LIVE!

Ειρήνη Μερκούρη: Είμαι αυθεντική τσιγγάνα. Ποτέ δε με ρώτησε κανείς

Ειρήνη Μερκούρη: Είμαι αυθεντική τσιγγάνα. Ποτέ δε με ρώτησε κανείς Facebook Twitter
15

Η Ειρήνη Μερκούρη μίλησε ανοικτά για την καταγωγή της και παραδέχθηκε πως είναι «τσιγγάνα και από τους δυο γονείς».

Η γνωστή τραγουδίστρια έδωσε συνέντευξη στο περιοδικό Λοιπόν, όπου και ρωτήθηκε σχετικά με το γεγονός πως ποτέ δεν έχει ρωτηθεί για την καταγωγή της. 

«Ποτέ δεν με ρώτησε κάποιος αν είμαι τσιγγάνα, δημοσίως τουλάχιστον και ήταν κάτι που το περίμενα. Σε ευχαριστώ που με ρωτάς γι αυτό, γιατί μου αρέσει πολύ να απαντήσω», απάντησε η Ειρήνη Μερκούρη.

«Ποτέ δεν έκρυψα ότι είμαι τσιγγάνα, ήρθε η στιγμή να απαντήσω. Είμαι αυθεντική τσιγγάνα και από τους δύο γονείς. Όλοι οι παππούδες και οι γιαγιάδες μου ήταν τσιγγάνοι και είμαι πολύ περήφανη για αυτό. Μου αρέσει, το ζω, είμαι μέσα σε αυτό, αλλά και από έξω. Το θαυμάζω, ανέκαθεν το θαύμαζα. Έχει πολύ ενδιαφέρον κι αυτό το καταλάβαινα όσο μεγάλωνα», πρόσθεση γνωστή τραγουδίστρια. 

Πολιτισμός
15

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέχνη και διασκέδαση για τις γιορτές

Πολιτισμός / Τέχνη και διασκέδαση για τις γιορτές

Νέες ταινίες, πάρτι, κλασική μουσική, σημαντικές εικαστικές εκθέσεις και στολισμένα spots στην πόλη για τις εβδομάδες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ, ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Τούρκοι αρχαιολόγοι: Εντοπίσαμε το σημείο που έγινε η μάχη του Γρανικού του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Πολιτισμός / Τούρκοι αρχαιολόγοι: Εντοπίσαμε το σημείο που έγινε η μάχη του Γρανικού του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Για να προσδιορίσει τη διαδρομή που ακολούθησε ο Μέγας Αλέξανδρος για να φτάσει στο πεδίο της μάχης, η ομάδα των επιστημόνων μελέτησε προσεκτικά αρχαίες πηγές
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Όταν σε έχει ξεχάσει το άπαν σύμπαν και βγαίνεις να δηλώσεις κάτι που είναι ήδη γνωστό μπας και επανέλθεις στην επικαιρότητα 10 χρόνια μετά την τελευταία επιτυχία που έκανες.
Έτσι πρέπει, οι άνθρωποι να είναι περήφανοι για την καταγωγή τους και να μην καταπιέζονται να δηλώνουν κάτι που δεν είναι. Και αυτό πάει στην περίπτωση των Αντετοκούνμπο, που δεν τους επιτρέπεται καν να δηλώνουν πως είναι Νιγηριανοί της διασποράς.
