Αυτό είναι το νέο λαμπερό Μουσείο Γουλανδρή, στο Παγκράτι, με την μυθική συλλογή έργων τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Αυτό είναι το νέο λαμπερό Μουσείο Γουλανδρή, στο Παγκράτι, με την μυθική συλλογή έργων τέχνης

12

Ανεβαίνοντας την Ερατοσθένους στο Παγκράτι, πριν προλάβεις να φτάσεις στην πλατεία του Αγίου Σπυρίδωνα, τα μάτια καρφώνονται σε ένα πολυώροφο νέο κτίριο που ανεγέρθηκε στην «αγκαλιά» ενός νεοκλασικού κτιρίου που δέσποζε στη γειτονιά από δεκαετίες. Όσοι ξέρουν ότι αυτό είναι τελικά το σημείο όπου μετά από πολλές παλινωδίες υψώθηκε το νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή συμπεραίνουν ότι ο χρόνος μετρά ήδη αντίστροφα. Όσοι πάλι δεν έχουν ιδέα συνεισφέρουν άθελά τους στο μυστήριο ενός πολυαναμενόμενου μουσείου που έχει γίνει μύθος πριν καν εγκαινιαστεί.

Αλλεπάλληλες προσφυγές και πολυετείς δικαστικές περιπέτειες, έργα που δεν έχουν εκτεθεί παρά στους τοίχους των ανά τον κόσμο κατοικιών της οικογένειας Γουλανδρή, ιστορίες από δημοπρασίες και μυστήριες διαδρομές φαίνεται ότι πλέον ανήκουν στο παρελθόν. Σήμερα ο γερανός δουλεύει ασταμάτητα, οι σκαλωσιές έχουν περικυκλώσει το κτίριο απ' άκρη σ' άκρη, ενώ το παλιό τμήμα του νεοκλασικού που παρέμεινε έχει σχεδόν αποκατασταθεί.

Ενώ οι πληροφορίες για το Νέο Μουσείο ολοένα και πληθαίνουν, η μυστικοπάθεια γύρω από τη μυθική συλλογή του ζεύγους Γουλανδρή με αριστουργήματα του 19ου και 20ού αιώνα παραμένει. Σε κάθε περίπτωση, τα ονόματα των Βαν Γκογκ, Πικάσο, Ντεγκά, Σεζάν, Γκογκέν, Μονέ, Σαγκάλ, Πόλοκ, Ροντέν, Τζακομέτι, Μπέικον και Κλε που κατά καιρούς έχουν ακουστεί προκαλούν ίλιγγο.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του μουσείου Κυριάκο Κουτσομάλλη, το υπερσύγχρονο μουσείο που απλώνεται σε 7.300 τ.μ. θα εγκαινιαστεί μέσα στο 2018. «Οι εργασίες ανέγερσης βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Δύο φορές την εβδομάδα πια έχουμε συσκέψεις στο εργοτάξιο. Αρχικά υπήρχε μια δέσμευση από τους υπευθύνους της κατασκευής ότι θα το παραλαμβάναμε στο τέλος του 2017. Ωστόσο, απρόβλεπτες καταστάσεις που προέκυψαν και τεχνικές δυσκολίες μας υποχρέωσαν να αλλάξουμε το χρονοδιάγραμμα» λέει ο ίδιος. «Ελπίζω ότι μέχρι το Πάσχα θα έχει παραδοθεί το κτίριο. Έπειτα, θέλουμε τουλάχιστον μία δίμηνη περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας, καθώς είναι πολλά και απαιτητικά τα συστήματα που θα τοποθετηθούν εντός και εκτός του μουσείου. Στη συνέχεια θα περάσουμε στην τελική φάση της μεταφοράς των έργων. Ημερομηνία εγκαινίων δεν έχουμε προβλέψει ακόμα, αλλά μιλάμε σίγουρα για το δεύτερο εξάμηνο του 2018».

Αυτό είναι το νέο λαμπερό Μουσείο Γουλανδρή, στο Παγκράτι, με την μυθική συλλογή έργων τέχνης Facebook Twitter
Αν τελικά το νέο χρονοδιάγραμμα επιβεβαιωθεί, σε μερικούς μήνες θα τελειώσει μια μυθιστορηματική περιπέτεια και θα ξεκινά μια άλλη, πιο λαμπερή και αποκαλυπτική, που θα μας χαρίσει την ευκαιρία να περπατήσουμε στους διαδρόμους ενός σπουδαίου ελληνικού μουσείου.

