Oι millennials στην Ελλάδα: Πόσοι είναι, τι αγοράζουν και τι προτιμούν

Oι millennials στην Ελλάδα: Πόσοι είναι, τι αγοράζουν και τι προτιμούν Facebook Twitter
0

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) πραγματοποίησε μελέτη για τις συνήθειες της γενιάς των millennials ή generation Y.


Πρόκειται για τους γεννηθέντες από το 1976 έως το 1996 οι οποία κατατάσσονται σε δύο υπο-γενιές, τους millennials οι οποίοι έχουν γεννηθεί από το 1988 έως το 1996 (δηλαδή σημερινοί 20άρηδες) και τους Xennials (βρίσκονται ανάμεσα στις γενιές των Millennials και της generation X) οι οποίοι έχουν γεννηθεί από το 1978 έως το 1988 (δηλαδή σημερινοί 30άρηδες). Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ συνολικά πάνω από 3 εκατομμύρια καταναλωτές κατατάσσονται σήμερα στην Ελλάδα σε αυτές τις δύο υπο-γενιές.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε πανελλήνια κλίμακα από το ΙΕΛΚΑ τον Ιούλιο 2018, με δείγμα 800 καταναλωτών σε ηλικίες από 20 έως 40 ετών. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν τις σημαντικές διαφορές που καταγράφονται σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες σε σχέση με τις υπόλοιπες, οι οποίες οδηγούν σε σημαντικές αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά καθώς οι συγκεκριμένοι καταναλωτές θα αποκτούν όλο και περισσότερο τον ρόλο του βασικού αγοραστή του νοικοκυριού τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι millennials και xennials έχουν πληγεί σε μεγαλύτερο βαθμό από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και από το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα. Αυτό καταγράφεται στη μέση εβδομαδιαία δαπάνη η οποία είναι κατά 12% χαμηλότερη για τους xennials και 28% για τους millennials σε σχέση με τον μέσο όρο.

Εκτός του μειωμένου εισοδήματος, άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τη συγκεκριμένη εξέλιξη είναι ο μειωμένος αριθμός των μελών ανά νοικοκυριό στις ηλικίες αυτές, καθώς και ειδικά για τη γενιά των millennials ότι σε ένα μεγάλο βαθμό τα νοικοκυριά, είτε αποτελούνται από ένα μόνο άτομο (π.χ. φοιτητές), είτε οι ερωτηθέντες δεν αποτελούν ακόμα τον βασικό αγοραστή του νοικοκυριού καθώς φιλοξενούνται ακόμα από τους γονείς τους.

Σημαντικές διαφοροποιήσεις καταγράφονται και στον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν προϊόντα και καταστήματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι αν και για την πλειοψηφία των καταναλωτών (το 63% ) οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν κατάστημα σουπερμάρκετ, μόλις για το 44% των xennials ισχύει το ίδιο και μόλις για 36% των millennials.

Ενώ στο σύνολο η πλειοψηφία προτιμάει σε ποσοστό 57% περισσότερες προσφορές παρά χαμηλές τιμές στους millennials και στους xennials μόνο μία μειοψηφία 31% και 29% αντίστοιχα επιθυμεί το ίδιο. Αντίστοιχη είναι και η τάση για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγει κατάστημα σουπερμάρκετ βάση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να είναι 43% και τα ποσοστά στους millennials και στους xennials να πέφτουν στο 17% και 25% αντίστοιχα.

Οι αντιλήψεις αυτές αντικατοπτρίζονται και στα συναισθήματα τους γύρω από την αγοραστική εμπειρία. Συγκεκριμένα, τόσο οι millennials όσο και οι xennials απολαμβάνουν λιγότερο τις αγορές στο σουπερμάρκετ σε σχέση με το μέσο όρο. Αυτό, έχει να κάνει με την διαφορετική κατανομή του χρόνου που έχει αυτό το αγοραστικό κοινό, καθώς δίνει προτεραιότητα σε άλλες δραστηριότητες.

Επιπλέον, μία βασική διαφοροποίηση της γενιάς των Millennials, η οποία καταδεικνύει και το διαφορετικό και ψηφιακό περιβάλλον στο οποίο έχει ενηλικιωθεί είναι ότι όλο και περισσότερο απομακρύνεται από την τηλεοπτική διαφήμιση, επιλέγοντας εναλλακτικά μέσα, όπως η επικοινωνία μέσω texting σε ποσοστό 49% και μέσω social media σε ποσοστό 43%.

