Επιστρέφει στην Αίγυπτο ένα κλεμμένο άγαλμα του φαραώ Ραμσή Β’ ηλικίας 3.400 ετών

Επιστρέφει στην Αίγυπτο ένα κλεμμένο άγαλμα του φαραώ Ραμσή Β’ ηλικίας 3.400 ετών Facebook Twitter
Φωτ.: Egypt Ministry of Tourism and Antiquities/Facebook
0

Το άγαλμα ηλικίας 3.400 ετών που απεικονίζει το κεφάλι του φαραώ Ραμσή Β' -γνωστός και ως ο Ραμσής ο Μέγας, ένας από τους ισχυρότερους ηγεμόνες της Αιγύπτου- επέστρεψε στην πατρίδα του περίπου τρεις δεκαετίες μετά την κλοπή και τη λαθραία έξοδό του από τη χώρα, όπως ανακοίνωσαν οι αιγυπτιακές αρχές.

Πρόκειται για «μέρος ενός μαζικού αγάλματος που απεικονίζει τον βασιλιά Ραμσή Β' καθισμένο δίπλα σε έναν αριθμό αιγυπτιακών θεών», σύμφωνα με το υπουργείο Τουρισμού και Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου.

Το τέχνεργο που απεικονίζει το κεφάλι του φαραώ Ραμσή Β', έναν από τους πιο διάσημους φαραώ της 19ης Δυναστείας που κυβέρνησε για 67 χρόνια την Αίγυπτο, αφαιρέθηκε από τον ναό του Ραμσή Β' στην αρχαία πόλη Άβυδος, περίπου 480 χιλιόμετρα νότια του Καΐρου, στην έρημο δυτικά του Νείλου.

Οι αιγυπτιακές αρχές το εντόπισαν το 2013, όταν βγήκε προς πώληση σε γκαλερί στο Λονδίνο. Στη συνέχεια το άγαλμα μετακινήθηκε σε διάφορες χώρες μέχρι να φτάσει στην Ελβετία, όπου και ανακτήθηκε σε συνεργασία με τις ελβετικές αρχές.

Το υπουργείο αρχαιοτήτων δήλωσε ότι η Αίγυπτος απέδειξε ότι είχε τα δικαιώματα επί του έργου και ότι το τέχνεργο έφυγε παράνομα από τα σύνορά της. Θα υποβληθεί σε αποκατάσταση και συντήρηση στο Αιγυπτιακό Μουσείο στο Κάιρο.

Με πληροφορίες από BBC

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