Στην τελική ευθεία μπαίνει, λοιπόν, το έργο που ξεκίνησε το 2009 με την αγορά του γωνιακού διατηρητέου τριώροφου κτιρίου και ενός όμορου οικοπέδου στην πλατεία του Αγίου Σπυρίδωνα, στο Παγκράτι. Το νέο μουσείο θα αποτελείται από 12 ορόφους, πέντε από τους οποίους θα βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, και πληροί τις διεθνείς μουσειογραφικές προδιαγραφές. Το παλιό κτίριο, που διατηρείται ως κέλυφος, θα αποκατασταθεί και θα αναβαθμιστεί, ενώ η σύγχρονη επέκταση θα επενδυθεί με πλάκες πωρόλιθου. Η αρχιτεκτονική μελέτη εκπονήθηκε από το γραφείο Ι. & Α. Βικέλα, ενώ τη διεύθυνση έργου έχει η εταιρεία Ν.Κ. Μαλατέστας & Συνεργάτες. Η μελέτη για το αμφιθέατρο εκπονήθηκε από τον Νίκο Μουστρούφη, ενώ για το καφέ και πωλητήριο από τον Κώστα Στάικο. Τη μελέτη διαμόρφωσης της πλατείας και του πρασίνου γενικότερα ανέλαβε το αρχιτεκτονικό γραφείο Studio75.

Στο ισόγειο του μουσείου θα λειτουργήσει χώρος υποδοχής, βεστιάριο και πωλητήριο. Στο μεσοπάτωμα που θα διαμορφωθεί στο νέο κτίριο θα λειτουργήσει το ένα από τα δύο καφέ του μουσείου με πρόσβαση στον ακάλυπτο χώρο του κτιρίου που θα χρησιμοποιηθεί ως μικρός κήπος. Στη δε ταράτσα του παλιού κτιρίου, απ' όπου η θέα στην Ακρόπολη είναι εξαιρετική, θα διαμορφωθεί το δεύτερο, υπαίθριο καφέ. Οι εκθεσιακοί χώροι θα περιλαμβάνουν συνολικά πέντε επίπεδα. Στο πρώτο υπόγειο, σε μια έκταση 400 τ.μ., στα πρότυπα λειτουργίας του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος στην Άνδρο, θα αναπτύσσονται οι περιοδικές εκθέσεις, ενώ στους τέσσερις ορόφους πάνω από το ισόγειο (έκτασης 1.200 τ.μ.) θα φιλοξενείται η μόνιμη συλλογή του Ιδρύματος (ο Κυριάκος Κουτσομάλλης επιμένει ότι είναι τόσο πολλά τα έργα, που αναγκαστικά θα εκτίθενται εκ περιτροπής). Στον τελευταίο όροφο θα στεγαστούν τα γραφεία της διοίκησης. Τέλος, στους λοιπούς υπόγειους ορόφους θα κατασκευαστεί θεματική βιβλιοθήκη κυρίως με βιβλία τέχνης, παιδικό εργαστήριο, ένα άρτια εξοπλισμένο αμφιθέατρο 190 θέσεων με δικό του φουαγέ, χώροι φύλαξης και το εργαστήριο συντήρησης, μαζί με τους απαραίτητους βοηθητικούς χώρους.

