Τα σχέδια για το νέο αεροδρόμιο στη Μύκονο παρουσιάστηκαν στο νησί και σύμφωνα με την Fraport το πρότζεκτ της ανακαίνισης θα συνδυάζει τη σύγχρονη αρχιτεκτονική με τον παραδοσιακό χαρακτήρα των Κυκλάδων.
Σύμφωνα με τη Fraport Greece, η οποία και παρουσίασε τα νέα, αναθεωρημένα σχέδια του αεροδρομίου, εμπνευσμένη από τους περιστερώνες του Αιγαίου, τα χαρακτηριστικά κτίρια λαϊκής αιγαιοπελαγίτικης αρχιτεκτονικής, η σχεδιαστική προσέγγιση «παντρεύει» στο νέο αεροδρόμιο την παράδοση του νησιού με τη μοντέρνα-σύγχρονη πλευρά της.
Το νέο αεροδρόμιο που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021 και με συνολικές επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί το 2026 δύο εκατομμύρια επιβάτες, ενώ σήμερα διακινούνται στο αεροδρόμιο της Μυκόνου περίπου 1,3 εκατ. επιβάτες. Η έκτασή του αναμένεται με την ολοκλήρωση των έργων να φτάσει τα 13.000 τ.μ. από 10.000 τ.μ. που είναι σήμερα.
Οι ταξιδιώτες θα εξυπηρετούνται από 16 γκισέ (check in counters) έναντι 14 που διαθέτει σήμερα (7 κανονικά, 4 απομονωμένα και άλλα 3 φορητά που τοποθετούνται στον εξωτερικό χώρο όταν απαιτείται) και 7 πύλες επιβίβασης από 6 που είναι σήμερα. Οι περισσότερες πύλες αναχώρησης θα τοποθετηθούν στην κατά 500 τ.μ. επέκταση του υφιστάμενου κτιρίου. Η αύξηση των σημείων ελέγχου, η διεύρυνση των χώρων ελέγχου και η προσθήκη νέων τεχνολογιών αναμένεται να περιορίσει σημαντικά το χρόνο που απαιτείται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιβίβασης. Επίσης, θα τοποθετηθεί νέο αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης αποσκευών, ενώ θα δημιουργηθούν δυο νέοι χώροι διακεκριμένων επιβατών. Το νέο τμήμα αφίξεων του αεροδρομίου θα στεγαστεί στην επέκταση της βόρειας πλευράς του υφιστάμενου κτιρίου συνολικής επιφάνειας 2.000 τ.μ.. Θα υπάρξει πλήρης αναδιαμόρφωση και ανακαίνιση των εσωτερικών χώρων του, δημιουργία νέων εμπορικών καταστημάτων (700 τ.μ.), χώρων εστίασης 1.000 τ.μ. καθώς και πλήρης ανακαίνιση των υφιστάμενων χώρων υγιεινής, ενώ θα επανασχεδιαστεί ολόκληρη η περιοχή κυκλοφορίας οχημάτων στην είσοδο του αεροσταθμού, καθώς η πρόσβαση και η αναχώρηση από το αεροδρόμιο σήμερα εμφανίζει προβλήματα.
Οι ομάδες εργασίας των αρχιτεκτονικών γραφείων που ανέλαβαν το έργο, K-STUDIO και ΒΕΤΑPLAN κλήθηκαν να δώσουν ενιαία μορφή σε ένα κτίριο που - από το 1971 οπότε και θεμελιώθηκε - αποτέλεσε αντικείμενο συνεχών επεκτάσεων και αναδιαρρυθμίσεων. Στόχος ήταν να δοθεί ένας ενιαίος χαρακτήρας στις όψεις του κτιρίου, ο οποίος θα έχει αναφορά στις ιδιαίτερες μορφολογικές αρχές της μυκονιάτικης αρχιτεκτονικής αλλά ταυτόχρονα θα ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές ενός μοντέρνου αεροδρομίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσίνελ δήλωσε, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο της εκδήλωσης: «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του νέου αεροδρομίου Μυκόνου ο οποίος συνδυάζει το όραμα όχι μόνο της εταιρείας αλλά και της τοπικής κοινωνίας, καθώς η πρόταση αυτή είναι αποτέλεσμα των συζητήσεων και του ανοιχτού διαλόγου μαζί τους. Το νέο αεροδρόμιο Μυκόνου το 2021 θα αποτελεί συνώνυμο της Κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής. Μέχρι σήμερα έχουμε υλοποιήσει μια σειρά αναβαθμίσεων σε λειτουργικό κυρίως επίπεδο ενώ τα κατασκευαστικά έργα συνεχίζονται απρόσκοπτα. Με την ολοκλήρωσή τους σε δυο χρόνια και συνολικές επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ, το αεροδρόμιο της Μυκόνου θα αναδειχθεί σε ένα από τα πλέον σύγχρονα αεροδρόμια- μια πύλη τουρισμού εφάμιλλη του πανέμορφου αυτού τόπου».
σχόλια