Η έκθεση είναι αφιερωμένη στο έργο του ζωγράφου Ντίκου (Κωνσταντίνου) Βυζάντιου, γνήσιου εκπροσώπου της περίφημης Σχολής του Παρισίου στην αφαιρετική πρωτοπορία. Παρουσιάζονται δύο από τις τρεις εποχές της δημιουργίας του, τα Σχέδια και οι Μορφές. Τα Σχέδια (1974-1978) μεγάλων διαστάσεων αποκλειστικά με γραφίτη και κάρβουνο, είναι μια κριτική στον κόσμο της κατανάλωσης, της ταχύτητας, της αποξένωσης. Όπως σημειώνει ο Μισέλ Φουκώ «σ’ αυτά τα έργα το μαύρο δεν αντιστοιχεί στη νύχτα, μοιάζει με την ένταση ενός αγώνα. Τα σκοτεινά σημεία δεν είναι σκιά, αλλά τόπος όπου συναντώνται οι πιο ζωντανές μορφές». Οι Μορφές (1985- ) σηματοδοτούν την επάνοδο του Βυζάντιου στη λιτότητα της ζωγραφικής. Τα σώματα μοιάζουν με φωτεινές μάζες που έρχονται σε αντίστιξη με σκουρόχρωμα πλάνα.
ΠΟΤΕ | 07/09/2007 - 05/10/2007 |
ΠΟΥ | ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ - ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ |