Βιμ Βέντερς: Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να σκοτώσει τη δημιουργικότητα στο σινεμά

Βιμ Βέντερς: Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να σκοτώσει τη δημιουργικότητα στο σινεμά Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Ο Βιμ Βέντερς παρά την επιτυχία του ανησυχεί βαθιά για το μέλλον του κινηματογράφου.

Σε μια συνέντευξη Τύπου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Lumiere, ο Βιμ Βέντερς εξέφρασε την υποστήριξή του για την απεργία της Ένωσης Συγγραφέων στις ΗΠΑ και τη συνεχιζόμενη απεργία των ηθοποιών. Εξήγησε ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί υπαρξιακή απειλή για την τέχνη, η οποία μπορεί να αποφευχθεί μόνο με τη συμμετοχή των ανθρώπων στη δημιουργική διαδικασία. Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να σκοτώσει τη δημιουργικότητα στο σινεμά, είπε μεταξύ άλλων.

«Οι ηθοποιοί και οι σεναριογράφοι φοβούνται ότι θα γίνουν ξεπερασμένοι», είπε ο Βιμ Βέντερς. «Με την τεχνητή νοημοσύνη όλα γίνονται πολύ γρήγορα. Δίνεις τρεις ιδέες και την επόμενη μέρα έχεις ένα νέο σενάριο που πολλά στελέχη στούντιο θα θέλουν να χρησιμοποιήσουν. Για τους σεναριογράφους αυτό θα είναι το τέλος».

Ο Βιμ Βέντερς επέκρινε και τα franchises, λέγοντας ότι η εξάρτηση του Χόλιγουντ σε υπάρχουσες ιδέες μποδίζει την παραγωγή νέων ενδιαφέροντων έργων.

«Η ιδέα ότι ένα στούντιο θα μπορούσε να περιορίσει τους κινδύνους χρησιμοποιώντας ιδέες που έχουν ήδη αποδώσει, νομίζω ότι είναι εντελώς ανόητη και αδειάζει τις δημιουργικές δυνατότητες που υπάρχουν», είπε.

«Υπάρχουν σπουδαίοι σεναριογράφοι που έχουν ιδέες και είναι πολύ απογοητευμένοι γιατί η πιθανότητα να σε προσλάβει ένα στούντιο για ένα πρωτότυπο σενάριο είναι πολύ μικρή».

Ο σκηνοθέτης θυμήθηκε και τις ζοφερές προβλέψεις του φίλου του Ζαν-Λικ Γκοντάρ για την εξυγίανση του Χόλιγουντ και εξέφρασε φόβο ότι μπορεί να πραγματοποιηθούν εάν η τεχνητή νοημοσύνη «καταλάβει» το Χόλιγουντ.

«Είχε αυτή τη θεωρία ότι τα αμερικανικά στούντιο έκαναν όλο και λιγότερες ταινίες και στο τέλος θα έκαναν μόνο μία ταινία όλα μαζί», είπε ο Βέντερς για τον Γκοντάρ. «Θα ήταν η ταινία που όλοι στη Γη θα έπρεπε να δουν και αυτό θα ήταν το τέλος».

Με πληροφορίες του Indiewire

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