Όταν μιλάς για τη Θεσσαλονίκη, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να πεις και άλλα τόσα που μπορείς να γευτείς... Ως γαστρονομικός παράδεισος, δικαίως φιλοξενεί την πιο εξειδικευμένη έκθεση τροφίμων και ποτών από μικρούς και μεσαίους παραγωγούς.

 

Η Gourmet Exhibition διοργανώνεται φέτος για τρίτη χρονιά στην καρδιά της Θεσσαλονίκης και καλεί το κοινό και τους επαγγελματίες να γνωρίσουν τον πλούτο της ελληνικής γης. Εμείς μιλήσαμε με τον Aλέξανδρο Στεφανίδη, έναν εκ των διοργανωτών της έκθεσης, για το παρόν και το μέλλον των ελληνικών προϊόντων και τον ρόλο της Gourmet Exhibition στην εξωστρέφεια των Ελλήνων παραγωγών.

 

Τα προϊόντα που θα βρει ο επισκέπτης είναι ό,τι παράγει η ελληνική γη, π.χ. εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα, ελιές, μέλια, μαρμελάδες και chutneys, γλυκίσματα, αρωματικά φυτά και βότανα, ροφήματα, αρτύματα, ευφάνταστα τυριά, καινοτόμα προϊόντα αλλά και παραδοσιακά προϊόντα με τοπικά υλικά και, τέλος, μια μεγάλη γκάμα προϊόντων προσωπικής περιποίησης κυρίως από βρώσιμα υλικά.

 

— Τι είναι η Gourmet Exhibition; Πού και πότε διοργανώνεται;

Είναι η πλέον εξειδικευμένη έκθεση εκλεκτών τροφίμων και ποτών μικρών και μεσαίων Ελλήνων παραγωγών, την οποία δημιουργήσαμε το 2016 με σκοπό την ισχυροποίηση στο εξωτερικό της ελληνικής γαστρονομικής παράδοσης. Στόχος μας είναι η ανάδειξη του σύγχρονου ελληνικού προϊόντος. Η 3η Gourmet Exhibition θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη 6-8 Απριλίου 2019, στην Αποθήκη Γ' του λιμανιού, στο κέντρο της πόλης.


— Ποιοι συμμετέχουν;

Στόχος μας κάθε φορά είναι να επιλέγουμε πολύ προσεκτικά όλους τους εμπλεκόμενους. Γι' αυτό, οι εκθέτες μας είναι επιλεγμένοι Έλληνες παραγωγοί. Οι περισσότεροι είναι έτοιμοι ή εξάγουν ήδη στο εξωτερικό, ενώ σε άλλους δίνεται η δυνατότητα μέσω της έκθεσης.

 

Τα προϊόντα που θα βρει ο επισκέπτης είναι ό,τι παράγει η ελληνική γη, π.χ. εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα, ελιές, μέλια, μαρμελάδες και chutneys, γλυκίσματα, αρωματικά φυτά και βότανα, ροφήματα, αρτύματα, ευφάνταστα τυριά, καινοτόμα προϊόντα αλλά και παραδοσιακά προϊόντα με τοπικά υλικά και, τέλος, μια μεγάλη γκάμα προϊόντων προσωπικής περιποίησης κυρίως από βρώσιμα υλικά.

 

Το κοινό αποτελείται από καταναλωτές, δημοσιογράφους και ανθρώπους της γαστρονομίας, εμπόρους και χονδρεμπόρους. Έχουμε μεγάλο αριθμό hosted buyers από το εξωτερικό και φέτος έχουμε επενδύσει αρκετά στους επισκέπτες από εστιατόρια και ξενοδοχεία λόγω του γαστρονομικού τουρισμού της Ελλάδας.

 

Gourmet Exhibition: Τα εκλεκτά ελληνικά προϊόντα συγκεντρωμένα σε μια έκθεση στη Θεσσαλονίκη
Τα προϊόντα που θα βρει ο επισκέπτης είναι ό,τι παράγει η ελληνική γη.


— Γιατί να έρθει κάποιος στην έκθεση;

Τι θα κερδίσει και ποιος ο σκοπός της έκθεσης; Οι εκθέτες διευρύνουν το πελατολόγιό τους, έρχονται σε επαφή με αγοραστές από το εξωτερικό, παρουσιάζουν νέα προϊόντα και έρχονται σε άμεση επικοινωνία με σεφ, αρθρογράφους και ειδικούς της νέας σύγχρονης ελληνικής γαστρονομίας. Αυτό, όμως, που διαφοροποιεί την Gourmet από τις υπόλοιπες εκθέσεις τροφίμων είναι ότι εμείς δίνουμε την ψυχή μας. Προσφέρουμε πολύ υψηλές υπηρεσίες για την ανάδειξη του σύγχρονου ελληνικού brand name για καθέναν παραγωγό ξεχωριστά.