Αυτό είναι το νέο λαμπερό Μουσείο Γουλανδρή, στο Παγκράτι, με την μυθική συλλογή έργων τέχνης Facebook Twitter
Το νέο μουσείο θα αποτελείται από 12 ορόφους, πέντε από τους οποίους θα βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, και πληροί τις διεθνείς μουσειογραφικές προδιαγραφές. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Κι ενώ οι πληροφορίες για το Νέο Μουσείο ολοένα και πληθαίνουν, η μυστικοπάθεια γύρω από τη μυθική συλλογή του ζεύγους Γουλανδρή με αριστουργήματα του 19ου και 20ού αιώνα παραμένει. Τον ακριβή κατάλογο των έργων γνωρίζει μόνο το υπουργείο Πολιτισμού, καθώς το Ίδρυμα έχει καταθέσει σχετική λίστα ήδη από τα πρώτα χρόνια προσπαθειών. Σε κάθε περίπτωση, τα ονόματα των Βαν Γκογκ, Πικάσο, Ντεγκά, Σεζάν, Γκογκέν, Μονέ, Σαγκάλ, Πόλοκ, Ροντέν, Τζακομέτι, Μπέικον και Κλε που κατά καιρούς έχουν ακουστεί προκαλούν ίλιγγο. Άλλωστε, η απουσία ανάλογου μουσείου διεθνούς εμβέλειας από τη χώρα αλλά και το γεγονός ότι το ζεύγος Γουλανδρή επιθυμούσε να παραμείνει πάση θυσία η αδιανόητη αυτή συλλογή στην Ελλάδα υποχρέωσαν κάποτε την ελληνική κυβέρνηση να δεσμευτεί ότι θα δωρίσει το οικόπεδο που θα βρεθεί για την ανέγερση του μουσείου. Από εκείνη την πρώτη πράξη της περιπέτειας, όταν η κυβέρνηση Μητσοτάκη παραχώρησε στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή το οικόπεδο στην οδό Ρηγίλλης, πέρασαν περισσότερα από 25 χρόνια. Τα σχέδια του πρώτου εκείνου μουσείου είχε εκπονήσει ο διάσημος Κινέζος αρχιτέκτονας Ιεό Μινγκ Πέι, αλλά το όραμα ναυάγησε μετά την ανακάλυψη των καταλοίπων του Λυκείου του Αριστοτέλη στην περιοχή. Την ίδια κατάληξη είχαν στη συνέχεια και οι φιλοδοξίες για την ανέγερσή του στο Μετς, στην οδό Ριζάρη. Όμως αυτές οι πολλαπλές ματαιώσεις και απογοητεύσεις ανήκουν οριστικά στο παρελθόν. Αν τελικά το νέο χρονοδιάγραμμα επιβεβαιωθεί, σε μερικούς μήνες θα τελειώσει μια μυθιστορηματική περιπέτεια και θα ξεκινά μια άλλη, πιο λαμπερή και αποκαλυπτική, που θα μας χαρίσει την ευκαιρία να περπατήσουμε στους διαδρόμους ενός σπουδαίου ελληνικού μουσείου, χαζεύοντας γυμνές γυναίκες του Πικάσο και χαριτωμένες χορεύτριες του Ντεγκά.

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Ερατοσθένους 13

Λειτουργία εντός του 2018

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Αθήνα
12

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Αθήνα / Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Ένα άψυχο φυσικό τοπίο με ξερά δέντρα και κομμένους κορμούς είναι η δυσάρεστη έκπληξη που αντικρίζει κανείς ανεβαίνοντας στον λόφο του Φιλοπάππου. Ποια είναι η ευθύνη του δήμου, τι καταγγέλλουν οι πολίτες, τι λέει το υπουργείο Πολιτισμού και τι δηλώνει η Αγνή Πικιώνη, πρόεδρος της ΑΜΚΕ «Δημήτρης Πικιώνης».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Αθήνα / «Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Η Περιφέρεια Αττικής δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα, μέσω της οποίας υποστηρίζει ότι θέλει να φέρει κοντά ανθρώπους και πρωτοβουλίες που έχουν κοινό σημείο προβληματισμού τη βιωσιμότητα του Λεκανοπεδίου.
LIFO NEWSROOM
Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι όμορφοι συριακοί Ιβίσκοι

Αστικό πράσινο / Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι συριακοί ιβίσκοι

Εκατοντάδες δέντρα της Αθήνας πεθαίνουν. Είναι συριακοί ιβίσκοι που ξεραίνονται ο ένας μετά τον άλλο, από μια ασθένεια που πρώτη φορά επελαύνει στο αστικό πράσινο. Η LiFO έμαθε ποια είναι η μυστηριώδης ασθένεια που αποδεκατίζει τους ιβίσκους και ρώτησε τον δήμο τι κάνει γι' αυτό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Αθήνα / Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Στην τελική τροχιά για την υλοποίησή του μπαίνει το πρότυπο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει γίνει ποτέ στην Περιφέρεια Αττικής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του, πώς διασώθηκε στο παρά πέντε και ποιο θα είναι το προφίλ του έργου.
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Καλό θα ήταν πάντως τα μουσεία και τα ιδρύματα να σέβονται λίγο παραπάνω το αστικό πράσινο και να προσέχουν σε ποιες περιοχές επιλέγουν να γίνονται.Για παράδειγμα η πολύ πυκνοκατοικημένη περιοχή γύρω από το μουσείο Γουλανδρή θα επιβαρυνθεί πολύ κατά τους καλοκαιρινούς μήνες τόσο από την μείωση του πρασίνου και του νέου μεγάλου όγκου του κτιρίου, όσο και από τον εξαερισμό του κλιματισμού που θα λειτουργεί στο φουλ. https://i.imgur.com/6oUZHfD.jpgΤο ίδιο ισχύει και για την πινακοθήκη που εξαφάνισε στην κυριολεξία τον μεγάλο της κήπο που προσέφερε μια ανάσα δροσιάς και οπτικής ανακούφισης στο αστικό τοπίο.https://i.imgur.com/MP81jhg.jpgΚαλή η τέχνη, αλλά τα δέντρα έχουν πολλαπλάσια αξία σε αυτήν την πόλη που έχει το μικρότερο ποσοστό αστικού πρασίνου ανά κάτοικο στην Ευρώπη ( μόλις 2τμ ανά κάτοικο)Καθαρίζουν την ατμόσφαιρα, εκλύουν οξυγόνο, δεσμεύουν μεγάλο ποσοστό ηλιακής ακτινοβολίας ρίχνοντας την θερμοκρασία, είναι καταφύγιο για τα πουλιά που φιλοξενεί η πόλη, ομορφαίνουν το τοπίο και δεν χρειάζονται εισιτήριο, τουλάχιστον όχι ακόμα.
Πιστεψέ με,περισσότερα δεντρα θα εχει τωρα η περιοχη,αφου το μονο σιγουρο ειναι οτι αν δεν γινοταν το μουσείο,θα χτίζονταν εκει,μερικες ακομα θλιβερες πολυκατοικιες.Οσο για το κλιματιστικο που λες,ενα τετοιο κτιριο με τελευταιες προδιαγραφες,διαθετει ενεργειακα συστηματα που του επιτρεπουν να κλιματιζεται με το λιγοτερο δυνατο κοστος,οικονομικο και οικολογικο.
Ψηφίζεται και σήμερα το νομοσχέδιο με ευνοϊκότερες διατάξεις για τα αυθαίρετα... από προστασία του περιβάλλοντος καλά πάμε...Μετά αγανακτούμε για τις πυρκαγιές, τους φθινοπωρινούς καύσωνες, τη σκόνη από την Αφρική (βλέπε ερημοποίηση εκτάσεων λόγω αύξησης θερμοκρασίας) τις μέδουσες... σαν όλα αυτά να μην συνδέονται.όλα στα βωμό της θεοποιημένης "ανάπτυξης". Μέχρι να αγοράζουμε τον καθαρό αέρα σε φιάλες όπως τώρα αγοράζουμε το νερό...Δεν προβλέπεται να ξαναφυτευτεί, δείτε τις μακέτες. Επίσης υπήρχαν μεγάλα δέντρα που δεν αντικαθίστανται έτσι έυκολα. Έχει φτάσει όποιος μιλάει και προστασία του περιβάλλοντος και αστικό πράσινο, ομότεχνος του Καρανίκα. Σε μια πόλη με τόσο λίγο αστικό πράσινο, τόσο πυκνοκατοικημένη και με τόση πολλή ηλιοφάνεια Για τις πολυκατοικίες συμφωνώ.Αλλά το κτίριο είναι πολύ μεγάλο, και ένα κτίριο σαν αυτό όσες προδιαγραφές και να έχει εκλύει υψηλή θερμότητα στην γύρω περιοχή.