"Ο Αντετοκούνμπο (Γιάννης) γεννήθηκε στην Αθήνα στις 6 Δεκεμβρίου 1994, και είναι παιδί μεταναστών από το Λάγος της Νιγηρίας, του Τσαρλς και της Βερόνικα, οι οποίοι ήρθαν στην Ελλάδα το 1991. Αν και ο Αντετοκούνμπο και τα 3 αδέρφια του γεννηθήκαν και μεγάλωσαν στην Ελλάδα, δεν απέκτησαν αυτόματα το δικαίωμα της ελληνικής ιθαγένειας. Έως την ηλικία των 18 ετών, ο Αντετοκούνμπο δεν είχε επίσημα έγγραφα και δεν ήταν πολίτης ούτε της Ελλάδας ούτε της Νιγηρίας".απ' την wikiΠλέον έχει την ιθαγένεια/υπηκοότητα νόμιμα (τα οποία είναι συνώνυμα στην Ελλάδα) …εδώ γεννήθηκε, εδώ μεγάλωσε, εδώ πήγε σχολεία. Δεν βλέπω γιατί πιέζεται να δηλώνει κάτι που δεν είναι. Είναι Έλλην, νιγηριανής καταγωγής. Αυτό.
Τότε για ποιον λόγο ονομάζεται “Greek freak” και όχι “Greek Nigerian freak” λες και το Nigerian είναι υποτιμητικός τίτλος; Γιατι δεν χρησιμοποιείται ανάλογα όπως το Afro-American;Και για να το θέσω αλλιώς, αν μία μονάδα παραγωγής τυριού φτιάχνει “μπλε τυρί Δανίας” εδώ, δεν το ονομάζει ”φέτα” επειδή το έφτιαξε εδώ. Αν το ονομάσει φέτα, το όνομα αυτομάτως θα χάσει την αξία του. Και για να το θέσω πιο ξεκάθαρα, παραδέχομαι τους Αντετοκούνμπο ως Νιγηριανούς που μεγάλωσαν εδώ. Όμως το να συνδέεται διεθνώς το Greek με έναν Νιγηριανό της διασποράς μου προκαλεί προβληματισμό, αφενώς γιατί μετατρέπει την ονομασία Greek στον κάτοικο Ελλάδας. Έλληνας είναι όποιος έχει γεννηθεί σε αυτήν ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, θρησκείας, παραδόσεων, ιστορίας, εθνικής συνείδησης, κ.τ.λ... Και αφετέρου περνάει το μήνυμα πως οι παράνομοι μετανάστες νομιμοποιούνται στη χώρα, άρα όλης της γης οι κατατρεγμένοι είστε ευπρόσδεκτοι.Δεν μπορούμε από τη μία να παραπονιόμαστε για τους παράνομους μετανάστες και από την άλλη να διαφημιζόμαστε περήφανοι με αυτούς επειδή μας συμφέρει (που δεν μας συμφέρει...)
Το "greek freak", είναι ένα πιασάρικο nickname, 2 μονοσύλλαβων λέξεων ίδιας  και με ομοικαταληξία (-reek/-reak). Φαντάζομαι, χωρίς να το γνωρίζω ακριβώς, ότι ήταν κάτι που σκέφτηκαν οι fans ή κάποιος αθλητικογράφος και έγινε popularized, καθώς το πλήρες όνομα του ανθρώπου είναι μακρύ και δύσκολο στην προφορά, τουλάχιστον για τους αμερικανούς. Ακόμη και ο ίδιος να σκέφτηκε όμως, αυτό το nick δεν αποτελλεί πλήρη προσδιορισμό του ατόμου, ούτε οφείλει να είναι τέτοιος, λες και μιλάμε για ανθρωπολογική εγληματολογία ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Προσπερνώ την αναλογία με τα τυριά, εμένα δεν με ενοχλεί, πάντως, ότι κάποιος μαύρος προσδιορίζεται ως "greek", δεν θεωρώ ότι μας χαλάει τη "ράτσα" γιατί δεν πιστεύω στη καθαρότητά της ούτως ή άλλως, οπότε μάλλον οι ιδέες μας αποκλείνουν αρκετά.Και αν δεν κάνω λάθος ο ποκοπίκος εστίαστε στην κάτωθι πραγματικότητα:https://answersafrica.com/nigerian-tribes.html στο ότι δηλαδή οι νιγηριανοί (born and bred), ενδεχομένως, προσδιορίζονται περισσότερο βάσει ενός αντίστοιχου... πόντιοι, βλάχοι, κρήτες, αρβανίτες κ.λπ., παρά βάσει του "έλληνες".
