Fade To Black

Fade To Black Facebook Twitter
Bohren & Der Club Of Gore
0
Goregraphy

Με το μέταλ και τα παρακλάδια του δεν έχω καλές σχέσεις, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Με το σαξόφωνο, και κυρίως με τη συνηθισμένη άλτο έκφανσή του, έχω ακόμα χειρότερη σχέση. Δεν ξέρω αν κουβαλάω κάποιο παιδικό τραύμα από κανένα ιατρείο που κατά τη διάρκεια της αναμονής έπαιζε Kenny G., αλλά με ενοχλεί αφάνταστα ο ήχος του. Είχα κάνει μια απέλπιδα προσπάθεια πριν από περίπου 15 χρόνια να ακούσω τον πλέον σημαντικό σύγχρονο σαξοφωνίστα Jan Garbarek, αλλά μόλις έψαξα στη δισκοθήκη και δεν υπάρχει ούτε ένας δίσκος του, οπότε μάλλον ό,τι είχα αγοράσει τότε έχει πουληθεί ή χαριστεί. Με δεδομένο πως η συνάντηση του σαξόφωνου και της τζαζ γενικότερα με το doom metal, όπως την ορίζουν οι εξαιρετικοί Bohren & Der Club Of Gore, με ενθουσιάζει τόσο πολύ, μπορεί και να σημαίνει πως πρέπει να διαπραγματευτώ εκ νέου τη σχέση μου με τους doom ρυθμούς αλλά και με τον Garbarek. Αυτό, λοιπόν, που έχει ονομαστεί doom jazz χαρακτηρίζεται από τα νωχελικά κρουστά και τις λεπτοδουλεμένες μελωδίες. Οι BDCOG εμφανίζονται στο πλαίσιο του τέταρτου Screamin' Athens Horror Film Festival, και ομολογώ πως είναι τουλάχιστον έξυπνη επιλογή. Η μουσική τους έχει νουάρ αισθητική και δεν είναι λίγες οι φορές που αναφέρεται το όνομα του David Lynch στις περιγραφές των δίσκων τους. Η δισκογραφία τους προσφέρεται για πάμπολλα σχόλια, αλλά, εστιάζοντας στα βασικά, ξεκινάς από τον πληρέστερο δίσκο τους, το «Black Earth» (Wonder Rercords, 2002, ****) και καταλήγεις στη μικρή διαφοροποίηση του ήχου τους στο πιο πρόσφατο «Dolores» (PIAS, 2008, ***+). Το πρώτο είναι απαραίτητο, αν θες να καταλάβεις τη μουσική τους. Στα περίπου 70 λεπτά που διαρκεί το «Black Earth», από τα πνευστά με τη σουρντίνα σε αδιάλειπτη χρήση (για να χαμηλώνει η έντασή τους) θα ακούσεις ανατριχιαστικές μελωδίες, ενώ στην παραγωγή έχουν διατηρηθεί απόκοσμα τα ντραμ για να ολοκληρωθεί η κινηματογραφική αίσθηση του δίσκου. Στο «Dolores» έχουν πλέον αφήσει να μπει λίγο φως στη μουσική τους. Δεν το κάνουν ανεβάζοντας τους ρυθμούς ή με κάποιον άλλο τρόπο, αλλά προσθέτοντας καινούργια όργανα. Μεταλλόφωνο, πλήκτρα, τρομπόνι κ.λπ. επηρεάζουν αισθητά τον ήχο της μπάντας, που είναι πλέον πιο κοντά στην τζαζ απ' ό,τι στο μέταλ, χωρίς όμως να αλλοιώνουν την εδραιωμένη μουσική τους ταυτότητα. Την Παρασκευή θα εμφανιστούν στο Gagarin μετά τις τελευταίες προβολές του φεστιβάλ και υπάρχουν μόνο 300 θέσεις γι' αυτήν τη μεταμεσονύχτια συναυλία μιας πραγματικά σπουδαίας μπάντας.

When I get my... Maserati

Παραφράζοντας τον τίτλο του τραγουδιού του Jeffrey Lee Pierce που ερμήνευε η Lydia Lunch στο πρόσφατο «JLP Sessions Project», τη θέση της Κάντιλακ του μακαρίτη τραγουδιστή των Gun Club παίρνει ένα άλλο ακριβό αμάξι, μια και αυτή την Κυριακή στο Gagarin έρχονται οι Maserati για πρώτη φορά. Την μπάντα μού την πρωτοσύστησε πριν από μερικά χρόνια ο Βερβέρης των Closer, προτείνοντας το «Monoliths», που τελικά αποδεικνύεται η κορυφαία τους σύνθεση (και από τις κορυφαίες του είδους εδώ και πολλά χρόνια). Οι ορχηστρικές τους συνθέσεις βασίζονται εμφανώς στο postrock, αλλά αυτό που τους ξεχωρίζει από τον σωρό είναι η γνώση της ψυχεδέλειας των '70s, που μπλέκεται επιτυχώς στη μουσική τους. Ο τελευταίος τους δίσκος, «Pyramid of the sun» (Temporary Residence, 2010, ***), περιέχει τις τελευταίες ηχογραφήσεις τους με τον αδικοχαμένο και εξαιρετικό ντράμερ Jerry Fuchs (πέθανε τον Νοέμβριο του 2009 σε ένα φρικτό ατύχημα, πέφτοντας στο κενό φρεάτιο ενός χαλασμένου ασανσέρ) κι ενώ κινούνται στα συνηθισμένα τους λημέρια, ό,τι ακούς εκεί το έχουν κάνει καλύτερα στο παρελθόν. Φαντάζομαι πως θα είναι δύσκολο γι' αυτούς να αντικατα- στήσουν τον Fuchs, αλλά είναι ένα άψογο τεχνικά συγκρότημα που θεωρητικά στη σκηνή θα τα πηγαίνει καλύτερα απ' ό,τι στο στούντιο. Τη συναυλία ανοίγουν οι δικοί μας Gardenbox.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM