Β' ημιτελικός Eurovision 2024: Αποδοκιμασίες στην πρόβα του Ισραήλ μέσα στο στάδιο, συγκεντρώσεις στους δρόμους του Μάλμε

Β΄ημιτελικός Eurovision 2024: Αποδοκιμασίες στην πρόβα του Ισραήλ μέσα στο στάδιο, συγκεντρώσεις στους δρόμους του Μάλμε Facebook Twitter
Φωτ: EPA
0

Η συμμετοχή του Ισραήλ στον Β΄ ημιτελικό του 68ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision που διεξάγεται απόψε στο Μάλμε της Σουηδίας προκαλεί μεγάλες αντιδράσεις εκτός, αλλά και εντός του σταδίου.

Το Ισραήλ που συμμετέχει στον αποψινό δεύτερο ημιτελικό, όπως και η Ελλάδα με την Μαρίνα Σάττι, θα εμφανισθεί στην 17η θέση.

Δεκάδες χιλιάδες άτομα αναμένονται να συμμετέχουν στις φιλοπαλαιστινιακές συγκεντρώσεις σήμερα το μεσημέρι στο κέντρο του Μάλμε, ενώ παράλληλα υποστηρικτές του Ισραήλ έχουν καλέσει σε δική τους συγκέντρωση σε κοντινή τοποθεσία της πόλης.

Ήδη εκδηλώσεις διαμαρτυρίας έχουν λάβει χώρα κατά την τελετή έναρξης της εκδήλωσης  την περασμένη Τρίτη πριν τον πρώτο ημιτελικό, όταν ο Σουηδός τραγουδιστής Έρικ Σαάντε εμφανίστηκε στη σκηνή φορώντας στο χέρι του το εμβληματικό παλαιστινιακό μαντήλι καφίγια.  Ο τραγουδιστής επέστρεψε το βράδυ της Τρίτης στη σκηνή της Eurovision τραγουδώντας το «Popular» με το οποίο είχε εκπροσωπήσει τη χώρα του στον μουσικό διαγωνισμό το 2011. Ωστόσο χωρίς να ενημερώσει την EBU και παρότι λόγω του πολέμου Ισραήλ - Χαμάς, η διοργάνωση έχει απαγορεύσει φέτος από τους συμμετέχοντες να εμφανίσουν παλαιστινιακές σημαίες ή σύμβολα, εμφανίστηκε στη σκηνή έχοντας τυλιγμένο στο χέρι του ένα καφίγια.

Ο λόγος που ο τραγουδιστής προέβη σε αυτή την κίνηση είναι λόγω της καταγωγής του, καθώς ο πατέρας του είναι Παλαιστίνιος, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να στείλει το δικό του μήνυμα για τον λαό του. Αμέσως μετά την εμφάνισή του, η EBU έσπευσε να ζητήσει συγγνώμη μέσω ανακοίνωσής της, υπενθυμίζοντας τον μη πολιτικό χαρακτήρα της διοργάνωσης. 

Νωρίτερα φέτος, είχε απορρίψει τις εκκλήσεις για αποκλεισμό της ισραηλινής συμμετοχής, όμως ζήτησε από το Ισραήλ να τροποποιήσει τους στίχους του αρχικού τραγουδιού «October Rain», το οποίο φαινόταν να αναφέρεται στην επίθεση της Χαμάς. Η 20χρονη Ισραηλινή διαγωνιζόμενη Έντεν Γκολάν, 20 ετών, από την πλευρά της ελπίζει ότι η ερμηνεία της θα βοηθήσει στην ένωση των ανθρώπων, τονίζοντας ότι αισθάνεται τιμή που έχει την ευκαιρία να γίνει η φωνή της χώρας της.