Απο το “δεν υπάρχει καθαρότητα της Ελληνικής φυλής”... (Που φυσικά και δεν υπάρχει γιατί όλοι οι γείτονες έχουμε προσμιχθει ανά τους αιώνες...) μέχρι το επίπεδο να προσδιορίζουμε διεθνώς έναν Έλληνα πολίτη από Νιγηριανούς γονείς ως Greek υπάρχει τεράστια διαφορά.Το να ονομάζεις Greek έναν Ελληνόφωνο Νιγηριανό ανοίγει τον δρόμο της μετατροπής του χαρακτηρισμού Greek απλά σε όποιον έρχεται να κατοικήσει στην χώρα. Και που το πρόβλημα θα μου πείτε...Υπάρχουν έννοιες όπως εθνική ταυτότητα, συνείδηση, παραδόσεις που δημιουργούν τη συνοχή του κοινωνικού ιστού όπου το σύνολο είναι δυνατότερο από τις αυτοτελείς μονάδες...Η βαλίτσα πάει πολύ μακριά με αυτό το Greek...και έχει πολλές προεκτάσεις...Φανταστείτε τους 80εκ Νιγηριανούς που ζουν κάτω από το όριο της φτώχιας να βλέπουν τον Γιάννη να διαφημίζεται ως Greek... παίρνουν το μήνυμα πως η Ελλάδα τους δέχεται όλους...και καλά κάνουν, γιατί το μήνυμα αυτό είναι. Ποιός να τους κατηγορήσει λοιπόν που παίρνουν τον δρόμο για την χώρα μας;
Πολύ σημαντικότερα πράγματα (geopolitics, socioeconomics, armed conflicts-wars, political instability, famine/poverty, immigrant smuggling routes e.t.c) ευθύνονται για τις άξιες λόγου μετακίνησεις πληθυσμών κατ' αρχάς, και με τους τρόπους/routeing που χρησιμοποιούνται εν συνεχεία. Αν είναι να φοβόμαστε ότι το nickname ενός παίκτη θα δημιουργεί μεταναστευτικές ροές, επειδή η ελλάδα είναι η χώρα της επαγγελίας ως γνωστόν άλλωστε...τι να πω, μάλλον έχουμε ολίγον τι λαλήσει.
Lukum, η απαγόρευση της δηλωσης "Νιγηριανοι της διασπορας" απο που απαγορευετε;Δευτερον επειδη την Κυριακη εκανα ξεναγηση ενος Νιγηριανου απο το Λαγος στην ακροπολη και φιλοπαππου που είχε ερθει για μερικες μερες καλο είναι να καταλάβουμε πως οι Αφρικανοι δεν νοιώθουν Νιγηριανοι αλλα οι φυλες (εθνοτητες) τους, δεν υπάρχει Νιγηριανη εθνοτητα, αυτο είναι μετααποκιοκρατικη ταυτότητα.
@ΠοκοπίκοςΤο ότι οι κάτοικοι του Νίγηρα δε νιώθουν Νιγηριανοί αλλά πολίτες του κόσμου, μου κάνει απόσπασμα από το μέλλον της Ελλάδας που οι κάτοικοι της, σε μεγαλύτερο ποσοστό γόνοι μετανάστων, δεν θα νιώθουν Έλληνες, αλλά πολίτες του κόσμου έτοιμοι να εγκαταλείψουν τα εδάφη τους σε πιθανή απειλή για μία νέα πατρίδα. Κάπως έτσι ανοίγει και ο δρόμος για να κατακτήσεις και επίσημα μία χώρα με όσο το δυνατόν λιγότερο κόστος...
