Η Amazon ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας θα χρεώνει επιπλέον 5% τους πωλητές, για τα καύσιμα και τον πληθωρισμό.
Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου δήλωσε ότι η νέα χρέωση θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 28 Απριλίου και επιβάλλεται επειδή ο ρυθμός του πληθωρισμού έχει επιδεινωθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες.
«Το 2022, περιμέναμε μια επιστροφή στην κανονικότητα καθώς οι περιορισμοί του Covid-19 σε όλο τον κόσμο χαλάρωσαν, αλλά τα καύσιμα και ο πληθωρισμός έφεραν περαιτέρω προκλήσεις», έγραψε η Amazon σε ανακοίνωση της προς το CNN. «Δεν είναι σαφές αν αυτά τα πληθωριστικά κόστη θα αυξηθούν ή θα μειωθούν ή για πόσο καιρό θα παραμείνουν».
Ο εκπρόσωπος της Amazon, Πάτρικ Γκράχαμ, δήλωσε στο CNN ότι η προσαύξηση ισχύει μόνο για τα ποσοστά που καταβάλλουν οι πωλητές που επιλέγουν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της Amazon για αποθήκευση, συσκευασία και αποστολή προϊόντων. Οι υπόλοιποι. «εξωτερικοί» πωλητές που δεν χρησιμοποιούν το πακέτο αυτό, δεν θα επηρεαστούν.
Η αύξηση των τελών είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο οι επιχειρήσεις αντιδρούν στην αύξηση του ενεργειακού κόστους και όχι μόνο. Η Uber και η Lyft άρχισαν πρόσφατα να προσθέτουν προσωρινές προσαυξήσεις για τα καύσιμα στις διαδρομές και οι αεροπορικές εταιρείες αυξάνουν τις τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια.
Η αύξηση των τελών της Amazon στους πωλητές θα μπορούσε να μεταφραστεί σε υψηλότερο κόστος για τους καταναλωτές, καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να μετακυλήσουν τα αυξανόμενα έξοδα στους πελάτες τους.
Οι προμηθευτές αύξησαν απότομα τις τιμές κατά 11,2% τον Μάρτιο, το μεγαλύτερο ποσοστό στα αρχεία που ξεκινούν από το 2010, ανέφερε την Τετάρτη το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας στις ΗΠΑ. Οι τιμές για τους καταναλωτές αυξήθηκαν κατά 8,5% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο, το μεγαλύτερο άλμα από το 1981.
Η Amazon ανέφερε στο υπόμνημά της ότι η εταιρεία προσπάθησε να ελαχιστοποιήσει τις επιπτώσεις του πληθωρισμού.
«Όπως πολλοί, έχουμε υποστεί σημαντικές αυξήσεις κόστους και τις απορροφήσαμε, όπου ήταν δυνατόν, για να μειώσουμε τον αντίκτυπο στους συνεργάτες μας πωλητές», ανέφερε η Amazon. «Όταν αυξήσαμε τις χρεώσεις, επικεντρωθήκαμε στην αντιμετώπιση των μόνιμων δαπανών και στη διασφάλιση ότι οι χρεώσεις μας ήταν ανταγωνιστικές σε σχέση με αυτές που χρεώνουν άλλοι πάροχοι υπηρεσιών».