— Τι να περιμένουμε από την επόμενη έκθεση στις 6-8 Απριλίου 2019;

Η επόμενη διοργάνωση θα δώσει νέο στίγμα στην ελληνική γαστρονομία και η Αποθήκη Γ' στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ο ιδανικός χώρος για να μας φιλοξενήσει γιατί είναι στην καρδιά της πόλης. Στην έκθεση κρατάμε το Olive Bar που πρωτοεμφανίστηκε στην Ελλάδα με την 1η Gourmet Exhibition, αναβαθμίζοντάς το με γευσιγνωσίες κι άλλων προϊόντων. Ετοιμάζουμε διαδραστικές εκδηλώσεις, όπου εμπορικό κοινό και παραγωγοί θα ανταλλάζουν ιδέες και προβληματισμούς, ενώ θα επαναληφθεί το επιτυχημένο Mentoring Center (Κέντρο Καθοδήγησης), όπου οι εκθέτες μιλούν με ειδικούς συμβούλους για επιχειρηματικά θέματα.

 

Gourmet Exhibition: Τα εκλεκτά ελληνικά προϊόντα συγκεντρωμένα σε μια έκθεση στη Θεσσαλονίκη
Η Gourmet Exhibition είναι η πλέον εξειδικευμένη έκθεση εκλεκτών τροφίμων και ποτών μικρών και μεσαίων Ελλήνων παραγωγών.


— Υπάρχει ανταπόκριση από την Ελλάδα και το εξωτερικό για τα ελληνικά προϊόντα μικρών παραγωγών; Ποια είναι η τάση; Ποιοι τα καταναλώνουν και πώς μπορούμε να πάμε ένα βήμα πιο πέρα; 

Σαφέστατα υπάρχει ανταπόκριση. Στη χώρα μας ο καταναλωτής άρχισε να ενδιαφέρεται για την προέλευση των τροφίμων που αγοράζει, ενώ κατάλαβε ότι η τιμή τους δεν είναι απαγορευτική. Με κινήσεις σαν τη δική μας ο επισκέπτης μπορεί να αγοράσει προϊόντα από τους παραγωγούς της έκθεσης, καθώς και να παρακολουθήσει σχετικά σεμινάρια.

 

Στόχος είναι οι Έλληνες να καταναλώνουμε στο σπίτι μας καθημερινά ποιοτικά προϊόντα μικρών παραγωγών. Η ανταπόκριση στο εξωτερικό είναι μεγάλη επίσης και έχει να κάνει με την τάση για υγιεινή διατροφή, ιδιαίτερα προϊόντα, βιολογικά και ΠΟΠ. Είναι μεγάλη η γαστρονομική περιουσία αυτού του τόπου, αλλά χρειάζεται συνεχής δουλειά, βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και επιμονή από όλες τις καλές επιχειρήσεις.

 

Ένας άλλος κλάδος που προσελκύει μεγάλο κοινό είναι τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, κυρίως τα σαπούνια, αλλά όχι μόνο. Η έκθεση έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάδειξη και στην προώθηση μικρών και μεσαίων παραγωγών υψηλής ποιότητας καικαινοτομίας. Εμείς πιστεύουμε ότι μέσα από συνέργειες και συνεργασίες μπορούμε να αναδείξουμε το ελληνικό προϊόν.


— Γιατί επιλέξατε τη Θεσσαλονίκη; Μπορεί να εκπροσωπήσει όλη την Ελλάδα στο θέμα των μικρών παραγωγών;

Η Θεσσαλονίκη δεν είναι τυχαία κορυφαίος ελληνικός και ευρωπαϊκός γαστρονομικός προορισμός. Επίσης, υπάρχουν πολλές σημαντικές παραγωγικές μονάδες στη Βόρεια Ελλάδα καθώς και ενδιαφερόμενοι Έλληνες αγοραστές από τον χώρο του τουρισμού και της εστίασης. Είναι μια νέα δυναμική αγορά από μόνη της, σε καλή στρατηγική θέση που εξελίσσεται μέρα με τη μέρα.

 

Εξάλλου, η Ελλάδα είναι πολύ μικρή για να συζητάμε τις αποστάσεις. Πιστεύουμε πολύ στη δουλειά που κάνουμε και το αποδεικνύουμε. Δείτε στη φωτογραφία από το τέλος της προηγούμενης έκθεσης πόσο χαμογελαστοί είμαστε όλοι μετά από τόση κούραση και άγχος. Αυτό τα λέει όλα. Γι' αυτό σας περιμένουμε τον Απρίλιο.

 

Info

Δείτε πληροφορίες στο www.gourmetexhibition.com και σε Facebook / Instagram.

Οι παραγωγοί που θέλουν να συμμετέχουν μπορούν να στέλνουν στο [email protected].

 

Οδηγός Γεύσης