Στον όμιλο Κοπελούζου έναντι 1,2 δις 14 αεροδρόμια της χώρας

Στον όμιλο Κοπελούζου έναντι 1,2 δις 14 αεροδρόμια της χώρας Facebook Twitter
Δημήτρης Κοπελούζος
2

Η κοινοπραξία των εταιρειών Fraport AG -Slentel Ltd, συμφερόντων του Ομίλου Κοπελούζου, ανακηρύχθηκε ο προτιμητέος επενδυτής στον διεθνή διαγωνισμό για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. 

Η επίσημη ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει πως η FRAPORT AG- SLENTEL Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής σύμφωνα με τους όρους της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών προσφέροντας 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα που θα αναπροσαρμόζεται ετησίως βάσει του πληθωρισμού.

 

Υπενθυμίζεται ότι τα 14 αεροδρόμια έχουν διαιρεθεί σε δύο ομάδες, με την πρώτη να περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Καβάλας. Στη δεύτερη ομάδα ανήκουν τα αεοροδρόμια σε Ρόδο, Κω, Σάμο, Μυτιλήνη, Μύκονο, Σαντορίνη και Σκιάθο.

 

Η επίσημη ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει:

«Με προσφορά που ανήλθε σε €1,234 δισ. εφάπαξ τίμημα και €22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, η κοινοπραξία FRAPORT AG- SLENTEL Ltd ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της χώρας.

 Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια της σημερινής κοινής συνεδρίασης του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ με το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές, που υποβλήθηκαν στις 10.10.2014 από τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε., FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας (Ομάδες Α και Β).

 Η FRAPORT AG- SLENTEL Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής σύμφωνα με τους όρους της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών. Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά.

 Ειδικότερα, ο προτιμητέος επενδυτής προσέφερε για την Ομάδα Α €609 εκατ. εφάπαξ τίμημα και €11,3 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και €625 εκατ. και €11,6 εκατ. για την Ομάδα Β αντίστοιχα.

 Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου €330 εκατ. ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου €1,4 δισ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Εμμανουήλ Κονδύλης δήλωσε σχετικά: "Η συμμετοχή στον διαγωνισμό και οι προσφορές που υποβλήθηκαν από τις κορυφαίες διεθνώς εταιρείες του χώρου της ανάπτυξης και λειτουργίας αεροδρομίων αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι διεθνείς επενδυτές στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας".

Ο διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Πασχάλης Μπουχώρης είπε: "Η παραχώρηση θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των υποδομών και το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών, μέσα από την καλύτερη συντήρηση, λειτουργία και ανάπτυξη των αεροδρομίων. Μέσα από αυτήν την ιδιωτικοποίηση δεν αναβαθμίζονται μόνο τα αεροδρόμια αλλά ενισχύεται το τουριστικό προϊόν της χώρας"».

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 12 μειώσεις φόρων του 2025: Ποια ακίνητα απαλλάσσονται από φόρο για 3 έτη - Μηδενικός ΦΠΑ στις νέες οικοδομές - Τα νέα επιδόματα

Οικονομία / Οι 12 μειώσεις φόρων του 2025: Ποια ακίνητα απαλλάσσονται από φόρο για 3 έτη - Μηδενικός ΦΠΑ στις νέες οικοδομές - Τα νέα επιδόματα

Αυξήσεις για τους σπουδαστές των Ενόπλων Δυνάμεων - Οι 12 αυξήσεις αποδοχών για μισθωτούς - Πόσο ενισχύονται οι οικογένειες με παιδιά - Όλα τα νέα μέτρα που περιλαμβάνονται στο φορολογικό νομοσχέδιο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Απ την μία εδώ βρίζεις τους πολιτικούς για το ξεπούλημα (έστω συγκεκριμένη χρονική παραχώρηση) της δημόσιας περιουσίας αλλά απ την άλλη λες, μήπως στο σημείο που έφτασε το Ελληνικό Δημόσιο, χρειαζόταν αυτή η κίνηση?Τα περιφερειακά αυτά αεροδρόμια που δεν και λίγα λόγω του ό,τι έχουν πιο πολύ κίνηση τα καλοκαίρια είχαν παραμεληθεί λίγο. Το κράτος απλά συντηρούσε τις υπάρχουσες υποδομές δίχως να αλλάζει το οτιδήποτε (έστω τίποτα οθόνες καινούργιες ή στοιχειώδη αισθητική βελτίωση). Οπότε την πολυδάπανη βελτίωση των υποδομών αναλαμβάνουν οι ιδιώτες οι οποίοι αρχικά θα ρίξουν κάτι δις (τόσο για εξαγορά όσο και για επενδύσεις) κ έπειτα μακροπρόθεσμα θα βγάλουν πολλαπλάσια. Το όφελος μεγάλο, για το κράτος εισοδήματα με λίγα έξοδα πια, για τς ιδιώτες κέρδος και για τον κόσμο καλύτερα αεροδρόμια. Το ερώτημα είναι, θα επιβαρυνθούν οικονομικά οι επιβάτες και αν ναι λίγο ή πολύ..
Ισως το σχολιο σου να ειναι ενα αποτ πιο λογικα,ψυχραιμα,και συγκροτημενα που εχω διαβασει προσφατα.Πραγματι ολα οσα γραφεις ισχυουν.Το κρισιμο ερωτημα ειναι,βεβαια,το τελευταιο.Και ,πιο συγκεκριμενα,αν τσις συμβασεις εκχωρησης της εκμεταλλευσης των αεροδρομιων θα υπαρχει προβλεψη για "ελεγχομενς αναπροσαρμογες"των επιβαρυνσεων των επιβατων,η αν θα δοθουν,ως προς αυτο,κυριολεκτικα "εν λευκω".Η "πικρη πειρα" που εχουμε αποκομισει απο την λειτουργια του κρατους στην χωρα αυτη μαλλον συνηγορει υπερ της δευτερης πιθανοτητας.