Ηλεκτρικά οχήματα: Στις 24 Αυγούστου ανοίγει η πλατφόρμα για την επιδότηση - Τα ποσά

Ηλεκτρικά οχήματα: Στις 24 Αυγούστου ανοίγει η πλατφόρμα για την επιδότηση - Τα ποσά Facebook Twitter
EPA
0

Στις 24 Αυγούστου ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» μέσω του οποίου θα παρέχονται επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και εγκατάσταση οικιακών φορτιστών.

Με τον υφιστάμενο προϋπολογισμό (100 εκατ. ευρώ) εκτιμάται ότι θα επιδοτηθεί η αγορά 15.000 αυτοκινήτων και 12.500 δικύκλων (σκούτερ και ποδήλατα).

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, την ερχόμενη Δευτέρα 3 Αυγούστου θα ενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του προγράμματος (http://kinoumeilektrika.ypen.gr) όπου θα αναρτηθούν όλες οι σχετικές ανακοινώσεις, η πρόσκληση της δράσης, η Κοινή Υπουργική Απόφαση, τα επιλέξιμα αυτοκίνητα, η διαδικασία υποβολής, το αρχείο συχνών ερωτήσεων - απαντήσεων κλπ. Από την ίδια ημέρα θα λειτουργήσει τηλεφωνικό κέντρο (help desk) για το πρόγραμμα (2131513640 / 2131513643 ώρες 10.00 - 18.00 και στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου [email protected]).

Ως την ερχόμενη Παρασκευή 7 Αυγούστου εκτιμάται ότι θα έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την προκήρυξη του προγράμματος. Από την ημερομηνία δημοσίευσης της ΚΥΑ θα είναι επιλέξιμες για επιδότηση οι δαπάνες για αγορά των οχημάτων.

Οι επιδοτήσεις διαμορφώνονται ως εξής

-Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 20% με όριο τα 6.000 ευρώ. Από 30.001 έως 50.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 15% με όριο τα 6.000 ευρώ.

-Για δίκυκλα - τρίκυκλα, ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

-Για ποδήλατα, ποσοστό 40% (είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη) με όριο τα 800 ευρώ.

-Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να ζητήσουν επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή (σε συνδυασμό με αγορά ΙΧ, όχι ποδήλατου ή σκούτερ).

-Με απόσυρση παλαιού οχήματος / δικύκλου (εξαιρούνται τα ποδήλατα) παρέχεται επιπλέον μπόνους 1000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

-Για ταξί η επιδότηση είναι 25% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 8.000 ευρώ ή, αν πρόκειται για plug in υβριδικό μοντέλο, ποσοστό 15% με όριο τα 5.500 ευρώ. Στην περίπτωση των ταξί είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος (πρέπει να είναι παλαιότερο από την 1-1-2013), η οποία επιδοτείται με επιπλέον μπόνους 2.500 ευρώ. 'Άρα η επιδότηση για τα ταξί φθάνει πρακτικά στα 10.000 ευρώ για ηλεκτρικό όχημα και 8.000 για υβριδικό.

-Για τις εταιρίες υπάρχει όριο αγοράς έως 3 αυτοκινήτων (6 για όσες έχουν δραστηριότητα σε νησιά) και το ποσοστό της επιδότησης είναι 15% με όριο τα 5.500 ευρώ ή 4.000 για υβριδικά. Για τα δίκυκλα η επιδότηση είναι ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

Σε όλες τις περιπτώσεις δίνονται αυξημένες επιδοτήσεις για αγορά οχημάτων από πολύτεκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες (1000 ευρώ για αυτοκίνητο και 500 ευρώ για δίκυκλο/ποδήλατο).

Διευκρινίσεις

-Δεν επιδοτείται η αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων ή από μετατροπή.

-Είναι απαραίτητο να υπάρχει επίσημη προσφορά από τον πωλητή η οποία περιλαμβάνεται στα δικαιολογητικά που θα υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι στην πλατφόρμα.

-Δεν επιδοτείται ο ΦΠΑ.

-Εφόσον γίνει δεκτή η αίτηση, ο ενδιαφερόμενος θα έχει προθεσμία έξι μηνών να ολοκληρώσει την αγορά. Η επιδότηση θα δίνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά την αγορά του οχήματος.

-Δεν υπάρχουν εισοδηματικές ή άλλες προϋποθέσεις υπαγωγής, ο αιτήσεις θα ικανοποιούνται κατά τη χρονική σειρά υποβολής τους και μέχρι την εξάντληση του προϋπολογισμού.

