Αναλυτικά στοιχεία για τα ρουσφέτια που ζητούσαν τα στελέχη της ΝΔ έδωσε στη δημοσιότητα ο ΟΑΣΘ με αφορμή δηλώσεις της Μαρίας Σπυράκη σχετικά με «αδιαφανείς διαδικασίες προσλήψεων οδηγών».
«H εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας και ευρωβουλευτής Μαρία Σπυράκη επιτίθεται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στον ΟΑΣΘ για τις δρομολογημένες προσλήψεις οδηγών είτε από άγνοια είτε από περισσό θράσος. Κατανοούμε ότι ενδεχομένως να αγνοεί τις πραγματικές ανάγκες του Ο.Α.Σ.Θ.
Για το λόγο αυτόν τη συμβουλεύουμε να αντλεί τις πληροφορίες της από τα επίσημα στοιχεία του Οργανισμού και να μην αναπαράγει τα fake news γνωστών κύκλων καλοθελητών που συστηματικά επιχειρούν να ναρκοθετήσουν την εξυγίανση του ΟΑΣΘ.
Οφείλουμε να πληροφορήσουμε την κ. Σπυράκη ότι οι προσλήψεις που αναμένεται να προκηρυχθούν θα γίνουν με πλήρη διαφάνεια και με διαδικασίες ΑΣΕΠ όπως άλλωστε προβλέπεται και από τις διατάξεις του νόμου 4599/2019 που ψηφίστηκε στη Βουλή.
Η κ. Σπυράκη φαίνεται ότι έχει κοντή μνήμη. Βέβαια δεν είναι και... παλιά στο χώρο της ΝΔ. Πάντως, εάν ενδιαφέρεται, υπάρχουν στοιχεία για στελέχη και άλλων πολιτικών χώρων στους οποίους η ίδια υπήρξε στο παρελθόν. Την πληροφορούμε λοιπόν και παραθέτουμε ορισμένα στοιχεία σχετικά με τη ρουσφετολογική πρακτική στελεχών της ΝΔ» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
Αναλυτικά μερικά από τα ρουσφέτια που ζητούσαν τα στελέχη της ΝΔ:
Γιώργος Ορφανός: Με επιστολή του στις 26/07/2007 αποστέλλει λίστα με 50 άτομα που ενδιαφέρονται να προσληφθούν
Θεόδωρος Καράογλου: Στις 21/5/2007 και στις 19/5/2008 υποδεικνύει στην τότε διοίκηση συνολικά 88 άτομα.
Έλενα Ράπτη: Στις 26/2/2007 κοινοποιεί λίστα με 36 άτομα και ζητά από τη διοίκηση «να μεριμνήσει για τη διεκπεραίωση του αιτήματος».
Κωνσταντίνος Γκιουλέκας: Με έγγραφό του στις 29/10/2009 «ενδιαφέρεται» για την πρόσληψη 5 ατόμων.
Γεώργιος Σαλαγκούδης: Στις 18/10/2007 διαβιβάζει κατάλογο με 21 άτομα.
Γεώργιος Καλαντζής: Στις 4/8//2007 υποδεικνύει 3 άτομα για πρόσληψη.
Αδάμ Ρεγκούζας: Το Φεβρουάριο του 2007 στέλνει κατάλογο με 64 ονόματα.
Ηλίας Φωτιάδης: Στις 15/2/2007 και στις 6/7/2007 με έγγραφά του «ενδιαφέρεται» για τρία άτομα.
Γεώργιος Βαγιωνάς: Με επιστολή του στις 18/3/2008 στέλνει κατάλογο με 12 άτομα.
Γιάννης Ιωαννίδης: Δύο «αιτήματα» στις 7/3/2007 και 21/6/2007 για 25 άτομα.
Ιορδάνης Τζαμτζής: Δύο επιστολές το 2007 και μία το 2013 για 11 άτομα.
Νικόλαος Τσιαρτσιώνης: Στη 1/11/2007 αποστέλλει λίστα με 10 άτομα.
Πόπη Θεοδωρίδου – Φουντουκίδου: Στις 26/2/2007 στέλνει κατάλογο με 10 άτομα.
Παναγιώτης Ψωμιάδης: Δύο παρεμβάσεις, 13/03/2009 και 2/7/2007, για τρία άτομα.
Γεώργιος Σαλαγκούδης: Στις 15/11/2007 αποστέλλει λίστα με 26 ονόματα.
Κωνσταντίνος Σκρέκας: Στις 23/07/2001 υποδεικνύει ένα άτομο.
«Αυτή είναι η αξιοκρατία και η διαφάνεια που επαγγέλλεται το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας. Εδώ τελειώνει η όμορφη επικοινωνία μας με την κ. Σπυράκη, αλλά αν χρειαστεί θα επανέλθουμε και με άλλα στοιχεία. Η έρευνα δεν τελείωσε...» καταλήγει η ανακοίνωση.
Αφορμή για την αντίδραση του ΟΑΣΘ ήταν η ερώτηση της Μαρίας Σπυράκη που έκανε λόγο για προσλήψεις από το «παράθυρο» με μειωμένο έλεγχο από τον ΑΣΕΠ αλλά και έλλειψη σχεδίου από πλευράς κυβέρνησης, σε ερώτηση της στο ευρωκοινοβούλιο.
Το κείμενο της ερώτησης της κ. Σπυράκη:
«Η εφαρμογή του κανονισμού 1370/2007 προβλέπει, ανάμεσα στα άλλα, και την απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών με μια μεταβατική περίοδο η οποία έχει καταληκτική ημερομηνία την 3η Δεκεμβρίου 2019.
Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, βρίσκεται σε διαδικασία εκκαθάρισης προκειμένου να μετασχηματιστεί στη νέα εταιρία Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε.. Με το ν. 4599/2019 δημιουργείται καθεστώς προσλήψεων προσωπικού στην υπό εκκαθάριση εταιρία με συνθήκες περιορισμένου έως και ανύπαρκτου ελέγχου από την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή επιλογής προσωπικού για το δημόσιο τομέα (Α.Σ.Ε.Π.). Ειδικότερα, προβλέπεται η έκδοση προκήρυξης για προσλήψεις οδηγών από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατόπιν εισήγησης του οικείου φορέα, ύστερα από έγκριση του ΑΣΕΠ, η οποία έγκριση χορηγείται εντός 15 ημερών. Ωστόσο, σε περίπτωση παρέλευσης της παραπάνω προθεσμίας, θεωρείται ότι χορηγήθηκε η έγκριση εκ μέρους του ΑΣΕΠ.
Έχοντας υπόψη ότι η διαδικασία πρόσληψης, όπως αυτή περιγράφεται, οδηγεί σε προσλήψεις για την υπό εκκαθάριση εταιρία χωρίς να γίνεται εκ των πραγμάτων ουσιαστικός έλεγχος από την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή (ΑΣΕΠ), ερωτάται η Επιτροπή:
1. Έχει ενημερωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την ελληνική κυβέρνηση για την πορεία της απελευθέρωσης των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη καθώς και για το ενδεχόμενο σχέδιο για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη μετά τις 3/12/2019;
2. Συνάδουν οι προσλήψεις με μειωμένο έλεγχο του ΑΣΕΠ σε μία υπό εκκαθάριση και μετασχηματισμό εταιρία μεταφορών με καλές πρακτικές εξυγίανσης;»