Αυξάνονται τα Πρότυπα σχολεία- Πώς θα γίνεται η εισαγωγή

Αυξάνονται τα Πρότυπα σχολεία- Πώς θα γίνεται η εισαγωγή Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου MOTIONTEAM
0

Σε βελτιώσεις των ρυθμίσεων που αφορούν τα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία, στο νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή, προχώρησε το υπουργείο Παιδείας.

Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο προβλέπει αύξηση των Πρότυπων σχολείων που θα λειτουργήσουν από την ερχόμενη σχολική χρονιά, σε 28 από 24 που προέβλεπε αρχικά.

Τα λειτουργούντα σήμερα Πειραματικά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα χαρακτηριστούν Πρότυπα Σχολεία, ενώ τα πέντε Πειραματικά σχολεία των πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Μακεδονίας, Πατρών και Κρήτης (Ρέθυμνο) Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα παραμείνουν ως έχουν.

Με αυτές τις αλλαγές, το σχολικό έτος 2020-21, θα λειτουργήσουν: 24 Πειραματικά σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, 10 Πειραματικά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και 28 Πρότυπα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Εισαγωγή με εξετάσεις

Από φέτος, η εισαγωγή στα Πρότυπα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα γίνεται με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων/εξετάσεις στην Α' Γυμνασίου, με πρόβλεψη διασύνδεσης Πρότυπων Γυμνασίων και Λυκείων, αναφέρει το υπουργείο Παιδείας.

Η εισαγωγή στα Πειραματικά σχολεία θα γίνεται με κλήρωση, εκτός από την εισαγωγή από σχολική μονάδα μίας βαθμίδας στη σχολική μονάδα επόμενης διασυνδεδεμένων Πειραματικών σχολείων.

Ακόμη, παρέχεται η δυνατότητα σε κάθε σχολείο της Επικράτειας να υποβάλει αίτηση για τον χαρακτηρισμό του ως Πρότυπο ή Πειραματικό, εντός ορισμένης προθεσμίας και κατόπιν σχετικής πρόσκλησης του υπουργείου που θα εξειδικεύει τα σχετικά κριτήρια.

Επίσης, προβλέπεται ότι οι εκπαιδευτικοί των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στις οποίες δεν λειτουργούν Πρότυπα ή Πειραματικά σχολεία, θα μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα για πλήρωση κενής θέσης εκπαιδευτικού σε Πρότυπο ή Πειραματικό μίας άλλης ΠΔΕ της επιλογής τους.

«Οι λοιπές διατάξεις που αφορούν στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, ενδεικτικά αναφορικά με την οργάνωση και τη λειτουργία των δύο δικτύων, τα όργανα διοίκησης, την επιλογή και στελέχωση με διδακτικό προσωπικό, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την (εσωτερική και εξωτερική) αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ίδιες», αναφέρει το υπουργείο Παιδείας σε σχετική ανακοίνωση.

«Στόχος του Υπουργείου είναι η επαναφορά, ενίσχυση και διεύρυνση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, αξιοποιώντας τη θετική εμπειρία από την προηγούμενη εισαγωγή του θεσμού, σε ευρεία κλίμακα, πριν από τις δυσμενείς αλλαγές που επήλθαν την τετραετία 2015-2019», αναφέρει ακόμη.

«Ειδικότερος σκοπός των Πρότυπων Σχολείων είναι να ενισχύσουν το πρότυπο της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα, με την έννοια της διαμόρφωσης των πλέον κατάλληλων προϋποθέσεων που θα προάγουν τη διαρκή αυτό-βελτίωση των μαθητών, καθώς και τη μεθοδικότερη και συστηματικότερη καλλιέργεια και ανέλιξη των ιδιαίτερων μαθησιακών τους δυνατοτήτων, κλίσεων και ταλέντων. Ειδικότερος σκοπός των Πειραματικών Σχολείων είναι να υποστηρίξουν, σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού, την πιλοτική εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα (δοκιμή και υλοποίηση πειραματικών μεθόδων, πρακτικών και εργαλείων)», επισημαίνει τέλος το υπουργείο Παιδείας.

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ τις αλλαγές στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΛΑΣ για μποτιλιάρισμα στην Αράχωβα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «κόλλησαν» στα χιόνια

Ελλάδα / ΕΛΑΣ για μποτιλιάρισμα στην Αράχωβα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «κόλλησαν» στα χιόνια

Σε ανακοίνωσή της, η Ελληνική Αστυνομία αναφέρει ότι τα προβλήματα επιδεινώθηκαν από τεχνικές βλάβες σε πολλά ηλεκτρικά οχήματα, που ακινητοποιήθηκαν κατά την επιστροφή τους από το χιονοδρομικό κέντρο
LIFO NEWSROOM