγράψουν και να διατηρήσουν στον χρόνο τις αναμνήσεις τους, τις στιγμές που πέρασαν, τα αγαπημένα πρόσωπα του παρελθόντος.


Οι φωτογραφίες μπορεί να λειτουργούν ως ευλαβικά φυλαγμένα αναμνηστικά, αλλά και ως πειστήρια μιας συναισθηματικής κατάστασης την οποία θα θέλαμε να ξεχάσουμε. Μετά από χρόνια, το κυριότερο συναίσθημα που τις συνοδεύει είναι η μελαγχολία, είτε θετικά είτε αρνητικά φορτισμένη.


Πριν κάποιο καιρό η Neuza Rodrigues, από την Λισαβώνα της Πορτογαλίας, βρήκε πεταμένες στα σκουπίδια μερικές παλιές φωτογραφίες. Ένα νεαρό ζευγάρι με το παιδί του, ανέμελες παρέες που παραθερίζουν στο κάμπινγκ, οικογενειακές στιγμές, ιδιωτικές, φιλικές μαζώξεις, χαμόγελα. Τίποτα το παράξενο δεν διαδραματιζόταν στις εικόνες αυτές, κι όμως κάποιος είχε αποφασίσει να πετάξει το παρελθόν του στα σκουπίδια. 

Στα μάτια της νεαρής καλλιτέχνιδος οι άνθρωποι αυτοί έμοιαζαν τώρα χαμένοι, και η ταυτότητά τους αλλοιωμένη. Ποιοι ήταν αυτοί οι άγνωστοι; Η σκέψη αυτή οδήγησε στην δημιουργία του πρότζεκτ "Unknown". Οι φωτογραφίες τροποποιήθηκαν από την ίδια ώστε να προστατευτεί η ταυτότητα των πρωταγωνιστών, τα πρόσωπά τους εξαφανίστηκαν κι έμεινε μόνο ένα βαρύ μελαγχολικό όσο και ερωτηματικό κενό.

Unknown Series

 

Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Το κενό πρόσωπο του παρελθόντος Facebook Twitter
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