Απεργίες στην Ελλάδα ενάντια στα μέτρα λιτότητας – απεργίες και στην Ολλανδία για τις περικοπές που σχεδιάζει η ολλανδική κυβέρνηση (δεξιού συνασπισμού-ακροδεξιάς υποστήριξης).
Σήμερα το πρωί σειρά να απεργήσουν είχαν τα αστικά λεωφορεία του Άμστερνταμ. Η απεργία τους κράτησε μόνο μερικές ώρες, άρα πρόκειται για στάση εργασίας όπως θα λέγαμε και στην Ελλάδα. Μετρό, λεωφορεία και τραμ δεν λειτούργησαν από την αρχή της πρωινής βάρδιας (5:30 τα χαράματα) ως τις 8:30 το πρωί. Στόχος τους ήταν να δώσουν ένα μήνυμα αντίστασης στα μέτρα της κυβέρνησης, χωρίς να ταλαιπωρήσουν πολύ τον κόσμο, τους πελάτες τους. Ουκ εν τω πολλώ το ευ! Τρεις ωρίτσες φτάνουν για να γίνουν όλα, σύμφωνα με το ολλανδικό μοντέλο διεκδίκησης και αγώνα. Η πρωϊνή ταλαιπωρία των επιβατών είναι αρκετή για να φανούν οι συνέπειες που θα έχουν οι περικοπές στην αστική συγκοινωνία της πρωτεύουσας.
Η εταιρία που εποπτεύει τις αστικές συγκοινωνίες στην πόλη του Άμστερνταμ, η GVB, είναι μια δημοτική επιχείρηση, η οποία ιδρύθηκε την 1η Γενάρη του 1900, τότε που είχαν μόνο τραμ. Από τότε έχει αναπτυχθεί τόσο που πλέον εποπτεύει και τα λεωφορεία, και το μετρό αλλά και τα φέρι μπόουτ που συνδέουν το βόρειο Άμστερνταμ με τον κεντρικό σταθμό και την υπόλοιπη πόλη. Από το 2007 η GVB είναι μια ανεξάρτητη εταιρία, η οποία όμως ανήκει εξ ολοκλήρου στο δήμο του Άμστερνταμ. Κλείνοντας τα 100 χρόνια λειτουργίας της το 2000, η δημοτική επιχείρηση βρέθηκε αντιμέτωπη με φωνές που ζητούσαν την ιδιωτικοποίηση της. Χρειαζόταν όμως μια παγκόσμια/ευρωπαϊκή οικονομική κρίση για να δώσει τη χαριστική βολή στον κατά τα άλλα εύρωστο οργανισμό. Η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση Ρούτε, με την υποστήριξη των Χριστιανοδημοκρατών και του ακροδεξιού Χέερτ Βίλντερς, έβαλε στο μάτι το GVB και θέλει να το ιδιωτικοποιήσει. Ξεκινάει βέβαια με περικοπές, και ετοιμάζει σιγά σιγά την ιδιωτικοποίηση, ο σχεδιασμός της οποίας συζητιέται εδώ και καιρό.
[Το πανό γράφει "Αυτή η κυβέρνηση με την υποστήριξη του PVV χέζει πάνω στις αστικές συγκοινωνίες του Άμστερνταμ". PVV είναι το ακροδεξιό κόμμα. Κάτω από το πανό, στο κέντρο, είναι ο πρώην δήμαρχος (για 10 χρόνια) του Άμστερνταμ και νυν αρχηγός των Εργατικών Job Cohen]
Ερώτηση: Αν μια οικονομικά ισχυρή χώρα όπως η Ολλανδία σχεδιάζει να πουλήσει σε ιδιώτες μια δημοτική επιχείρηση συγκοινωνιών με ιστορία ενός αιώνα και μια σειρά βραβεία στο ενεργητικό της, που δεν αντιμετωπίζει ιδιαίτερα οικονομικά προβλήματα, τότε ποιο είναι το μήνυμα για τις ελληνικές αστικές συγκοινωνίες; Πόσο εύκολο είναι τελικά να αποκρούσει κανείς τη λαίλαπα του νεοφιλελευθερισμού σε μια δεξιά φοβική αγοροκρατούμενη μονεταριστική Ευρώπη; Μπορούν οι Έλληνες να μάχονται μόνοι τους... εναντίον όλων;
σχόλια