Όπως και να έχει, όμορφες και οικολογικές λύσεις πάντα υπάρχουν, αλλά οι αρχιτέκτονες της Ελλάδας είναι το τελευταίο που σκέφτονται. Σε μια πόλη με τόσο λίγο αστικό πράσινο, τόσο πυκνοκατοικημένη και με τόση πολλή ηλιοφάνεια τέτοια σχέδια θα έπρεπε να απαγορεύονται. Για παράδειγμα το Εληνικό θα μπορούσε να γίνει πάρκο, και τα εξαιρετικά κτίρια του Αεροδρομίου να γίνουν Μουσεία. (Ποιος δεν θα ήθελε ένα μουσείο σχεδιασμένο από τον Έερο Σάαρινεν?)Το νεοκλασικό κτίριο στο Παγκράτι να αναπαλαιωθεί, ο χώρος που χτίστηκε το νέο τμήμα του μουσείου να γίνει κήπος, και η Εθνική Πινακοθήκη να μεταφέρει εκεί τις συλλογές της Ελληνικής ζωγραφικής, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη για την επέκταση της που και αλλοιώνει το κτίριο, καταστρέφει έναν μικρό αστικό πνεύμονα πρασίνου και φυσικά κοστίζει αρκετές δεκάδες εκ. ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο (κόστος έργου και διαφυγόντα κέρδη από τη μη λειτουργία της Πινακοθήκης όλα αυτά τα χρόνια)Αμέσως η λύσεις αυτές θα έδιναν και περισσότερους ελεύθερους χώρους στην πόλη με πράσινο, και λιγότερο κόστος, και πολλά περισσότερα κέρδη για το Ελληνικό Κράτος. Τα κέρδη των εργολάβων βέβαια και των τσιμεντοπαραγωγών θα ήταν σαφώς λιγότερα, όπως και της Lamda Development που αγόρασε το Ελληνικό.Με αυτά και μ'αυτά κατανοούμε γιατί η Αθήνα είναι μια πόλη που έχει τέτοια εικόνα.
δεν θα ασχοληθώ με το θέμα παραπάνω διότι έχει φτάσει όποιος μιλάει για οικολογία να θεωρείται ομότεχνος του Καρανίκα.Έχουμε τελικά την πόλη που μας αξίζει.
Τί σχέση έχει μια φωτογραφία από την κατάσταση πριν την κατασκευή και μια με το εργοτάξιο. Άλλωστε, μετά το τέλος των εργασιών, το ίδρυμα θα πληρώσει την πλήρη ανάπλαση του πάρκου μπροστά από την εκκλησία.Το ίδιο ισχύει και για την πινακοθήκη, μετά την κατασκευή της υπόγειας επέκτασης θα ξαναφυτευθεί.Η Αθήνα έχει πρόβλημα με το πράσινο αλλά ας είμαστε σοβαροί, δεν φταίνε τα μουσεία.
Δεν προβλέπεται να ξαναφυτευτεί, δείτε τις μακέτες. Επίσης υπήρχαν μεγάλα δέντρα που δεν αντικαθίστανται έτσι έυκολα. Έχει φτάσει όποιος μιλάει και προστασία του περιβάλλοντος και αστικό πράσινο, ομότεχνος του Καρανίκα.
Είστε σίγουρος; Βλέπω την φωτο της πρότερη κατάστασης (https://i.imgur.com/1kwHba2.jpg) και τη μακέτα του περατωμένου έργου (https://i.imgur.com/nJVifAs.jpg) και δεν βλέπω διαφορές.
Αναφερόμουν στην ανάπλαση της πινακοθήκης. Και στο υπέροχο πλούσιο πράσινο που μας άφησε χρόνους.https://i.imgur.com/GfQdmwS.jpgΓια να γίνει αυτό το πράγμα, (http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/pinakothiki1.jpg) που και την αρχιτεκτονική του αρχικού κτιρίου καταστρέφει, και τον κήπο εξαφάνισε, και την θερμοκρασία της περιοχής θα ανεβάσει αφού το γυαλί ανακλά μεγάλα ποσά θερμότητας. Όσο για το νέο Μουσείο Γουλανδρή.https://i.imgur.com/cjGBXA3.jpgΤα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, Ο κήπος που βρισκόταν στη πίσω όψη του Νεοκλασικού αντικαταστάθηκε με το νέο ογκωδέστατο κτίριο και αλλοιώθηκε και το αρχικό σχέδιο μπροστά από την πλατεία της εκκλησίας. Θα μπορούσε λοιπόν αν λειτουργούσαν τα πράγματα με βάση το κέρδος της πόλης και όχι των εργολάβων η Εθνική Πινακοθήκη να στεγάσει κάποιες από τις συλλογές της στο Νεοκλασικό του Παγκρατίου και να κρατήσει τον κήπο. Και το Γουλανδρή να μετακομίσει στο Ελληνικό σε ένα από τα υπέροχα ιστορικά κτίρια του. Τι θα κέρδιζε το κράτος; -Μερικές δεκάδες ευρώ από το κόστος της ανάπλασης (ή αλλιώς καταστροφής) της Πινακοθήκης, -το αρχικό ιστορικό κτίριο της Πινακοθήκης στο σχέδιο του, το οποίο ήταν αξιοθέατο από μόνο του και βρισκόταν σε αρμονία με το Ωδείο, το Χίλτον και το Ιδρυμα Ερευνών.