Β' ημιτελικός Eurovision 2024: Αποδοκιμασίες στην πρόβα του Ισραήλ μέσα στο στάδιο, συγκεντρώσεις στους δρόμους του Μάλμε

Β΄ημιτελικός Eurovision 2024: Αποδοκιμασίες στην πρόβα του Ισραήλ μέσα στο στάδιο, συγκεντρώσεις στους δρόμους του Μάλμε Facebook Twitter
Φωτ: EPA
0

Η συμμετοχή του Ισραήλ στον Β΄ ημιτελικό του 68ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision που διεξάγεται απόψε στο Μάλμε της Σουηδίας προκαλεί μεγάλες αντιδράσεις εκτός, αλλά και εντός του σταδίου.

Το Ισραήλ που συμμετέχει στον αποψινό δεύτερο ημιτελικό, όπως και η Ελλάδα με την Μαρίνα Σάττι, θα εμφανισθεί στην 17η θέση.

Δεκάδες χιλιάδες άτομα αναμένονται να συμμετέχουν στις φιλοπαλαιστινιακές συγκεντρώσεις σήμερα το μεσημέρι στο κέντρο του Μάλμε, ενώ παράλληλα υποστηρικτές του Ισραήλ έχουν καλέσει σε δική τους συγκέντρωση σε κοντινή τοποθεσία της πόλης.

Ήδη εκδηλώσεις διαμαρτυρίας έχουν λάβει χώρα κατά την τελετή έναρξης της εκδήλωσης  την περασμένη Τρίτη πριν τον πρώτο ημιτελικό, όταν ο Σουηδός τραγουδιστής Έρικ Σαάντε εμφανίστηκε στη σκηνή φορώντας στο χέρι του το εμβληματικό παλαιστινιακό μαντήλι καφίγια.  Ο τραγουδιστής επέστρεψε το βράδυ της Τρίτης στη σκηνή της Eurovision τραγουδώντας το «Popular» με το οποίο είχε εκπροσωπήσει τη χώρα του στον μουσικό διαγωνισμό το 2011. Ωστόσο χωρίς να ενημερώσει την EBU και παρότι λόγω του πολέμου Ισραήλ - Χαμάς, η διοργάνωση έχει απαγορεύσει φέτος από τους συμμετέχοντες να εμφανίσουν παλαιστινιακές σημαίες ή σύμβολα, εμφανίστηκε στη σκηνή έχοντας τυλιγμένο στο χέρι του ένα καφίγια.

Ο λόγος που ο τραγουδιστής προέβη σε αυτή την κίνηση είναι λόγω της καταγωγής του, καθώς ο πατέρας του είναι Παλαιστίνιος, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να στείλει το δικό του μήνυμα για τον λαό του. Αμέσως μετά την εμφάνισή του, η EBU έσπευσε να ζητήσει συγγνώμη μέσω ανακοίνωσής της, υπενθυμίζοντας τον μη πολιτικό χαρακτήρα της διοργάνωσης. 

Νωρίτερα φέτος, είχε απορρίψει τις εκκλήσεις για αποκλεισμό της ισραηλινής συμμετοχής, όμως ζήτησε από το Ισραήλ να τροποποιήσει τους στίχους του αρχικού τραγουδιού «October Rain», το οποίο φαινόταν να αναφέρεται στην επίθεση της Χαμάς. Η 20χρονη Ισραηλινή διαγωνιζόμενη Έντεν Γκολάν, 20 ετών, από την πλευρά της ελπίζει ότι η ερμηνεία της θα βοηθήσει στην ένωση των ανθρώπων, τονίζοντας ότι αισθάνεται τιμή που έχει την ευκαιρία να γίνει η φωνή της χώρας της.

Πάντως οι διοργανωτές είχαν να αντιμετωπίσουν και τος αντιδράσεις του κοινού κατά την διάρκεια της πρόβας του Ισραήλ το βράδυ της Τετάρτης μέσα στην αρένα του Μάλμε. Θεατές στις κερκίδες αποδοκίμασαν έντονα την εμφάνισή της, φωνάζοντας «Free Palestine», με τις αποδοκιμασίες να είναι έντονες. Παράλληλα, υψώθηκαν σημαίες και σύμβολα υπέρ της Παλαιστίνης, τα οποία έχουν απαγορευτεί από την διοργανώτρια αρχή EBU.

 Οι σουηδικές αρχές έχουν ενισχύσει τα μέτρα ασφαλείας και έχουν προετοιμαστεί για πιθανές αναταραχές κατά τη διάρκεια της Eurovision.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