Lukum:Εγω είπα ότι: 1. Υπάρχουν φυλες που είναι ταυτόσημες με αυτο που λεμε εμεις εθνη, 2. ότι οι χωρες της υποσαχάριας αφρικης είναι προσφατες επινοήσεις των αποικιοκρατων με παντελη ελλειξη ενδιαφεροντος που κατοικουν ποιες φυλες-εθνη με αποτελεσμα να μην υπάρχουν εθνη οπως "Νοτιοαφρικανικο εθνος", Νιγιριανο εθνος" κτλ αλλα στις εν λογο χώρες να ζουν πολλες φυλες-εθνη, οι οποίες με την σειρα τους να είναι κατακερματσμενες σε πολλες χωρες ταυτόχρονα με διαφορετικες δυναμικες οικονομικες/πολιτικες/κοινωνικες ανα χωρα με αποτελεσμα στην αφρικη να υπάρχει αρκετος ρατσισμος, παραδειγμα προφανους λαθους :https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%A1%CE%BF%CF%85%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1Οι Χουτου με τους Τουτσι ΔΕΝ είναι ομοεθνης αλλα διαφορετικες φυλες-εθνη που βρεθηκαν απο το πουθενα να πρεπει να συνυπάρξουν, η γενοκτονία δεν ήταν "εμφυλιος" πολεμος αλλα εθνικιστικος πολεμος.Τι καταλαβες ότι είπα: ότι οι αφρικανοι είναι απατρίδες....Τέλος ποιο είναι ενα απο τα πιο σιγουρα κριτηρια για να ξεχωρίζεις εθνη; η γλώσσα, ελα μου ντε που δεν υπάρχει νιγηριανη γλώσσα αλλα οι κατα τόπους των φυλών γλώσσες οι οποίες ΔΕΝ είναι διαλεκτοι μιας γενικης αλλα τελείως διαφορετικες μεταξύ τους. Αν προσεξεις πολλες φορες θα δεις π.χ. Νιγηριανους να μιλάνε στα αγγλικα μεταξυ τους αντι στα "νιγηριανα" και αυτο διότι ανοικουν σε διαφορετικες φυλες.Η Αφρικη μαστιζεται απο εμφυλίους και δικτατορίες γιατί όχι μονο δεν είναι "απατριδες" αλλα επειδη το γεγονος ότι μετα την αποικιοκρατία οι φυλες-εθνη δεν αποτελουν φυσικα κρατη με αποτελεσμα ο φυλετισμος-εθνικισμος να έχει βαρεσει ταβανι...και όλα αυτα επειδη υπάρχουν κρατη όπως "Νοτια αφρικη", "Νιγηρια" κτλ. Στην Αφρικη είναι πιο σημαντικη η φυλη παρα σε πιο κρατος είσαι πολιτης όσον αφορα αυτό που λεμε "καταγωγη".Τωρα απο αυτα που εγραψα τι θα καταλαβεις αυτην την φορα δεν ξερω, παντως ο καθε Αντετοκουνμπο εχει μητρικη γλώσσα, εχει καταγωγη, εχει ρίζες, ιστορία και γενεαλογικο δεντρο και αυτα δεν είναι το Ιστορικα προσφατο και αυθαιρετα επινοημενο απο τριτους κρατος της Νιγηρίας αλλα οι παναρχαιες φυλες-εθνη τους.