-Τη ζημία σε εισπράξεις από τη μη λειτουργία της Πινακοθήκης όλα αυτά τα χρόνια (νομίζετε πως οι υπάλληλοι της δεν πληρώνονται όσο αυτή είναι κλειστή;)-Το Νεοκλασικό του Παγκρατίου στην αρχική του μορφή, (το ύφος του ταιριάζει απόλυτα με τις παλιές συλλογές της Πινακοθήκης) και όχι απλά το κέλυφος του (αρχιτεκτονική δεν είναι μόνο το εξωτερικό αλλά και το εσωτερικό).-Μερικά πολύτιμα στρέμματα πρασίνου που τόσο λείπουν από την Αθήνα (μικρότερο ποσοστό από κάθε άλλη Ευρωπαϊκή πόλη)-Θα γλίτωνε αρκετά ποσά θερμότητας το Παγκράτι από τα οποία δεν γίνεται να γλιτώσει όσες προδιαγραφές και αν έχει το κτίριο.-Θα γλίτωνε η περιοχή της Πινακοθήκης από αύξηση της θερμοκρασίας από την έλλειψη πρασίνου και την ανάκλαση ενέργειας των νέων υλικών.-Η πόλη θα γινόταν λίγο πιο ανθρώπινη, λίγο πιο όμορφη και μαζί και η ψυχολογία των κατοίκων της. Όλα αυτά προϋποθέτουν βέβαια σχεδιασμό με γνώμονα το κέρδος της πόλης και όχι το κέρδος εργολάβων, τεχνικών εταιρειών και άσκοπων απορροφήσεων ΕΣΠΑ που φυσικά θα τα χρωστάμε αργότερα...
1. Τα τρισδιάστρατα της πινακοθήκης προφανώς και δεν περιλαμβάνουν τα δέντρα που θα κρύβουν την όψη. 2. Ο κήπος του νεοκλασικού ήταν 2 κακομοιριασμένα πεύκα σε ένα απροσιτο φωταγωγο-δεν ήταν και ο εθνικός κήπος. Σόρυ, αλλά όταν κάθε χρόνο καιγονται μερικές εκατοντάδες στρέμματα στην πάρνηθα, μάλλον άλλα πράγματα θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα. Όσο για την αλλαγή σχεδίου στην πλατεί, αυτό έγινε με την σύμφωνη γνώμη της μητρόπολης, άλλωστε το ίδρυμα θα πληρώσει για την επαναφορά της. 3. Το αρχικό κτίριο της πινακοθήκης το είχε αποκυρήξει ακόμη και ο αρχιτέκτονάς του μετά από τις αλλαγές που έγιναν κατά την υλοποίηση (την αφαίρεση δηλαδή του ενός επιπλέον ορόφου). Επιπλέον δεν έχει χρήματα για αγορές νεοκλασικών και επιπλέον υπαλλήλους στην άλλο μέρος της πόλης, χώρια το χάος της διάσπασης των συλλογών. Ποιος θα πλήρωνε και για την ανακατασκευή του κτιρίου της πινακοθήκης και την ανακατασκευή του νεοκλασικού, εκτός και αν νομίζετε οτι θα γινόταν μια derelicte έκθεση με τους Γύζηδες κρεμασμένους στα τούβλα και τους σοβάδες να κρέμονται τριγύρω.4. Κανένα από τα κτίρια στο ελληνικό δεν έχει προδιαγραφές πινακοθήκης ή άμεση σύνδεση με το κέντρο της Αθήνας. Και επιτέλους δεν είναι λύση κάθε φορά που δεν ξέρουμε που να κάνουμε κάτι να το στέλνουμε στο ελληνικό. Χώρια που το ελληνικό και τα κτήριά του είναι εδώ και μια δεκαετία πακέτο που πάει αλλού,5. Ας μην γελιόμαστε, αν δεν πλήρωναν οι γουλανδρήδες σε δέκα χρόνια το νεοκλασσικό θα είχε γκρεμιστεί και στην θέση του θα είχατε καμιά επταόροφη οικοδομή, εκεί να δείτε θερμότητα από τα μπετά.
Απ'οσο έχω ακούσει, δεν τους έχουν έτοιμους. Από την άλλη δε θα υπάρξει προκήρυξη γιατί είναι ιδιωτικό το μουσείο. Αν σε ενδιαφέρει τι σε εμποδίζει να πας να αφήσεις το βιογραφικό σου; το πολύ πολύ να φας πόρτα.