Αιγυπτιακή πλάκα 4.000 ετών έχει διορθώσεις με κόκκινο σε ορθογραφικά λάθη μαθητή

Διορθώσεις με κόκκινο για τα λάθη μαθητή σε αιγυπτιακή πλάκα Facebook Twitter
Φωτ.; metmuseum
0

Σε μια πλάκα σχεδόν 4.000 ετών που βρέθηκε στην Αίγυπτο διακρίνονται τα ορθογραφικά λάθη ενός μαθητή και οι διορθώσεις από τον δάσκαλό του με κόκκινο χρώμα.

Η πλάκα με τα ορθογραφικά λάθη του μαθητή και τις διορθώσεις από τον καθηγητή του με κόκκινο χρώμα χρονολογείται στην περίοδο της 12ης δυναστεία της Αιγύπτου, δηλαδή μεταξύ 1981-1802 π.Χ.

Αυτή η πλάκα, που τώρα φυλάσσεται στο μουσείο Metropolitan στη Νέα Υόρκη, δείχνει πώς ένας αρχαίος Αιγύπτιος μαθητής προσπαθεί να εξασκηθεί στη γραφή, ωστόσο ο δάσκαλός του εντόπισε μερικά λάθη που έπρεπε να διορθωθούν. Χρονολογείται στην περίοδο του Μέσου Βασιλείου της Αιγύπτου. Η γραφή που χρησιμοποιείται  δεν είναι ακριβώς η ίδια με τα παραδοσιακά ιερογλυφικά που κοσμούν τους τοίχους των μνημείων και τα οποία καταγράφονται σε αρχαίους παπύρους. Η πολυπλοκότητα αυτής της γραφής την έκανε κάπως δύσχρηστη για τον μέσο γράφοντα, έτσι αντικαταστάθηκε σταδιακά από μια απλούστερη χειρόγραφη έκδοση που ονομάζεται ιερατική γραφή.

Πληροφορίες για τον μαθητή, που γράφει, καταγράφονται στον πρώτο τόμο του «The Scepter of Egypt» του αιγυπτιολόγου William C. Hayes, ο οποίος ειδικεύτηκε στην ερμηνεία κειμένων. Ο Hayes λέει ότι ένας νεαρός άνδρας ονόματι Iny-su έγραψε αυτό το κομμάτι για να εξασκηθεί στη συγγραφή μιας επιστολής που χρειαζόταν πολύ τυπικό τρόπο γραφής και ευγενική γλώσσα, χρησιμοποιώντας το όνομα του αδελφού του ως παραλήπτη της επιστολής. 

Ο γραφέας που δίδασκε την τάξη είδε τα λάθη σε ορισμένες από τις εκφράσεις και στην ορθογραφία του Iny-su, και έτσι έκανε διορθώσεις με κόκκινο. 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