Η παγκόσμια καθήλωση του Boeing 737 Max θα κοστίσει στην εταιρεία πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια, όπως έγινε γνωστό σήμερα.
Ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους καθηλώθηκε ύστερα από τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα, ένα της Lion Air στην Ινδονησία και ένα της Ethiopian Airlines στην Αιθιοπία.
Τα δύο δυστυχήματα, στα οποία σκοτώθηκαν συνολικά 346 άνθρωποι, έχουν προκαλέσει μία από τις μεγαλύτερες κρίσεις στην ιστορία της Boeing.
Στην πρώτη της τριμηνιαία οικονομική αναφορά μετά τα δύο δυστυχήματα η Boeing ανακοίνωσε πως εγκαταλείψει τις οικονομικές προβλέψεις της για το 2019 και σταμάτησε την επαναγορά μετοχών στα μέσα Μαρτίου, καθώς αυτή τη στιγμή προέχει η αντιμετώπιση της κρίσης.
Πρόκειται για σημαντική αναστροφή της εικόνας σε σχέση με τον Ιανουάριο, τότε η η εταιρεία είχε αποκαλύψει πως σχεδιάζει να παραδώσει πάνω από 900 αεροπλάνα μέσα στη χρονιά, ενώ προέβλεπε υψηλότερες πωλήσεις και κέρδη.
Η αναφορά της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο του έτους προκάλεσε επίσης χειροτέρευση στις εκτιμήσεις της Wall Street, καθώς η παράδοση των Boeing 737 Max έχει σταματήσει.
Η Boeing ανακοίνωσε μειωμένες ταμειακές ροές κατά 350 εκατομμύρια δολάρια σε σχέση με ένα χρόνο πριν και μείωση της παραγωγής της σε 42 αεροπλάνα ανά μήνα, από 53 που ήταν πριν.
Επίσης η εταιρεία έκανε γνωστό πως έχει υπολογίσει διάφορες χρεώσεις (χωρίς να αναφέρει συγκεκριμένο ποσό) για να εξελίξει το λογισμικό που αφορά την απώλεια στήριξης γνωστό ως MCAS, το οποίο η εταιρεία έχει παραδεχθεί πως είναι ένα κοινό στοιχείο στην αλυσίδα των γεγονότων που οδήγησε στα δύο δυστυχήματα.
Η Boeing αναφέρει πως θα εκδώσει στο μέλλον μία νέα πρόβλεψη όταν έχει πιο ξεκάθαρη εικόνα για τα ζητήματα που σχετίζονται με το 737 Max.