«Tην άνοιξη κανείς δεν μπορεί να την εμποδίσει»: Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ σε καιρούς κορωνοϊού

«Tην άνοιξη κανείς δεν μπορεί να την εμποδίσει»: Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ σε καιρούς κορωνοϊού Facebook Twitter
0

Αφήστε τις κάμερες και πιάστε πινέλα, συμβουλεύει όσους αναζητούν μια διαφυγή από τον κορωνοϊό στις μέρες του κατ'οίκον περιορισμού ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ.

«Θα πρότεινα στους ανθρώπους να ζωγραφίσουν αυτή τη φορά» τόνισε από το σπίτι του στη Νορμανδία όπου βρίσκεται σε αυτοπεριορισμό από τη στιγμή της εφαρμογής των έκτακτων μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού στη Γαλλία.

«Αμφισβητείτε τα πάντα και μη σκέφτεστε τη φωτογραφία» συνιστά ο ίδιος, ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να ζωγραφίζουν με ορίζοντες ανοιχτούς: «Θα πρότεινα να παρατηρήσουν επίμονα κάτι και να αναλογιστούν τι πραγματικά βλέπουν». Τα υλικά δεν έχουν σημασία, επιμένει, προτρέποντας τη χρήση οτιδήποτε, από μολύβι έως Brushes (την εφαρμογή του iPad την οποία ο ίδιος χρησιμοποίησε για να δημιουργήσει τον τελευταίο του πίνακα με το τοπίο της Νορμανδίας).

«Tην άνοιξη κανείς δεν μπορεί να την εμποδίσει»: Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ σε καιρούς κορωνοϊού Facebook Twitter

Ο ίδιος αποτελεί το λαμπρότερο παράδειγμα αυτού που προτείνει. Αποκλεισμένος στην εξοχή της Νορμανδίας όπου τον «παγίδευσε» η επιβολή περιοριστικών μέτρων της κυβέρνησης Μακρόν, απασχολείται αποτυπώνοντας τη φύση. Την περασμένη εβδομάδα δημοσίευσε μερικούς από τους πίνακες που δημιούργησε στο iPad, με την πολύχρωμη ανθισμένη φύση της άνοιξης να επισκιάζει το «γκρι» των ημερών: «Έχουμε ανάγκη την τέχνη που πιστεύω πως μπορεί να μας ανακουφίσει από το άγχος. Γιατί τι είναι το άγχος; Η ανησυχία για κάτι που θα συμβεί. Η τέχνη είναι τώρα», λέει αφοπλιστικά ο ίδιος.

Μας έκανε η κρίση του κορωνοϊού πιο επιρρεπείς στις μοναχικές αναζητήσεις; «Νομίζω πως αυτή τη στιγμή η κρίση κάνει τους ανθρώπους να σκέφτονται λίγο πιο βαθιά τη ζωή. Αλλά ίσως φταίει η ηλικία μου. Είμαι σχεδόν 83» παραδέχεται ο ίδιος.

«Tην άνοιξη κανείς δεν μπορεί να την εμποδίσει»: Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ σε καιρούς κορωνοϊού Facebook Twitter
«Tην άνοιξη κανείς δεν μπορεί να την εμποδίσει»: Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ σε καιρούς κορωνοϊού Facebook Twitter

Αυτήν την περίοδο ο Χόκνεϊ ζωγραφίζει καθημερινά στον κήπο του. Οι πίνακες από το iPad του είναι η δική του διαφυγή, ο δικός του τρόπος να αξιοποιήσει τη φύση ως απόδραση, παρηγοριά, αναγέννηση.

«Κι αν η τέχνη του προβάλλει επιτακτική τώρα, δεν είναι επειδή είναι φωτεινή και πρόσχαρη. Είναι επειδή είναι ήσυχη και στοχαστική» σχολιάζει ο «Guardian».

«Αυτό το πρωινό είναι συννεφιασμένο εδώ. Και υπάρχει και λίγος παγετός που επηρεάζει κάπως την ανθοφορία. Όμως, κάτι θα βρω να ζωγραφίσω...» διαμηνύει επίμονα.

Με πληροφορίες από «Guardian»

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