Πάντως οι διοργανωτές είχαν να αντιμετωπίσουν και τος αντιδράσεις του κοινού κατά την διάρκεια της πρόβας του Ισραήλ το βράδυ της Τετάρτης μέσα στην αρένα του Μάλμε. Θεατές στις κερκίδες αποδοκίμασαν έντονα την εμφάνισή της, φωνάζοντας «Free Palestine», με τις αποδοκιμασίες να είναι έντονες. Παράλληλα, υψώθηκαν σημαίες και σύμβολα υπέρ της Παλαιστίνης, τα οποία έχουν απαγορευτεί από την διοργανώτρια αρχή EBU.

 Οι σουηδικές αρχές έχουν ενισχύσει τα μέτρα ασφαλείας και έχουν προετοιμαστεί για πιθανές αναταραχές κατά τη διάρκεια της Eurovision.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Όσκαρ δεν φτιάχτηκαν για εμάς»: Η Χάλι Μπέρι λέει στις μαύρες ηθοποιούς να σταματήσουν να «ποθούν» τα χρυσά αγαλματίδια

Πολιτισμός / «Το σύστημα δεν φτιάχτηκε για εμάς»: Η Χάλι Μπέρι λέει στις μαύρες ηθοποιούς να σταματήσουν να «ποθούν» τα Όσκαρ

Η μόνη μαύρη γυναίκα που έχει κερδίσει Όσκαρ 'Α γυναικείου ρόλου δήλωσε ότι η ιστορική νίκη της τελικά επρόκειτο για ανωμαλία και όχι αλλαγή κατεύθυνσης από την Ακαδημία
LIFO NEWSROOM
Το Υπουργείο Πολιτισμού και η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζουν: 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής

Πολιτισμός / 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής: Μια κατανυκτική εμπειρία στους δρόμους και στα τοπόσημα της Αθήνας

Σε καλλιτεχνική διεύθυνση Γιώργου Κουμεντάκη, το φεστιβάλ θα παρουσιάσει περισσότερες από 40 συναυλίες και καλλιτεχνικές δράσεις σε εκκλησίες, μουσεία, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους, καλωσορίζοντας για πρώτη φορά στο πρόγραμμά του και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Πολιτισμός / Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Η έκθεση του Πράδο ήταν καταπέλτης: το έργο δεν είναι αυθεντικός Καραβάτζιο, αλλά δημιούργημα αγνώστου καλλιτέχνη με «μέτρια τεχνική αρτιότητα», εκτιμώντας την πραγματική αξία του σε μόλις 22.000 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Πολιτισμός / Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Η ηθοποιός τιμήθηκε με το βραβείο Stephen F. Kolzak, το οποίο απονέμεται σε «ανοιχτά queer μέλη της κοινότητας του θεάματος ή των MME για το έργο τους προς την εξάλειψη της ομοφοβίας»
LIFO NEWSROOM
Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κ. Μπαλάλ και όλους τους καλλιτέχνες που αισθάνθηκαν ότι δεν υποστηρίχθηκαν από την προηγούμενη δήλωσή μας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
LIFO NEWSROOM
Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Πολιτισμός / Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Σύμφωνα με την εταιρεία «κατά τη διάρκεια των εργασιών ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, τηρώντας απόλυτα τα αρχιτεκτονικά σχέδια και τις μελέτες, όπως είχαν υποβληθεί και εγκριθεί»
LIFO NEWSROOM
Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Οι ηθοποιοί Μαρκ Ράφαλο και Πενέλοπε Κρουζ, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν συμπεριλαμβάνονται στα ονόματα που έχουν υπογράψει ανοιχτή επιστολή που καταδικάζει την έλλειψη δημόσιας υποστήριξης της Ακαδημίας προς τον Παλαιστίνιο κινηματογραφιστή
LIFO NEWSROOM
Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Πολιτισμός / Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Ο δικαστής είχε αποφανθεί τότε πως δεν υπήρχε καμία ένδειξη πως η Lipa ή οι συνδημιουργοί της είχαν ποτέ «πρόσβαση» στο τραγούδι του συγκροτήματος – βασικό προαπαιτούμενο για τη στοιχειοθέτηση περί λογοκλοπής
LIFO NEWSROOM