Αν προσεξεις πολλες φορες θα δεις π.χ. Νιγηριανους να μιλάνε στα αγγλικα μεταξυ τους αντι στα "νιγηριανα" και αυτο διότι ανοικουν σε διαφορετικες φυλες."There are over 520 languages spoken in Nigeria. The most commonly spoken language of Nigeria, English, the former colonial language, was chosen due to the contrast of cultural and linguistics forced through drawn borders facilitated under the Berlin Conference. Communication in the English language is much more popular in the country's urban communities than it is in the rural areas due to colonization."(απ' την wiki)_________(αναφορικά με Τούτσι και Χούτου)Περί της "χαμιτικής υποθέσεως" δήθεν ανωτερότητας:http://www.lifo.gr/lifoland/ampa/183241/sto-simerino-a-mpa-melania?comment=2000385#2000385"Η γενοκτονία στη Ρουάντα"http://www.historyguide.gr/?page_id=1576+"Οι ορισμοί "Hutu" και "Tutsi" μπορεί να έχει αλλάξει κατά τη διάρκεια του χρόνου και βάσει τοποθεσίας. Οι κοινωνικές δομές δεν ήταν σταθερές σε ολόκληρη τη Ρουάντα, ακόμη και κατά τη διάρκεια των αποικιακών περιόδων υπό τη βελγική κυριαρχία. Η αριστοκρατία ή η ελίτ των Τούτσι διακρίνονταν από τους "κοινούς" Τούτσι και οι πλούσιοι Χούτου συχνά δεν διακρίνονταν από την ανώτερη τάξη των Τούτσι.Όταν οι Βέλγοι άποικοι διεξήγαγαν απογραφές, ήθελαν να ταυτοποιήσουν τους ανθρώπους σε ολόκληρη τη Ρουάντα-Μπουρούντι σύμφωνα με ένα απλό σύστημα ταξινόμησης. Προσδιόρισαν τους "Tutsi" ως καθένα που έχει πάνω από δέκα αγελάδες (σημάδι πλούτου) ή με το φυσικό χαρακτηριστικό μιας μακρύτερης μύτης ή μακρύτερου λαιμού, που συνήθως συνδεόταν με τους TutsiΟι Tutsi ζούσαν στις περιοχές αυτές για 400-500 χρόνια, έχοντας κάνει πολλούς μεικτούς γάμους με τους Χούτου. Οι εθνογράφοι και οι ιστορικοί έχουν καταλήξει πρόσφατα στο ότι οι Hutu και οι Tutsi δεν μπορούν να ονομαστούν, ακριβώς, "διακεκριμένες εθνοτικές ομάδες" (τουλάχιστον όχι πλέον;).Η περιοχή κυβερνήθηκε ως αποικία από τη Γερμανία (πριν από τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο) και το Βέλγιο. Επειδή οι Tutsi υπήρξαν η παραδοσιακή ελίτ και οι δύο αποικιακές δυνάμεις κράτησαν αυτό το σύστημα και επέτρεψαν στους Τούτσι να εκπαιδευτούν και να συμμετάσχουν στην αποικιακή κυβέρνηση. Τέτοιες πολιτικές διακρίσεων προκάλεσαν χρόνια δυσαρέσκεια.Όταν οι Βέλγοι ανέλαβαν, πίστευαν ότι θα μπορούσαν να ρυθμίσουν καλύτερα τα πράγματα εάν συνέχιζαν να ταυτοποιούν τους διάφορους πληθυσμούς. Στη δεκαετία του 1920, απαιτούσαν οι άνθρωποι να ταυτιστούν με μια συγκεκριμένη εθνική ομάδα και να τους ταξινομούσαν αναλόγως."(απ' την wiki)...οπότε απ' όλα αυτά καταλαβαίνουμε ότι η διαμάχη μεταξύ των δύο, που κατέληξε στον σφαγιασμό των Τούτσι, δεν ήταν μόνο εθνοτικής (εθνικιστικής) φύσεως και ότι ως ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό οι φυλετικές διαφορές ήταν μεγεθυμένες (ή ψευδείς), φυσικά υπήρχε και ταξικός παράγων και ένα μακρύ ιστορικό απ΄ την εποχή του διαίρει και βασίλευε και λοιπά και λοιπά. Σίγουρα στο όλο στόρυ υπάρχουν πολλές άλλες εκφάνσεις, αλλά ναι, το πράγμα δεν ήταν ποτέ απλό.