-Ο αγοραστής θα πρέπει να κρατήσει το όχημα στην κατοχή του τουλάχιστον για τρία χρόνια.


Χατζηδάκης: Μπορούν να επιδοτηθούν περί τα 15.000 αυτοκίνητα και 12.500 δίκυκλα –Τα 100 εκατ. ευρώ του προγράμματος είναι η μόνο η αρχή

Ο οδικός χάρτης για την ενεργοποίηση του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ», μέσω από το οποίο θα επιδοτηθεί η αγορά/μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων (ιδιωτικής χρήσης και ταξί), ποδηλάτων και δικύκλων παρουσιάστηκε σήμερα σε συνέντευξη τύπου στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

«H ηλεκτροκίνηση δεν είναι πλέον εξαγγελία, αλλά νόμος του κράτους με αριθμό 4710/2020. Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την Πέμπτη που μας πέρασε και σήμερα περνάμε από την ψήφιση του νόμου, στην εφαρμογή του, σε ελάχιστο χρονικό διάστημα», τόνισε στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης. «Παράλληλα με την επεξεργασία των νομοθετικών ρυθμίσεων προχωρούσαμε τους περασμένους μήνες τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της πλατφόρμας πάνω στην οποία θα «τρέξει» το πρόγραμμα.Η πλατφόρμα θα ανοίξει αμέσως μετά τις διακοπές του Δεκαπενταύγουστου και πιο συγκεκριμένα στις 24 Αυγούστου».

Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι το ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ έχει προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ που προέρχεται από το Ταμείο Ρύπων και καλύπτει χρονικά την περίοδο από τώρα έως και το τέλος του 2021. Όπως είπε, «Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, με το ποσό αυτό μπορούν να επιδοτηθούν περί τα 15.000 αυτοκίνητα (ΙΧ και Ταξί) και 12.500 δίκυκλα (ποδήλατα και σκούτερ) Μιλάμε δηλαδή για 27.500 ωφελούμενους. Αυτό είναι μια έμπρακτη απάντηση σε όσους έσπευσαν να αμφισβητήσουν το νόμο, υποστηρίζοντας ότι είναι «για λίγους».

«Από σήμερα διευκρινίζουμε ότι το πρόγραμμα που τώρα ανακοινώνεται είναι μόνο η αρχή. Και αυτό πρώτα από όλα διότι ανάλογα με τη ζήτηση που θα παρουσιαστεί στην αγορά είμαστε έτοιμοι να κάνουμε τις αναγκαίες αναθεωρήσεις προς τα πάνω. Και δεύτερον, γιατί στην ίδια τη φιλοσοφία του Ταμείου Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης περιλαμβάνονται και δράσεις για τις πράσινες μεταφορές και επομένως και για τη χρηματοδότηση της ηλεκτροκίνησης. Άρα τα επόμενα χρόνια θα διατεθούν πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης για την ενθάρρυνση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.

Οι ενδείξεις στην αγορά είναι ότι ο νόμος έχει ήδη ξεκινήσει να λειτουργεί. Οι έμποροι ποδηλάτων παραδείγματος χάρη μας έχουν ενημερώσει ότι οι αναμονές ως προς τις παραγγελίες για ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν ήδη φτάσει τους τέσσερις μήνες ! Πιστεύω ότι η εξέλιξη των πραγμάτων θα είναι τέτοια, ώστε ο στόχος του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, δηλαδή ένα στα τρία οχήματα που θα αγοράζεται το 2030 να είναι ηλεκτρικό, θα επιτευχθεί πολύ

Δείτε εδώ όλη την παρουσίαση, το χρονοδιάγραμμα και τις αναλυτικές οδηγίες

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμπανάκι από την ΕΚΤ: Κίνδυνος για νέα κρίση χρέους στην Ευρωζώνη

Οικονομία / Καμπανάκι από την ΕΚΤ: Κίνδυνος για νέα κρίση χρέους στην Ευρωζώνη

Η ΕΚΤ επισήμανε «τα αυξημένα επίπεδα χρέους και τα υψηλά δημοσιονομικά ελλείμματα», καθώς και την υποτονική ανάπτυξη και τις αβεβαιότητες που προκαλούνται από τα πρόσφατα «εκλογικά αποτελέσματα σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο»
LIFO NEWSROOM