Πτώση ελικοπτέρου στον Πόρο: Η Επιτροπή Ασφάλειας Πτήσεων είχε προειδοποιήσει για τον κίνδυνο από τα καλώδια

Πτώση ελικοπτέρου στον Πόρο: Η Επιτροπή Ασφάλειας Πτήσεων είχε προειδοποιήσει για τον κίνδυνο από τα καλώδια Facebook Twitter
0

Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων είχε ενημερώσει πριν 15 μήνες τον ΔΕΔΔΗΕ, τον ΑΔΜΗΕ και την Yπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για τον κίνδυνο που προέκυπτε από τα καλώδια της ΔΕΗ που υπήρχαν κοντά στο ελικοδρόμιο του Γαλατά, εκεί όπου σημειώθηκε το δυστύχημα του ελικοπτέρου το μεσημέρι της Τρίτης. 

«Τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος (πρόσκρουση ελικοπτέρου) τόσο στη διαδικασία προσγείωσης όσο και μετά την απογείωση, ιδιαίτερα για τους μη γνωρίζοντες την περιοχή», έγραφε χαρακτηριστικά η προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε στις 11/5/2018 ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) Αθανάσιος Μπίνης, στον ΔΕΔΔΗΕ. 

Όπως προκύπτει από την επιστολή, την οποία έχει στη διάθεσή της η εφημερίδα  ο Ελεύθερος Τύπος, ο κ. Μπίνης είχε επικοινωνήσει αρχικά με τον διευθυντή διεύθυνσης δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ ώστε να του επισημάνει την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τα εναέρια καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς σήμανση που βρίσκονται πάνω από το πεδίο προσγείωσης, προκειμένου να μη δημιουργηθούν στο μέλλον δυσχερείς καταστάσεις. Η επιστολή της ΕΔΑΑΠ, που είχε κοινοποιηθεί στους προέδρους των ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ, στο διοικητή της ΥΠΑ και στο ΥΠΟΜΕ, αποδεικνύει ότι το πρόβλημα προϋπήρχε και δεν πάρθηκε κανένα μέτρο. Μάλιστα, είχε κάνει παράκληση, στο πλαίσιο προαγωγής της ασφάλειας των πτήσεων, να εξεταστεί «η δυνατότητα σήμανσης των εν λόγω καλωδίων (τοποθέτηση σφαιρικών ανακλαστικών σημαντήρων κ.λπ.)».

Τι ισχύει με τα ελικοδρόμια στην Ελλάδα 

 

Αδειοδοτημένα ελικοδρόμια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως προκύπτει από την Πανελλήνια Ενωση Πιλότων (ΠΕΠ), αυτή τη στιγμή είναι στην Ελλάδα 67. Από αυτά, τα 49 είναι δημοσίου συμφέροντος (44 δημοτικά και 5 νοσοκομείων) και έχουν σκοπό την κάλυψη αναγκών απομακρυσμένων περιοχών της χώρας (μεταφορά ασθενών κ.λπ.), τη συγκράτηση του πληθυσμού τους, καθώς και την ανάπτυξη των πλουτοπαραγωγικών πηγών και του τουρισμού των εν λόγω περιοχών. Τα υπόλοιπα 18 ελικοδρόμια ανήκουν σε ιδιώτες.


Αντίθετα, από τα πιο πρόσφατα στοιχεία αποδεικνύεται πως υπάρχουν 44 αδειοδοτημένα δημοτικά ελικοδρόμια, 5 νοσοκομείων και 23 ιδιωτικά. Δηλαδή, επιπλέον πέντε τα οποία προστέθηκαν στους ιδιώτες, χωρίς όμως να επικαιροποιηθεί η λίστα της ΠΕΠ.

Πάντως, το υπουργείο Μεταφορών, μετά το τραγικό συμβάν που ανέδειξε το αλαλούμ που επικρατεί και σε αυτή την περίπτωση, επιδιώκει να λάβει δραστικά μέτρα έτσι ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο και η εναέρια μεταφορά να πραγματοποιείται σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμοί στη Σαντορίνη: Τα μέτρα μετά την έκτακτη σύσκεψη - Κλειστά σχολεία και ακύρωση εκδηλώσεων

Ελλάδα / Σεισμοί στη Σαντορίνη: Τα μέτρα μετά την έκτακτη σύσκεψη - Κλειστά σχολεία και ακύρωση εκδηλώσεων

Το τελευταίο 24ωρο έχουν καταγραφεί δεκάδες σεισμικές δονήσεις στο θαλάσσιο χώρο μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού, με τον ισχυρότερο σεισμό, μεγέθους 4,3 Ρίχτερ, να σημειώνεται το μεσημέρι του Σαββάτου ανοιχτά της Ανάφης
LIFO NEWSROOM
Κακοποίηση 3χρονου: Σε ειδικό χώρο κράτησης η μητέρα του – Δίπλα στη Ρούλα Πισπιρίγκου

Ελλάδα / Κακοποίηση 3χρονου: Σε ειδικό χώρο κράτησης η μητέρα του – Δίπλα στη Ρούλα Πισπιρίγκου

Ο 3χρονος Άγγελος εξακολουθεί να νοσηλεύεται σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση στη ΜΕΘ Παίδων του ΠΑΓΝΗ, με τους γιατρούς να εκφράζουν απαισιοδοξία για την έκβαση της κατάστασής του
LIFO NEWSROOM
Δολοφονία τοπογράφου: Βίντεο ντοκουμέντο με τους συλληφθέντες να αποχωρούν από το κρησφύγετο

Ελλάδα / Δολοφονία τοπογράφου: Βίντεο ντοκουμέντο με τους συλληφθέντες να αποχωρούν από το κρησφύγετο

Το υλικό δείχνει τη στιγμή που ο εκτελεστής του τοπογράφου και ο συνεργός του εισέρχονται σε γκαράζ, ο ένας με αυτοκίνητο και ο άλλος με το σκούτερ που χρησιμοποιήθηκε στην επίθεση
LIFO NEWSROOM
Τέμπη: Πρώτη δικαστική απόφαση για αποζημίωση – Ευθύνες σε Hellenic Train και ΟΣΕ

Ελλάδα / Τέμπη: Πρώτη δικαστική απόφαση για αποζημίωση – Ευθύνες σε Hellenic Train και ΟΣΕ

Η δικαστική απόφαση αναγνωρίζει επίσης ευθύνη στον σταθμάρχη Λάρισας και στον μηχανοδηγό, καθώς οι κινήσεις τους, σύμφωνα με την απόφαση, παραβίασαν τον γενικό κανονισμό κίνησης του ΟΣΕ
LIFO NEWSROOM