Βλαχακι δυστυχως δεν ήταν τοσο ταξικο οσο το παρουσιαζεις διότι δεν σφαγιασαν οι φτωχοι τους πλουσιους αλλα η μια φυλη την αλλη αδιακριτος Ε9 κτλ τα κριτηρια ήταν ξεκαθαρα σε πια φυλη ανοικεις και όχι σε πια ταξικη ομαδα, η μαρξιστικη αναλυση ενω είναι καλο εργαλειο αναλυσης στην αφρικη δυστυχως δεν λειτουργει γιατί η φυλετικη συνειδηση είναι ακομα πολυ πιο δυνατη απο την ταξικη και αυτο γινεται παντου στην αφρικη (είναι σαν να προσπαθεις να βιδωσεις προκα με κατσαβίσι, θα στραβωσει). Μια φυλη αποκτα την εξουσία, πλουτιζει εις βαρος των υπολοιπων φυλων, δυναστευει με φυλετικα κριτηρια τους υπολοιπους δημιουργοντας μεν ταξικη διαφορα η οποία όμως εχει στον πυρήνα της την φυλετικη διαφορα και όταν γίνει αλλαγη εξουσίας συνηθως περνουν φυλετικη εκδικηση, αυτο εγινε και στην Ρουαντα, φυλετικη εκδικηση με την μορφη της γενοκτονίας και όχι ταξικα προγκρομ τυπου ΕΣΣΔ, είναι σαν να πουμε ότι στην αμερικη οι μαυροι δεχονται ρατσισμο επειδη ανοικουν σε χαμηλες κοινωνικες ταξεις και όχι ότι ανοικουν σε χαμηλες κοινωνικες ταξεις επειδη δεχονται ρατσισμο, η κοινωνικη ταξη και στις δύο περιπτωσεις ειναι αποτελεσμα των φυλετικων διακρισεων, το ότι στην αμερικη είναι ακομα και οπτικη η διαφορα ενω στην αφρικη όχι δεν εχει σημασία. Αντιλαμβανομαι ότι γενικα στην ευρωπαικη ακαδημαικη κοινοτητα υπάρχει διαχυτος ο ρατσισμος αναφορικα με την αφρικη και τους μαυρους που απο την παλια επιθετικα υποτιμητικη αντιμετώπιση εγινε σε "κηδεμονικα" υποτιμιτικη συμπεριφορα με επισης ρατσιστικη προδιαθεση (αντιμετωπίζουν τους μαυρους ως κατι το ενιαιο,με ενα προβλημα, μια λυση, μια αντιμετώπιση, μια αναλυση κτλ και όχι π.χ οπως αντιμετωπιζουμε τους λευκους, π.χ οι λευκοι Ελληνες είμαστε αμφοτερα ρατσιστες με τους επισης λευκους Βουλγαρους και δεν εχει ταξικη βαση αυτος ο ρατσισμος), με αποτελεσμα όλοι μιλανε για σεβασμο ξενων πολιτισμικων υλικων πραγματων π.χ. ενδυμασίες, οπλα όπως μπουμερανκ (δεν είναι αφρικανικης προελευση αλλα εξυπηρετει το νοημα) κτλ και ξεχασαν ότι ο πολιτισμικος σεβασμος είχε τελειως αλλο πνευμα: να προσπαθησεις να κατανοησεις ξενους πολιτισμους με τους δικους τους ορους κτλ. Στην Αφρικη το πολιτισμικο μοντελο είναι συνυφασμενο με την θεση του ατομου στην φυλη, την θεση της φυλης στην ευρητερη περιοχη και όχι με την ταξικη θεση του ατομου.