Τη μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας του περνάει το αγώνισμα της Formula 1. Οκτώ ομάδες προανήγγειλαν ότι θα αποχωρήσουν από το πρωτάθλημα το 2010 αφού δεν δέχονται να συμβιβαστούν με τους νέους κανονισμούς της FIA (Ομοσπονδία της Formula 1).
Οι Brawn GP, Ferrari, McLaren, Renault, Toyota, BMW Sauber, Red Bull Racing και Toro Rosso έγραψαν μια κοινή ανακοίνωση στην οποία αναφέρουν πως είναι έτοιμες να δημιουργήσουν δικό τους πρωτάθλημα και επιτέθηκαν στον άρχοντα της F1 Μπέρνι Έκλεστοουν. Οι κανονισμοί στους οποίους αντιτίθενται οι 8 κολοσσοί του αθλήματος αφορούν κυρίως το μπάτζετ και τον περιορισμό των αμοιβών. Ακολουθεί η ανακοίνωση:
«Από τη δημιουργία της FOTA τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι ομάδες δούλεψαν μαζί και επιδίωξαν να συνταχθούν με τη FIA και τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων (σ.σ. Μπέρνι Έκλεστοουν) για την ανάπτυξη και βελτίωση του αθλήματος.
Η απροσδόκητη παγκόσμια οικονομική κρίση αναπόφευκτα έθεσε μεγάλες προκλήσεις για την κοινότητα της F1. Η FOTA είναι περήφανη που πήρε τα πιο ουσιώδη μέτρα μείωσης των εξόδων στην ιστορία του αθλήματός μας. Οι ομάδες της FOTA συμφώνησαν σε αξιόλογο εθελοντικό περιορισμό εξόδων, που προεξοφλεί ένα ανεκτό μοντέλο για το μέλλον.
Κατόπιν αυτών των προσπαθειών, όλες οι ομάδες επιβεβαίωσαν στη FIA και στον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων ότι είναι πρόθυμες να δεσμευτούν μέχρι το τέλος του 2012. [...] Αλλά οι επιθυμίες της πλειοψηφίας των ομάδων αγνοήθηκαν. Επιπροσθέτως, δεκάδες χιλιάδες δολαρίων πολλών ομάδων παρακρατήθηκαν από τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων από το 2006. Εκτός αυτού, και του αρνητικού κλίματος, η FOTA επιδίωξε συμβιβασμό.
Έγινε ξεκάθαρο, όμως, ότι οι ομάδες δεν μπορούν να συνεχίσουν να συμβιβάζονται σε βασικές αρχές του αθλήματος και αρνήθηκαν να διαφοροποιήσουν τους αρχικούς όρους στις αιτήσεις συμμετοχής τους στο πρωτάθλημα το 2010. Αυτές οι ομάδες, κατά συνέπεια, δεν έχουν άλλη εναλλακτική από το να αρχίσουν τις προετοιμασίες για ένα νέο πρωτάθλημα, που θα αντικατοπτρίζει τις αξίες των συμμετεχόντων και των συνεργατών. Αυτό το πρωτάθλημα θα έχει διάφανη διακυβέρνηση, ένα σετ κανονισμών, θα ενθαρρύνει υποψήφιες συμμετοχές και θα ακούει τις επιθυμίες των φιλάθλων, προσφέροντας μεταξύ άλλων χαμηλότερες τιμές για τους θεατές παγκοσμίως, για τους συνεργάτες και άλλους σημαντικούς μετόχους.
Οι μεγάλοι οδηγοί, τα αστέρια, οι μάρκες, οι σπόνσορες, οι προωθητικοί μηχανισμοί και οι εταιρείες που ιστορικά συνεργάστηκαν με το ανώτατο επίπεδο μηχανοκίνησης θα βρεθούν στο νέο πρωτάθλημα».
σχόλια