H Πολυξένη Μυλωνά υποδύεται την Αλμπερτίν στο έργο «Dream Story» του Άρτουρ Σνίτσλερ

H Πολυξένη Μυλωνά υποδύεται την Αλμπερτίν στο έργο «Dream Story» του Άρτουρ Σνίτσλερ Facebook Twitter
0

Η Πολυξένη Μυλωνά γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και ζει στην Αθήνα. Ως ηθοποιός έχει εργαστεί στο Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ και το ελεύθερο θέατρο, συνεργαζόμενη με σκηνοθέτες όπως οι Ρούλα Πατεράκη, Νίκος Μαστοράκης, Δήμος Αβδελιώδης, Σωτήρης Χατζάκης, Γιάννης Κακλέας και Ενκε Φεζολλάρι.

Φέτος, τη συναντάμε στο «Dream Story» του Άρτουρ Σνίτσλερ που κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Πόλη στις 4 Μαρτίου, να ερμηνεύει την Αλμπερτίν στο πλευρό του Γιάννη Βούρου, υπό τις σκηνοθετικές του οδηγίες. Μαζί τους ο Πέρης Μιχαηλίδης.

Κανείς μας δεν ξέρει τα όρια της πραγματικότητας και τα σύνορα ζωής και ονείρου, λογικής και φαντασίωσης.

— Γιατί πιστεύετε ότι η νουβέλα του Σνίτσλερ «Dream Story» ενέπνευσε στον Στάνλεϊ Κιούμπρικ να δημιουργήσει τη μνημειώδη ταινία «Μάτια Ερμητικά Κλειστά»;

Το συγγραφικό έργο του Σνίτσλερ στο σύνολο του αποτελεί έναν σταθμό καθοριστικό για τη συνάντηση ψυχανάλυσης και θεάτρου. Ο ίδιος ο Φρόιντ ομολόγησε ότι το έργο δεκαετιών του περικλείεται στο «Dream Story».

Το ασυνείδητο, ο ονειρικός και εξορισμένος σκοτεινός κόσμος μας, εισέρχεται με ορμή στην καθημερινότητα και της δίνει διαστάσεις εφιάλτη και ελευθερίες που θα τις εξηγήσουν γενιές επιστημόνων της ψυχιατρικής και της ψυχανάλυσης στον 20ό αιώνα μέχρι και σήμερα.

Όσον αφορά την καθαρά θεατρική του διάσταση, το «Dream Story» είναι ένα έξοχο κείμενο, σημείο αναφοράς για εκατοντάδες μεταγενέστερα έργα.

— Τις ανεκπλήρωτες φαντασιώσεις, εκείνες που κατακλύζουν τους ήρωες του Σνίτσλερ, πρέπει να τις βιώνουμε ή να τις αποφεύγουμε;

Κανείς μας δεν ξέρει τα όρια της πραγματικότητας και τα σύνορα ζωής και ονείρου, λογικής και φαντασίωσης. Η ερωτική μας ζωή διαβρώνεται από τα υπόγεια ρεύματα των εξορισμένων επιθυμιών, των απωθημένων και των ανεκπλήρωτων ηδονών. Πολλές αρρώστιες εμφανίζονται ως αποτέλεσμα του πνιγμού της επιθυμίας, χάριν μιας κανονικής ζωής.

Όμως το κανονικό δεν αποτελείται από στέρεα υλικά, αλλά υγροποιείται, από ρευστές δυνάμεις και ορμές του σώματος και επαναστάσεις του πνεύματός μας. Με το να αποφεύγουμε την ανεκπλήρωτη φαντασίωση διαιωνίζουμε τη δυστυχία μας και δυσκολεύουμε την ζωή μας.

H Πολυξένη Μυλωνά υποδύεται την Αλμπερτίν στο έργο «Dream Story» του Άρτουρ Σνίτσλερ Facebook Twitter

— Ερμηνεύετε την Αλμπερτίν, την γυναίκα που στην ταινία υποδύεται η Νικόλ Κίντμαν. Μιλήστε μας για τη δική σας Αλμπερτίν, αυτήν που έχετε στην καρδιά σας.

Η δική μου Αλμπερτίν έχει κάτι από όλες τις γυναίκες. Έχει την επιθυμία για ηδονή, το δικαίωμα στο όνειρο, την ανάγκη για επικοινωνία, τη διάθεση για περιπετειώδη και συναρπαστικό βίο.

Η δική μου Αλμπερτίν φοβάται την ημερομηνία λήξης του έρωτα, στρέφεται προς το σκοτάδι γιατί αισθάνεται ότι μόνο μέσα από την διαδρομή σε αυτό, αντιμετωπίζοντας τους δαίμονες, τους φόβους και τα τέρατα της ψυχής μας, θα φτάσει στο φως μιας κάθαρσης, στην αλήθεια μιας ζωής που αντιμετώπισε το αρνητικό –χωρίς να έχει σημασία αν το εξημέρωσε ή όχι– και στρέφεται προς την θετικότητα της ύπαρξης.

Η δική μου Αλμπερτίν είναι εκεί, στη διπλανή πόρτα, στη διπλανή πόλη, στην άλλη χώρα, και μιλάει με τη φωνή μου για το δικαίωμα της γυναίκας στον ηδονικό βίο και για την αρμονική ένωσή της με το αρσενικό στοιχείο, μέσα από ομολογίες και αποκαλύψεις που ελευθερώνουν και τον άντρα και την γυναίκα.

H Πολυξένη Μυλωνά υποδύεται την Αλμπερτίν στο έργο «Dream Story» του Άρτουρ Σνίτσλερ Facebook Twitter

Info

Μετάφραση - Προσαρμογή: Αντώνης Γαλέος

Σκηνοθεσία: Γιάννης Βούρος

Μουσική: Γιώργος Πούλιος

Σκηνογραφία - Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη

Φωτισμοί: Βασίλης Κλωτσοτήρας

Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ

Οργάνωση Παραγωγής: Ευρυδίκη Σαραντάκου

Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Βούρος, Πολυξένη Μυλωνά

Πόλη Θέατρο (Φωκαίας 4 & Αριστοτέλους 87, Πλ. Βικτωρίας, 211 1828900)

Από 4/3

Παραστάσεις: Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