Rosas/ Anne Teresa de Keersmaeker, Fase & En Atendant
Στέγη Γραμάτων και Τεχνών, Τρίτη 28/02 & Κυριακή 4/03
Ένα μεγάλο αστέρι του σύγχρονου χορού από το Βέλγιο, το μεγαλύτερο ίσως «εργαστήρι» μοντέρνου χορού στην Ευρώπη, έλαμψε πρόσφατα για ένα διήμερο στην Αθήνα. Πρόκειται για τη γνωστή χορογράφο και χορεύτρια Αν Τερέζα ντε Κεερσμέκερ, μαθήτρια του Μορίς Μπεζάρ και μούσα του συνθέτη Στιβ Ράιχ. Αυτό που με ενσωμάτωσε από την αρχή και στα δύο έργα ήταν η ιδιαίτερη τονική και ρυθμική της αντίληψη για τη μουσική που χρησιμοποιεί. Το βλέπεις στους κύκλους των κινήσεων στο Fase, που η μικρή τους διαφορά στην περίοδο τούς κάνει να χάνονται και να ξαναβρίσκονται, όπως στα arpège του Στιβ Ράιχ, το βλέπεις στα βήματα των χορευτών στο En Αttendant που ακολουθούν την πολύπλοκη τριφωνία τού Ars Subtilior, αλλά περισσότερο απ’ όλα στη χρήση των παύσεων, τού τίποτα που δένει το όλον. Οι τίτλοι στα μέρη του Fase, που χόρεψε η ίδια μαζί με τη Μισέλ Αν ντε Μέι, ο γυμνός χορός στη σιωπή στο En Αttendant, οι επαναληπτικές κινήσεις και στα δύο έργα που διαγράφουν έναν κενό χώρο ανάμεσά τους, σαν φωτογραφίες με χαμηλή ταχύτητα. Όλα αυτά, μάλιστα, με ζηλευτή απλότητα κι ακρίβεια, πυροδοτώντας τη «βασική διάθεση για χορό», όπως την ονομάζει κι η ίδια σε ένα βιντεάκι της που είδα στη σελίδα της Στέγης στο facebook: «Είναι εκείνη η διάθεση που έχει ένα παιδί που αρχίζει και στριφογυρίζει στον ρυθμό της μουσικής. Και ίσως θελήσει να χοροπηδήσει και λίγο».
Νίκος Πατρελάκης
- Facebook
- Twitter
- E-mail
0