Design Walk
Σε 11 γραφεία στο κέντρο της Αθήνας, Σάββατο 4/2/2011
Ήταν η πρώτη φορά μετά από καιρό που κατεβήκαμε στου Ψυρρή. Η γειτονιά έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία πέντε χρόνια, ακόμα κι έτσι, πάντως, ερημωμένη όπως ήταν, έδειχνε σχεδόν όμορφη. Το φετινό Design Walk είχε άπειρο κόσμο. Στα 11 δημιουργικά γραφεία που συμμετείχαν ο κόσμος συνωστιζόταν στις σκάλες. Το φετινό θέμα ήταν πώς θα είναι η Ελλάδα το 2022 και το κάθε γραφείο είχε από μια ξεχωριστή ανάθεση. Φέτος συμμετείχαν και γραφεία που ήταν λίγο πιο μακριά, όπως το πάντα ενδιαφέρον Κ2, που βρίσκεται στη Βερανζέρου και είχε ως θέμα του την παιδεία - όσοι πήγαν μας μίλησαν για μιαν καλοσχεδιασμένη πρόταση. Στου Ψυρρή ξεκινήσαμε από το This is Amateur της οδού Πρωτογένους, με θεματολογία που αφορούσε τον καταναλωτισμό. Το concept εδώ ήταν πολύ ενδιαφέρον: το 2022 τα σπίτια έχουν ξεχειλίσει από καταναλωτικά αγαθά. Τα πόστερ (ανάμεσά τους και δύο πέη με ρολόγια) αποτελούσαν ξεκάθαρες αναφορές στην ιντερνετική αισθητική του e-bay ως το μέλλον του εμπορίου.
Λίγο πιο χαμηλά, στην οδό Μιαούλη, βρισκόταν το γραφείο των Sereal Designers με θεματική σχετική με τη διακυβέρνηση. Την προσοχή μας ένα επιδαπέδιο παιχνίδι κοινωνικής συνείδησης, σαν monopoly για ενεργούς κοινωνικά πολίτες. Η ομάδα 3 in a box, πάλι, έκανε ένα έργο που θύμιζε επίτηδες την αισθητική corporate παρουσιάσεων με θέμα την ελληνική επιχειρηματικότητα. Στον αριθμό 6 της οδού Μιαούλη βρίσκεται το δημιουργικό γραφείο G, που είχε θέμα τον τουρισμό. Σε κάτασπρες προθήκες βρίσκονταν παραταγμένες στη σειρά εκατοντάδες άσπρες διαφανείς μπάλες με χιόνια (αγγλιστί snowballs). Στην κάθε μπάλα υπήρχε κι άλλη μια «αντιπροσωπευτική» εικόνα της Ελλάδας, αποτελούμενη από φωτογραφίες του Καζαντζίδη, του Θόδωρου Αγγελόπουλου και της Ρούλας Κορομηλά μέχρι εικόνες που θύμιζαν νοσταλγικές αφίσες του ΕΟΤ. Τις εντυπώσεις σίγουρα έκλεψε και η δουλειά της ομάδας Π6 - σε ένα στενάκι ακριβώς απέναντι από μια εκκλησία είδαμε ίσως την πιο ευφάνταστη ιδέα της διοργάνωσης. Με τίτλο «Κοινωνικά Πρότυπα», η ομάδα πρότεινε ένα ευφάνταστο σενάριο: όλοι οι διάσημοι, ηθοποιοί, εκδότες, πολιτικοί, μοντέλα, μπαίνουν στο Θωρηκτό Αβέρωφ και απάγονται από μια άγνωστη φράξια. Η ομάδα είχε φτιάξει μια εφημερίδα γεμάτη πρωτότυπα κείμενα που περιέγραφαν την τραγική απαγωγή αλλά και τίτλους, όπως «Ανησυχώ για την Ελένη. Σήμερα θα φτιάχναμε μαζί γιουβαρλάκια» ή « Ας επικρατήσει η λογική. Ας τους φέρουμε πίσω». Στο τέλος, όλοι έπρεπε να ψηφίσουμε αν θα τους αφήναμε μεσοπέλαγα ή θα τους κρατούσαμε. Μάλλον δεν χρειάζεται να διευκρινίσω τι ψήφισαν οι περισσότεροι.
- Facebook
- Twitter
- E-mail
0