Ο Μαρξισμος επινοηθηκε στας ευρώπας κατα την βιομηχανικη επανασταση με ολες τις πολιτισμικες αλλαγες που εφερε, δεν μπορεις να πας σε αλλες κοινωνίες που δεν ισχυουν όλες οι προυποθεσεις του μαρξισμου και να επιχειρεις να αναλυσεις τις κοινωνίες τους με αυτο το εργαλείο. Δυστυχως αυτο είναι καταλοιπο αποικιοκρατικης λογικης, χρησιμοποιεις λαθος εργαλειο αναλυσης. Ειναι λογικο και αναμενώμενο και δεν το λεω ως πατροναρισμα αλλα όλοι είμαστε αποτελεσματα των πολιτισμων μας και είμαστε και ειμαστε καταδικασμενοι να βλέπουμε με τα πολιτισμικα μας ματια, να δουλευουμε με τα πολιτισμικα μας εργαλεία. Π.χ. το εμποριο σκλαβων δεν είχε ταξικα κριτηρια αλλα καθαρα φυλετικα, οι ισχυρες φυλες σκλαβωναν τις αδυναμες και τις πουλουσαν στους αποικιοκρατες, δεν ήταν οι πλουσιοι κοινωνικη ταξη εναντιων των φτωχων κοινωνικων ταξεων. Με το που χρησιμοποίησες την Μαρξιστικη αναλυση εξαρχης υποτιμησες την πολιτισμικη επιρροη της "φυλης" για να ευνοήσεις την επιρροη της "ταξης" σε μια ηπειρο οπου η "φυλη" είναι η πυρηνας του πολιτισμου τους και όχι η "ταξη". Να το πω λίγο διαφορετικα σκεφτεσαι πολυ λευκα για ενα μαυρο προβλημα.Ο μονος τροπος να λυθει το προβλημα της αποικιοκρατιας στην Αφρικη είναι επανασχεδιασμος συνόρων με σεβασμο στις φυλετικες διαφορες οι οποιες και δυστυχως αυτο γίνεται μονο με πολεμους και αυτοι θα είναι οι πολιτισμικοι πολεμοι μετα θα επελθουν οι πολεμοι των φυσικων πορων (που η φυση δεν τους απλωσε στον χαρτη με καποιο δικαιο κανονα), το μοντελο της πολυπολιτισμικης συγκατοικησης στην αφρικη δεν λειτουργει διοτι ποτε δεν το επιδιωξαν αλλα τους επιβληθηκε. Η Αφρικη δεν εχει ακομα γνωρίσει τον ολοκληρωτικο πολεμο (οπως αλλες ηπειροι με την Ευρωπη στην πρωτια), μετα απο εναν τετοιο πολιτισμικα βιωματικο φοβο θα ερθει η απο επιλογη του πολυπολιτισμου. Για να υπάρχει ταξικη συνειδηση πρεπει να υπαρχει και όλο το υπολοιπο πολιτισμικο πακετο που την δημιουργησε και οι αφρικανοι φοιτητες που σπουδασαν στας αγγλετερας και γυρισαν στις πατριδες τους είναι λιγοτεροι και απο μια ισχνη μειοψηφία. Η Αφρικη εχει δικο της πολιτισμο που σημαινει ότι ερμηνευουν και αντιλαμβάνονται την Ανθρωπινη υπαρξη διαφορετικα απο τους ασιατες, ευρωπαιους κτλ. Π.χ. οι καστες στην Ινδια δεν είναι ταξικες διαβαθμισεις οπως εμεις τις καταλαβαίνουμε στις δικες μας κοινωνιες για αυτο ακομα και εκει ο μαρξισμος αποτυχνανει, ενω στην Κινα λειτουργει ως εργαλείο αναλυσης διότι οντως οι Κινεζοι ειχαν ταξικη συνειδηση απο μονοι τους αρκετα ομοια με την ευρωπαικη ταξικη συνειδηση.Υ.Γ. Προς τρίτους η χρηση της λεξης φυλη δεν είναι η νεωτερη δηλαδη της "ρατσας", χρωματος κτλ αλλα της αρχαίας Δωριεις, Αιολεις κτλ.