Την ίδια στιγμή, όμως, η έρευνα καταγράφει τη διατήρηση της επιρροής που έχει το φυλλάδιο προσφορών του σούπερ μάρκετ, το οποίο εξακολουθεί να είναι προτιμητέο μέσο της σχετικής ενημέρωσης από το 59% του κοινού. Φαίνεται ότι στο άμεσο μέλλον ένα μείγμα παραδοσιακών και νέων ψηφιακών μέσων θα αποτελέσει τον ιδανικό τρόπο προσέγγισης των αγοραστών από τις επιχειρήσεις.

Η επίδραση που έχουν οι νέες τεχνολογίες στην αγοραστική συμπεριφορά αυτών των ηλικιών αποτυπώνεται και στην επίδραση που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις διατροφικές συνήθειες: 


Bloggers, youtubers και social media αποτελούν τη δεύτερη πηγή με την μεγαλύτερη εμπιστοσύνη μετά τους γονείς με ποσοστά 29% για τους millennials και 22% για τους Xennials, εξέλιξη με σημαντικές προεκτάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η στροφή των γενιών αυτών από την ελληνική-μεσογειακή διατροφή σε πιο παγκοσμιοποιημένες επιλογές και διαφορετικές κουζίνες.


Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 65% του συνόλου των καταναλωτών δηλώνει ότι προτιμάει την ελληνική-μεσογειακή διατροφή, το ποσοστό αυτό πέφτει στο 40% για τους xennials και μόλις στο 31% για τους millennials, ενώ αντίστοιχα αυξάνονται τα ποσοστά που προτιμούν διεθνοποιημένες επιλογές.

Η έρευνα συμπεραίνει ότι οι νέοι καταναλωτές θα χρειαστούν μία νέα προσέγγιση από τις επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στον κλάδο των σουπερμάρκετ και των τροφίμων, προκειμένου να καλύψουν τις νέες ανάγκες αυτών των αγοραστών.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο νοσοκομείο ο Κώστας Αγοραστός - Δέχθηκε επίθεση από συγγενείς θυμάτων των Τεμπών

Ελλάδα / Στο νοσοκομείο ο Αγοραστός - Δέχθηκε επίθεση από συγγενείς θυμάτων των Τεμπών

Πανδαιμόνιο πριν το περιφερειακό συμβούλιο Θεσσαλίας - Συγγενείς των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών αποδοκίμασαν τον πρώην περιφερειάρχη - Στο νοσοκομείο με μώλωπες κατέληξε ο Κώστας Αγοραστός
LIFO NEWSROOM
Δολοφονία Εύβοια: «Είχε ξεσπάσματα, ήταν βρώμικος και δεν αντέχαμε άλλο» λένε οι δράστες

Ελλάδα / Δολοφονία Εύβοια: «Είχε ξεσπάσματα, ήταν βρώμικος, δεν αντέχαμε άλλο» λένε τα αδέλφια που σκότωσαν τον πατέρα τους

Τι υποστήριξαν ο 22χρονος και η 26χρονη που δολοφόνησαν τον πατέρα τους και προσπάθησαν να παραπλανήσουν την ΕΛΑΣ σκηνοθετώντας τη φρικτή πράξη τους
LIFO NEWSROOM
Κρήτη: Bίντεο - ντοκουμέντο από στιγμή φονική παράσυρσης 33χρονης

Ελλάδα / Κρήτη: Βίντεο - ντοκουμέντο ανατρέπει τα δεδομένα και δείχνει απρόκλητη δολοφονία 36χρονης

Ο δράστης περιμένει τη γυναίκα να βγει από το αυτοκίνητό της, επιταχύνει το ΙΧ του και την παρασύρει πεζή προκαλώντας τον θάνατό της - Από την σφοδρότητα της πρόσκρουσης ανατράπηκε το αυτοκίνητο του δράστη
LIFO NEWSROOM
Άλιμος: Κτίριο που έχει ολοκληρωθεί θα κηρυχθεί αυθαίρετο - Μετέωροι οι ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων

Ελλάδα / Άλιμος: Κτίριο αποπερατώθηκε αλλά θα κηρυχθεί αυθαίρετο επειδή η οικοδομική του άδεια ακυρώθηκε - Τι καταγγέλλει ιδιοκτήτης

Ιδιοκτήτης νεόδμητου διαμερίσματος στον Άλιμο, δίπλα στο Ελληνικό, περιγράφει στο ypen/diavouleusi το ράβε ξήλωνε μεταξύ Υπηρεσιών Δόμησης του δήμου Αλίμου, της δημοτικής αρχής και του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά
LIFO NEWSROOM