Ένα λευκό t-shirt των 5 δολαρίων εκτίθεται στο MoMA: «Κανείς δε μιλά για τους εργάτες που το έφτιαξαν»

Ένα λευκό t-shirt των 5 δολαρίων εκτίθεται στο MoMA: «Κανείς δε μιλά για τους εργάτες που το έφτιαξαν» Facebook Twitter
0

«Όταν αγοράζετε ένα μπλουζάκι, σας κοστίζει απλώς 5 ή 10 δολάρια. Αλλά κανείς δεν μιλάει για τους εργάτες που τα έφτιαξαν», είχε παρατηρήσει η Kalpona Akter, ιδρύτρια του Κέντρου Αλληλεγγύης Εργαζομένων του Μπαγκλαντές.

Ένα λευκό μπλουζάκι της Hanes περνάει από πολλά χέρια πριν καταλήξει σε ένα κατάστημα της γειτονιά σας. Το MoMA κρέμασε ένα από αυτά στον τοίχο, χαρίζοντάς του τον ρόλο εκθέματος.  

«Η εργασία για την κατασκευή ενός λευκού μπλουζιού ξεκινάει από το βαμβάκι. Από το βαμβάκι δημιουργείται το νήμα και από το νήμα τα υφάσματα. Αυτά τα υφάσματα στέλνονται στη συνέχεια σε μια αποθήκη όπου ένας κόφτης θα τα κόψει στο κατάλληλο σχήμα. Στη συνέχεια στέλνονται για να ραφτούν και για τις τελευταίες πινελιές, στεγνό πλύσιμο και στη συσκευασία. Τα εργοστάσια που παράγουν αυτά τα μπλουζάκια, όπως αυτά στο Μπαγκλαντές, μπορούν να κατασκευάσουν πάνω από 3.000 την ημέρα.»

«Τα αντικείμενα και οι δομές που μας περιβάλλουν -από τους τοίχους των αιθουσών του Μουσείου μέχρι τα ρούχα που φοράτε - είναι χτισμένα σε δίκτυα παραγωγής που εκτείνονται σε σύνορα και χιλιετίες» γράφει το MoMA στον επίσημο λογαριασμό του στο Instagram

Στην Πινακοθήκη 216, στον δεύτερο όροφο του μουσείου, τα έργα που εκτίθενται χρησιμοποιούν τα εργαλεία του σχεδιασμού για να οπτικοποιήσουν τους κύκλους παραγωγής και τα πολύπλοκα παγκόσμια δίκτυα που σχηματίζουν.

«Εξετάζουν επίσης κριτικά τον τρόπο με τον οποίο αυτοί οι κύκλοι διευκολύνουν την εκμετάλλευση των υλικών, των ανθρώπων και άλλων μορφών ζωής στη Γη.»

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αθήνα: Πως γλύτωσε από την μπουλντόζα ένα ιστορικό κτίριο της πόλης

Πολιτισμός / Πώς ένα ιστορικό κτίριο της Αθήνας γλίτωσε από την μπουλντόζα

Όσα αναφέρουν στη LiFO επιστήμονες από τις δύο οργανώσεις που προσέφυγαν στο ΣτΕ, ζητώντας να αποτραπεί η κατεδάφιση μιας μεσοπολεμικής κατοικίας και να χαρακτηριστεί το κτίριο διατηρητέο.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