Μα, δεν είπα, όμως, ότι οι φτωχοί σφαγίασαν τους πλούσιους, τελεία και παύλα (αν και οι φτωχοί Hutu εθνικιστές, πράγματι, δυναμιτίστηκαν εναντίον των Τούτσι και των μετριοπαθών Hutu), ούτε η επιδίωξή μου ήταν να χρησιμοποιήσω ένα αυστηρό πλαίσιο μαρξιστικής λογικής. Συμφωνώ στο ότι υπάρχουν και άλλοι κανόνες στο όλο θέμα άλλωστε.Αυτό που είπα ήταν ότι i. κατά την συνύπαρξη αιώνων (κι έχοντας ίδια γλώσσα και παραδόσεις) υπήρχαν πολλές ενδογαμίες με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πολύ αυστηρό αντικειμενικό (ανθρωπολογικό) κριτήριο φυλής/tribe (*) για αρκετούς Ρουαντέζους-Μπουρουντέζους κι ότι ii. οι αποικιοκράτες ανάγκασαν ανθρώπους να καταγραφούν σαφώς, διαθέτοντας ένα απλοϊκό σύστημα απογραφής με μεγάλο περιθώριο λάθους, ενδεχομένως αφού βασίζονταν σε οικονομικά και οπτικά κριτήρια "by owning ten or more cattle a Hutu could become a Tutsi and vice versa". Επιπροσθέτως οι άποικοι ήρθαν και "πάτησαν" πάνω σε κάποιες υπάρχουσες δομές (το γεγονός ότι οι Τούτσι ήταν παραδοσιακά της κτηνοτροφίας -πιο εύποροι- «ελίτ», ενώ οι Χούτου αγρότες) τις οποίες και ενίσχυσαν σε συστηματικό βαθμό, θεωρώντας του Τούτσι, καυκασοειδής (χαμίτες)και ανώτερους, ενώ τους Χούτου, Νέγρους καικατώτερους, κάτι που προώθησαν στην εκπαίδευση και την διοίκηση. (*) ο πλούσιος Xoύτου, μπορούσε να παντρευτεί γυναίκα Τούτσι και τα παιδιά τους να θεωρούνται Τούτσι, ενώ ένας έκπτωτος οικονομικά Τούτσι, αν παντρευόταν γυναίκα Χούτου, τα παιδιά τους θα θεωρούνταν Χούτου. Αν, δε, ένας καλοστεκούμενος Τούτσι επέλεγε γυναίκα Χούτου, τα παιδιά τους θα θεωρούνταν Τούτσι και αν μία γυναίκα Τούτσι δεν έβρισκε άνδρα Τούτσι και κατέληγε σε Χούτου ,τα παιδιά τους θα θεωρούνταν Χούτου. Δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν υπάρχουν socioeconomic κριτήρια σε όλο αυτό, γι’ αυτό η φυλή, ως ένα βαθμό, είναι κατασκευή. Και απ' την άλλη όταν κυνηγάς να σφάξεις κάποιον στον δρόμο με την ματσέτα και τα κριτήριά σου είναι -ας πούμε- μόνο εμφανισιακά, έχοντας στο μυαλό σου ότι οι μεν μοιάζουν έτσι και οι δε γιουβέτσι, προφανώς θα καταλήξεις να σκοτώσεις και αρκετό κόσμο που δεν εμπίπτει στα στερεότυπα, είτε λόγω mixed heritage είτε επειδή, απλά, δεν εμπίπτει στα στερεότυπα.Διεφθαρμένες κυβερνήσεις, επιρροές από άλλες χώρες, δολοφονίες πολιτικών αρχηγών, εκμετάλλευση των φτωχών, μαύρα πρόβατα, εκδίκηση, φυλετικές διαφορές, πραγματικότητα και «κατασκευή», αλήθεια και ψέματα, όλα ένας πολύ κακός αχταρμάς, με τα ανείπωτα αποτελέσματα…http://teaching.quotidiana.org/our/2006/rwanda/class.htmlhttp://www.bbc.com/news/world-africa-13431486__«The Dividing of a Continent: Africa's Separatist Problem»Europe's arbitrary post-colonial borders left Africans bunched into countries that don't represent their heritage, a contradiction that still troubles them today.https://www.theatlantic.com/international/archive/2012/09/the-dividing-of-a-continent-africas-separatist-problem/262171/(Ορθώς επισημαίνεται. Επίσης άλλες περιοχές με τέτοια προβλήματα η Μέση Ανατολή, Ινδία – Πακιστάν κ.λπ.)